Tanalys

Kinesiska Hotsuit väljer Polygiene Stays Fresh för mer hållbara och fräscha plagg

Det kinesiska sportklädesmärket Hotsuit som används av influencers, kändisar och idrottare lanserar ett nytt produktsortiment med Polygiene BioStatic™ antimikrobiell teknik som gör att kläder att hålla sig fräscha och lever längre. Behandlingen finns i Hotsuits senaste produktkollektioner och fler behandlade artiklar lanseras kontinuerligt.

Varumärket är etablerat i Kina sedan 2015 och har sedan dess en bred följarskara bland ungdomar. Idag sträcker sig Hotsuit-produktlinjer från löpning och fitness, till fritid och andra kategorier, med hundratals influencers, kändisar och idrottare som bär varumärkets produkter globalt.

De herr- och damtröjor som Polygiene-behandlats får ytterligare funktionella och hållbarhetsmässiga fördelar. Behandlingen hämmar tillväxten av luktskapande bakterier som trivs där det finns svett, värme och fuktighet. Genom att hålla produkten fräsch längre krävs färre tvättar, vilket förlänger produktens livslängd och minskar dess påverkan på miljön.  Produkterna säljs i stora e-handelskanaler som Tmall, JD, Tiktok etc i Kina, med distribution över hela världen via Amazon.

Hotsuit kommenterar varför man valde att samarbeta med Polygiene: ”Polygiene är världsledande inom stays fresh technologies, så de var vårt första alternativ när vi övervägde att lägga till antimikrobiell funktionalitet i vår nya produktlinje.”

”Produkter som behandlas med Polygiene BioStatic-teknologi kommer att hålla sig luktfria och man kan därför hoppa över onödiga tvättar – vilket ger våra slutkonsumenter en produkt som både håller längre och är mer hållbar.”

”Dessutom arbetar Polygiene med över 300 premiummärken globalt, och med deras varumärkesstöd och starka varumärkeskännedom, är vi säkra på att detta kommer att bli ett win-win-samarbete.”

”Vi ser detta partnerskap som ett långvarigt engagemang och vi ser fram emot att växa med detta intressanta varumärke. Vi har ett starkt fokus på att öka vår försäljning på den kinesiska marknaden och ett sådant här samarbete är ett bra exempel på den strategin,” säger Ulrika Björk, VD Polygiene

Om HOTSUIT
Hotsuit är ett sportmärke som började med professionella så kallade svettdräkter. Det producerar nu funktionella svettdräkter och sportutrustning och säljer över hela världen, vilket hjälper sportfans globalt att njuta av en fantastisk ”sweating experience”. Varumärket ”HOT” + ”SUIT” beskriver den nya sportklädeskategorin sweat wear. ”HOT” gör dig inte bara varm och svettig utan har en likhet med passion och entusiasm. ”SUIT” är bärare av Hotsuit som länkar människor som älskar sport över hela världen. Ungdomar, och hundratals influencers, kändisar och idrottare bär nu produkterna världen över. För mer information: www.hotsuit.com

Presskontakt Polygiene
Ulrika Björk, VD, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig, 
kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
https://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

Om Polygiene
Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 300 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Exit mobile version