Lindex tar ett stort steg i sin digitala transformation genom att tillsammans med Microsoft och Xenit utveckla ”Lindex Copilot”, ett banbrytande AI-verktyg som kommer att revolutionera sättet modeföretaget stöttar medarbetare i butik. Genom att integrera ChatGPT i Lindex egna Azure-infrastruktur kan modeföretaget erbjuda omedelbar och personlig hjälp.
”Tillsammans med Microsoft och Xenit har vi tagit ett stort steg mot framtiden genom att utveckla en MVP av Lindex Copilot. På Lindex är entreprenörskap och engagemang en viktig drivkraft i vår digitala transformation, och det är just den drivkraften som har gjort det möjligt för oss att erbjuda våra medarbetare i butik en helt ny nivå av stöd. Vi är stolta över att ha nått vårt mål att visa att verktyget fungerar och vi ser nu fram emot att fortsätta driva utvecklingen framåt”, säger Annika Elfström, CIO på Lindex.
Lindex Copilot är speciellt utformat för att tränas på Lindex egen support-data, vilket gör verktyget till en expert på alla rutiner, processer och arbetsmetoder som ingår i att driva en Lindexbutik. Detta möjliggör för Lindex Copilot att kunna erbjuda kontextuellt relevant och personligt anpassad support, förstå deras roller och ansvar inom butiken och ge skräddarsydda råd och vägledning.
Lindex Copilot är ett exempel på hur AI kan användas för att förbättra verksamheter och optimera kundupplevelsen. Genom att dra nytta av AI:s kraft för att erbjuda bättre support till sina medarbetare, kan Lindex öka effektiviteten och förbättra kundservicen. I takt med att Lindex fortsätter att driva innovation och utveckling kommer Lindex Copilot att spela en avgörande roll för att säkerställa att modeföretaget fortsätter att vara en ledande aktör inom modebranschen.
”AI-utvecklingen som sker nu innebär nya möjligheter för hela samhället och jag ser AI som den perfekta förstärkaren som kan frigöra tid för mer kreativt och meningsfullt arbete på våra arbetsplatser. En resurs för medarbetare att göra ett ännu bättre jobb. Lindex Copilot är ett lysande exempel på hur AI kan användas för att förbättra för såväl medarbetare som kunder”, säger Thomas Floberg, vice-vd och operativ chef på Microsoft Sverige.
För mer information, kontakta;
Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager
Telefon: +46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com
Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 440 butiker på 18 marknader och försäljning online världen över genom tredjepartssamarbeten. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode och sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex högre syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt, och Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp. Ytterligare information finns på www.lindex.com.
Taggar: