Tanalys

Löfbergs lanserar nytt koncept i The Lobby

Idag är det nypremiär i The Lobby. Husqvarna och Löfbergs är två exempel på utställande varumärken som ingår i det nya temat Summer in The Lobby. Under tre månader kommer Löfbergs att utforska ett nytt koncept som fokuserar både på en mer hållbar och digital kundupplevelse.

Sommartemat är den röda tråd som förenar varumärkena i The Lobby från mitten av juni till och mitten av augusti. Ett av dem är Löfbergs som lanserar det nya konceptet Next Generation Coffee – en kaffebar som utöver att erbjuda kylda kaffedrycker och aktiveringar av olika slag låter innovation och cirkulärt tänkande stå i fokus. Syftet med satsningen är att utforska hur kaffeupplevelsen kan förnyas genom digitaliseringens möjligheter samt testa hur det fysiska mötet kan stärka kundrelationen.

Vi vill bli mer intressanta och relevanta för nästa generation, en utmaning vi delar med många andra. I The Lobby testar vi nya lösningar som vi sedan delar med oss av till våra kunder inom både retail och out of home, säger Lena Rodin, Brand Experience Manager på Löfbergs.

Kaffebaren Next Generation Coffee kommer i första hand att erbjuda svalkande kaffedrinkar. Konceptet bygger på självservering men med stöttning och guidning av personal. Kunden bestämmer själv priset på produkten och beloppet skänks sedan till välgörenhet. Återbruk och hållbarhet utgör inramningen bland annat genom flertalet innovativa och hållbara produkter. Betalning sker digitalt utan traditionella kassor. Företaget Universal Avenue tillhandahåller all infrastruktur i form av betallösningar och planeringsverktyg.

Husqvarna bygger vidare på sommartemat genom att visa upp sin robotgräsklippare 435X AWD – en pionjär på robotmarknaden och särskilt framtagen för utmanande terräng. Modellen, som är autonom och styrs via artificiell intelligens, klarar backar med 70% lutning och har kapacitet att klippa ytor upp till 3 500 m2. 

Vi ser satsningen i The Lobby som en möjlighet att visa upp Husqvarna Automower. I Stockholm ser vi en potential att öka medvetandet om robotgräsklippning som en fantastisk lösning till en perfekt gräsmatta varje dag och en lösning som frigör mycket tid. Vi har ett världsledande, innovativt erbjudande och här får vi möjlighet att presentera det till kunder som sällan möter oss hos våra professionella återförsäljare, säger Linda Neal, Regional Marknadschef Norra Europa på Husqvarna.

Andra utställande varumärken under sommaren utgörs av Wilma&Louise, Miroux, Worldmarket Sthlm, SaintRoches, Velosophy, Mioo och Klotdesign. På Lobbys nedervåning fortsätter det uppskattade temat som fokuserar på hållbar nyproduktion samt återbruk inom inredning, mode och accessor.

För ytterligare information kontakta:
Tina Landelius, kommunikationsansvarig, The Lobby
E-post: tina.landelius@amffastigheter.se
Tel: +46 722 35 32 69

Lena Rodin, Brand Experience Manager, Löfbergs
E-post: lena.rodin@lofbergs.se
Tel: +46 54 14 01 15

The Lobby
The Lobby på Regeringsgatan 61 i Stockholm är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här samlas innovativa lösningar för morgondagens shopping, umgänge och service under ett och samma tak. The Lobby invigdes under våren 2018 och erbjuder kurerat innehåll som byts ut löpande. 

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se

Taggar:

Exit mobile version