Tanalys

Lottie Funck Ekelund tillträder som marknads- och kommunikationschef

Agria Djurförsäkring rekryterar Lottie Funck Ekelund som chef för marknad och kommunikation, med det yttersta ansvaret för marknadsföring i de nio länderna där Agria är verksamt. Hon kommer senast från Synoptik där hon som Marketing & digital director bland annat ansvarat för Synoptiks digitala förflyttning och konceptutveckling.

– Vår tillväxtresa fortsätter, med internationaliseringen som främsta motor i kombination av ett stort fokus på fortsatt digitalisering av verksamheten. Här kommer Lotties erfarenhet av att leda större transformationer i en internationell miljö bli en viktig tillgång för oss, säger Agnes Fabricius, vd i Agria Djurförsäkring.  

Lottie Funck Ekelund har en gedigen bakgrund inom marknadsföring i internationella bolag som Unileverkoncernen och LG Electronics. Nu senast kommer hon från Synoptik där hon ansvarade för marknadsföring i samtliga kanaler inom både B2C och B2B.

– Det känns väldigt spännande och roligt att få vara med på Agrias fortsatta framgångsresa. Agria är ett starkt varumärke med en unik position på den svenska marknaden. Jag ser framemot att bidra till fortsatt ökad tillväxt genom att vidareutveckla varumärket på nya marknader och stärka de digitala kanalerna, säger Lottie Funck Ekelund.

Lottie Funck Ekelund tillträder som marknads- och kommunikationschef för Agria Djurförsäkring den 11 oktober.

Exit mobile version