Tanalys

Lady Gaga-fest i Westfield Mall of Scandinavia i samband med att musikikonen bländade miljontals fans världen över i ett globalt jazzuppträdande

Westfield Mall of Scandinavia samlade över 200 lyckliga fans som kommit över en biljett, till en exklusiv visningsfest för att titta på uppträdandet i den intima jazzklubbsmiljön som byggts upp speciellt för tillfället på den stora fontänen och runt omkring. Samtliga 21 Westfield center världen över, inkluderat sex helt nya center i Europa, välkomnade tillsammans nästan 9 000 fans till de miljöer som skapats med inspiration från det nya jazzalbumet. Samtidigt var fans över hela världen samlade online för att ta del av hennes framträdande. Många använde en ny ”Titta tillsammans”-funktion där Gaga-fans kunde skapa sina egna privata rum för att se uppträdandet tillsammans med sina vänner, eller interagera med chattfunktionerna live.

Fans över USA, Storbritannien och Europa, samlades både online och på plats i Westfield’s globala nätverk av flagshipdestinationer, däribland Westfield Mall of Scandinavia, för att njuta av förhandsvisningen av det mycket efterlängtade jazzalbumet som släpps för allmänheten den första oktober.

I Westfield Mall of Scandinavia var röda mattan utrullad, fotograferna på plats, exklusiva goodiebags, mat och dryck uppställda på rad, som med en pianist vid en flygel och en jazztrio i dörren, hälsade besökarna välkomna till den jazzklubbsmiljö som man låtit sig bygga till den exklusiva visningsfesten.

Iklädd en dramatisk fjäderklädd pärlklänning designad av hennes egen syster Natali Germanotta, öppnade Lady Gaga showen med Luck Be a Lady, och personifierade stilen och elegansen som är så starkt förknippad med jazzen. Ackompanjerad av en jazzkvintett, i ett hav av kristallkronor, uppträdde ikonen med flertalet låtar från det nya albumet, bland annat Night and Day, Let’s Do It och Fly Me to the Moon. Hon överraskade även med avskalade solo versioner på några av hennes största hits som Poker Face och Born This Way. Efter en kort paus äntrade Lady Gaga scenen igen och osade än mer Hollywood-glamour i en andra skapelse av hennes syster – en klassisk svart långklänning i sammet. Hennes briljanta insats med stor inlevelse och energi i New York, New York avslutade showen samtidigt som fans dansade och sjöng med på visningsfesterna över hela världen – London, Los Angeles, Paris, Stockholm, Barcelona, Wien, Amsterdam, Prag och Warszawa inkluderat. Så medan konfettin regnade ner över Lady Gaga i det stora finalnumret, föll den även över publiken i fan zone på Westfield Mall of Scandinavia.

– Det är så viktigt för mig att återförenas med mina fans efter en så lång tid, inte ha kunnat sjunga för dem, och jag är så tacksam att Westfield stödjer detta genom en upplevelse av jazzmusik. Jazzmusik är den största musiken som jag tror finns i Amerika, och för oss alla att uppleva den tillsammans och samlas för att titta på den, sjunga den, lyssna på den, uppskatta den … det här är allt jag kunde hoppas på. Jag vill bara uttrycka min djupaste tacksamhet till alla fans som var här i kväll, säger Lady Gaga i en kommentar.

– För Westfield Mall of Scandinavia och andra Westfieldcenter visar lanseringen av plattformen på kraften i Westfields förmåga att förena människor såväl digitalt som fysiskt. Att en ikon som Lady Gaga stod för premiären av denna är vi såklart mycket stolta över, och det höga biljettrycket samt det fantastiska resultatet av eventet visar att denna typ av arrangemang med olika sätt att ta del av upplevelsen uppskattas av våra besökare. Ikväll kunde Westfield- och Lady Gagafans få njuta av förhandspremiären av albumet tillsammans världen över i ett innovativt format, och det är början på ett nytt sätt att skapa upplevelser, säger Catarina Johansson Tosic, Head of Marketing and Communication på Unibail-Rodamco-Westfield.

Live.Westfield.com är en plattform där globala varumärken, artister och koncept kan leverera innehåll och nya upplevelser genom access till Westfields kundklubbar och såväl fysiska som digitala ytor. Plattformen erbjuder en komplett 360 upplevelse med interaktion, gamification, exklusiv åtkomst till ny musik, välgörenhetsaktiviteter, digifysiska upplevelser, nya möjligheter att titta tillsammans och mycket mer.För de som missade uppträdandet ikväll, finns det tillgängligt via denna länk till och med 14 oktober: https://www.youtube.com/c/WestfieldLive.För mer information om event på Westfield-destinationer, vänligen besök www.urw.com. För mer information om det globala streaming eventet, vänligen kontakta URW_EU@hkstrategies.com, eller för lokal kontakt klara.nygren@urw.com.

Låtlista:
Låt 1: Luck Be A Lady Tonight
Låt 2: Orange Colored Sky
Låt 3: Love for sale
Låt 4: Call Me Irresponsible
Låt 5: Poker Face
Låt 6: Bang Bang
Låt 7: Anything but Love
Låt 8: Night and Day
Låt 9: Born This Way
Låt 10: Let’s Do It
Låt 11: La Vie En Rose
Låt 12: Fly me to the Moon
Finallåt: New York, New York

Westfield destinationer med Fan Zones:

 

Nuvarande Westfield center

Nya Westfield center
Storbrittanien:
  1. Westfield London, London 
  2. Westfield Stratford City, London

USA

  1. Westfield Century City, LA
  2. Westfield Garden State Plaza, New Jersey

Frankrike:

  1. Westfield Les 4 Temps, Paris
  2. Westfield Forum des Halles, Paris
  3. Westfield Velizy2, Vélizy-Villacoublay
  4. Westfield Rosny 2, Rosny-sous-Bois
  5. Westfield Parly 2, Le Chesnay-Rocquencourt
  6. Westfield Euralille, Lille
  7. Westfield Carré Sénart, Lieusaint

Sverige:

  1. Westfield Mall of Scandinavia, Solna

Polen:

  1. Westfield Arkadia, Warzawa

Tjeckien:

  1. Westfield Chodov, Prag

Nederländerna

  1. Westfield Mall of the Netherlands, Leidschendam
Tyskland:
  1. Westfield Centro, Oberhausen

Österrike:

  1. Westfield Shopping City Süd, Vösendorf-Süd
  2. Westfield Donau Zentrum, Wien

Spanien:

  1. Westfield La Maquinista, Barcelona
  2. Westfield Glories, Barcelona

Frankrike:

  1. Westfield La Part Dieu, Lyon

 

Om Unibail-Rodamco-Westfield: Unibail-Rodamco-Westfield är världens främsta utvecklare och förvaltare av flagshipdestinationer, med en portfolio värderad till 55.0 miljarder euro 30 juni 2021, fördelad med 86% inom handel, 7% inom kontorslokaler, 5% inom utställnings- och konferenscentrum och 2% inom service. Bolaget äger och driver för nuvarande 86 köpcentrum, varav 53 är flagshipdestinationer i Europas och USA:s mest dynamiska städer. Genom att närvara på två kontinenter och i tolv länder, erbjuder Unibail-Rodamco-Westfield en unik plattform för handelsföretag och andra varumärken att verka genom att konstant skapa nya och exceptionella upplevelser för besökare. Med hjälp av sina 2 900 professionella medarbetare, unika meritlista och expertis har Unibail-Rodamco-Westfield en ideal position att generera överlägset värde och utveckla projekt i världsklass. Unibail-Rodamco-Westfield utmärker sig för sin hållbarhetsagenda ”Better Places 2030”, som sätter ambitionen att skapa bättre platser som respekterar de högsta miljömålen och bidrar till bättre städer. Unibail-Rodamco-Westfield är listad på Euronext Amsterdam och Euronext Paris, med en sekundär listning i Australien genom Chess Depositary Interests. Bolaget innehar en BBB+ rating från Standard & Poor’s, samt en Baa2 rating från Moody’s. För mer information, vänligen besök www.urw.com, eller besök vårt mediagalleri via https://mediacentre.urw.com. Håll dig uppdaterad om gruppen på Twitter @urw_group, Linkedin @Unibail-Rodamco-Westfield and Instagram @urw_group

Om Born This Way Foundation: Born This Way Foundation, som grundades och leds av Lady Gaga och hennes mamma Cynthia Germanotta, stöder den psykiska hälsan hos unga och arbetar tillsammans med dem för att bygga en vänligare och modigare värld. Genom program med stor effekt, ungdomsledda samtal och strategiska, sektorövergripande partnerskap syftar stiftelsen till att göra vänlighet coolt, bekräfta ungdomars känslor och eliminera stigmat kring psykisk ohälsa. Läs mer om hur stiftelsen uppmuntrar människor att praktisera vänlighet mot sig själva och sina samhällen på bornthisway.foundation och dess plattform för berättelser, Channel Kindness, på channelkindness.org
Välgörenhetsorganisationens registreringsnummer är EIN 45-2752227.

Om Exploring the Arts: Exploring the Arts grundades 1999 av Tony Bennett och Susan Benedetto och är en offentlig välgörenhetsorganisation vars uppdrag är att förändra ungdomars liv genom en utbildning inom olika konstformer. Det startade med Frank Sinatra School of the Arts i Astoria, Queens (Tonys hemstad), och Tony och Susans vision om att hjälpa till att bygga upp robusta, hållbara program för utbildning inom konsten når nu 39 skolor på mellanstadiet och högstadiet i New York och 14 i Los Angeles. Till grund för ETA:s arbete ligger en vision om att ge tonåringar, som historiskt varit marginaliserade, större resurser och möjligheter att utvecklas inom det konstnärliga området. Läs mer om ETAs inverkan och arbete på exploringthearts.org.Federalt ID-nummer 13-4069251.  

Klara Nygren

Communications Manager, Nordic
+46 73 092 90 47
klara.nygren@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är världens främsta utvecklare och förvaltare av flagshipdestinationer,med en portfolio värderad till 55.0 miljarder euro 30 juni 2021, fördelad med 86% inom handel, 7%inom kontorslokaler, 5% inom utställnings- och konferenscentrum och 2% inom service. Bolaget äger och driver för nuvarande 86 köpcentrum, varav 53 är flagshipdestinationer i Europas och USA:s mest dynamiska städer. Genom att närvara på två kontinenter och i tolv länder, erbjuder Unibail-Rodamco-Westfield en unik plattform för handelsföretag och andra varumärken att verka genom att konstant skapa nya och exceptionella upplevelser för besökare. Med hjälp av sina 2 900 professionella medarbetare, unika meritlista och expertis har UnibailRodamco-Westfield en ideal position att generera överlägset värde och utveckla projekt i världsklass. Unibail-Rodamco-Westfield utmärker sig för sin hållbarhetsagenda ”Better Places 2030”, som sätter ambitionen att skapa bättre platser som respekterar de högsta miljömålen och bidrar till bättre städer. Unibail-Rodamco-Westfield är listad på Euronext Amsterdam och Euronext Paris, med en sekundär listning i Australien genom Chess Depositary Interests. Bolaget innehar en BBB+ rating från Standard & Poor’s, samt en Baa2 rating från Moody’s. För mer information, vänligen besök www.urw.com, eller besök vårt mediagalleri via https://mediacentre.urw.com. Håll dig uppdaterad om gruppen på Twitter @urw_group, Linkedin @Unibail-Rodamco-Westfield and Instagram @urw_group.

Exit mobile version