Lexium Service Management har efter konkurrensutsatt upphandling tilldelats ett nytt 4-årigt avtal med Bostads AB Poseidon gällande fastighetsservice, lokalvård samt beredskapstjänst för akuta uppdrag, med ett indikativt avtalsvärde om 30 Msek för avtalsperioden.
Lexium har haft uppdraget de senaste 4 åren och ser fram emot att fortsätta uppdraget de kommande 4 åren. Vi erbjuder ett enhetligt system för användarna/brukarna avseende fel-/serviceanmälan och administrativa lösningar som förenklar administration för kunden.
Avtalet täcker hela Poseidons fastighetsbestånd, som i dagsläget består av cirka 28 600 lägenheter.
”Att vi efter ny upphandling återigen tilldelats detta uppdrag för Bostads AB Poseidon är ett kvitto på den höga kvalitet på tjänsterna och det höga engagemang som vårt team har visat under de senaste fyra åren” säger Niclas Brodin, CEO för Lexium Service Management.
Genom att leverera högkvalitativa och hållbara tjänster över tid uppfyller Lexium på ett tydligt sätt de krav och förväntningar som fastighetsägare ställer på en stabil och pålitlig partner för ett långsiktigt underhåll av fastigheter.
För mer information, kontakta:
Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management
+46 70 615 79 60, niclas.brodin@lexium.se
Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.
Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.
Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.