Connect with us

Marknadsnyheter

MAG ansluter sig till Playing For The Planet för fjärde året i rad

Published

on

I årets FN:s klimat- och spelsatsning Playing For The Planet lanserar MAG särskilda event för att stötta skyddet av snöleoparden och Himalayas unika ekosystem.

Stockholm, Sverige – 22 maj 2023 – MAG Interactive utannonserar idag sitt deltagande i FNs miljöprogram Playing For the Planet Alliance för fjärde gången. I årets kampanj har MAG valt att fokusera på vikten av att bevara Himalaya och skyddet av snöleoparden, som lever i denna unika miljö. 

Mänsklig aktivitet, som storskalig exploatering och tjuvjakt, hotar snöleoparden och deras habitat i Himalaya, ett ekosystem med en stor reservoar av is som förser över 1,9 miljarder människor med färskvatten.

MAG engagerar sig i skyddet av Himalaya och snöleoparden genom att aktivera sin spelarbas för att samla in pengar till det internationella förbundet Snow Leopard Trust och till organisationen International Cryosphere Climate Initiative, två ledande verksamheter inom bevarande insatser i Himalaya. MAG samarbetar med Milkywire, en global digital aktör som kopplar samman givare till lokala välgörenhetsarbetare världen över, för att se till att insamlingen kommer till rätt projekt.

I år deltar flera av MAGs spel med aktiveringar för att uppmärksamma vikten av att bevara Himalaya och den hotade snöleoparden. Quizkampen lanserar idag det mest omfattande initiativet för Playing For The Planet hittills; på samtliga marknader lanseras ett soloevent med Himalayatema, som fördjupar spelarnas kunskap om snöleopardens bergsmiljö. Även ett specialquiz om vilda djur och växter lanseras för att öka medvetenheten om utrotningshotade djur och deras habitat. Därtill har Arena nya djurkategorier under en tidsbegränsad period samt så erbjuds spelarna att bidra till skyddet av snöleoparden genom att köpa ett paket där en del av intäkterna kommer att doneras till Snow Leopard Trust och International Cryosphere Climate Initiative.

Word Domination, Wordbrain och Ruzzle kommer också att ansluta sig till initiativet med olika sorters event inspirerade av snöleoparden och Himalaya med start i början av juni.

Playing For The Planet är ett viktigt initiativ för MAG och vi är stolta över att delta för fjärde året i rad. Tillsammans med våra spelare hoppas vi att vi kan uppmärksamma bevarandet av Himalaya och snöleoparden och samtidigt engagera spelarna på ett inspirerande sätt,” säger Daniel Hasselberg, VD på MAG Interactive.

Playing For The Planet Alliance är ett initiativ under FN:s miljöprogram som samlar spelföretag över hela världen med det gemensamma målet att genom spelande förbättra världens klimat och miljö. MAG har utvecklat Himalaya-eventen under 2023s Green Game Jam, en workshop under Playing For The Planet-paraplyet där spelföretag formulerar konkreta spelidéer som stödjer den globala miljöagendan. Playing For The Planet-initiativet lanseras i samband med världsmiljödagen 5 juni och 26 spelföretag har anslutit sig till 2023 års initiativ.  

“Även om det är en lång väg kvar att gå har vi blivit mycket imponerade av den kreativitet och det engagemang som spelindustrin hittills har visat för att agera på miljöagendan. Kopplingen och räckvidden till en miljardpublik är oöverträffad, och samarbetet med studior inom alliansen har börjat visa vad som är möjligt inom denna sektor,” säger Sam Barratt, chef för ungdom, utbildning och opinionsbildning vid FN:s miljöprogram och medgrundare av Playing For The Planet Alliance.

De olika Playing For The Planet-aktiveringarna i MAGs spel pågår fram till 26 juni. 

Om Playing For The Planet Alliance
Playing for the Planet Alliance lanserades 2019 under Klimatmötet i New York och har en sammantagen månatlig spelarbas på över 1,5 miljarder. Medlemmarna har genom att gå med i alliansen åtagit sig att skapa och integrera gröna aktiveringar i sina spel, minska utsläpp och stödja den globala miljöagendan genom initiativ som sträcker sig från att plantera miljoner träd till att minska plast i sina produkter.
Läs mer här: https://playing4theplanet.org/

Om Milkywire
Milkywire grundades i Sverige 2018 och är en teknikdriven plattform för påverkan. Genom att utveckla digitala verktyg och modern infrastruktur för välgörenhetssektorn kopplar Milkywire givare globalt till noggrant granskade organisationer som arbetar för att lösa de mest brådskande  planetproblem som mänskligheten står inför. Genom Milkywire-appen, webbplatsen, API-verktygen, anställningsprogram och mer kan användare upptäcka, ansluta och donera till lokalt förankrade påverkansprojekt runt om i världen som bekämpar klimatkrisen, biologisk mångfaldskris och föroreningskris. Milkywire ger en unik och engagerande upplevelse genom att tillåta användare att stödja organisationer direkt, få kontakt med experter som arbetar på fältet och se bevis på påverkan genom att följa deras framsteg.
Läs mer här: https://www.milkywire.com/

För mer information, vänligen kontakta:
Tove Bengtsson / Communication Lead / +46 (0)72-220 73 22 / tove.bengtsson@maginteractive.se

Om MAG Interactive   
MAG Interactive är en ledande mobilspelsutvecklare som fokuserar på sociala casualspel. Med passionerade, kreativa team och en datadriven affärsmodell, levererar MAG spelupplevelser i världsklass till miljontals spelare världen över. MAG är experter på ordspel och trivia, med en katalog av spel som Quizkampen, Wordzee, Primetime, Word Bubbles, Word Mansion, Tile Mansion, Ruzzle, Word Domination och WordBrain, som totalt har laddats ned över 350 miljoner gånger. MAG har studios i Stockholm och Brighton och noterades 2017 på Nasdaq First North Premier Growth Market med tickern MAGI. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. För mer information besök www.maginteractive.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Spermosens erhåller patentgodkännande i Singapore

Published

on

By

Spermosens AB meddelar att det singaporianska patentverket (Singapore Patent Office), har godkänt patent 11202100358V. Spermosens erhåller därmed skydd i Singapore för sin medicintekniska produkt inklusive biosensorn, och dess användning för selektion av spermier lämpliga för In Vitro Fertilisering (IVF-behandling). Patentet ger möjlighet till exklusivitet på den singaporianska marknaden till den 23 augusti 2039.

Spermosens har sedan tidigare erhållit godkännande för sitt patent på nyckelmarknader i Europa, samt i USA, Japan, Syd Korea, Hong Kong, Australien och Syd Afrika.

 

I Singapore finns tre offentliga och åtta privata kliniker[i]. I januari 2020 lanserade Singapores regering inom ramen för sitt system för assisterad reproduktionsteknik (ART) nya subventioner som skulle täcka 75 % av kostnaderna för assisterade konceptuella ingrepp (ACP), t.ex. in vitro-befruktning för par på offentliga sjukhus[ii].

 

Spermosens har ett globalt kommersialiseringsfokus och omfattande patentskydd[iii]. Den globala marknaden för IVF uppskattas vara värd ca 25 MdUSD år 2023 och den årliga tillväxttakten estimeras till ca 6% fram till år 2030[iv]. Försäljningspotentialen för JUNO-Checked estimeras av Bolaget till cirka 600 MUSD, baserat på 3 miljoner årliga IVF-behandlingar och ett antaget genomsnittligt pris om 200 USD per kassett. Bolagets marknad inom assisterad reproduktionsteknologi (ART) utgörs främst av världens IVF-kliniker, vilka tillsammans genomför fler än 3 miljoner IVF-behandlingar årligen.

 

Spermosens patentskydd sträcker sig fram till 2039 och omfattar idag flertalet nyckelmarknader. Ett starkt patentskydd ger Spermosens goda kommersiella förutsättningar.”, säger Ulrik Nilsson, VD för Spermosens.

 

 

För mer information vänligen kontakta:

Ulrik Nilsson, VD

+46 (0) 72 888 28 11

 

Spermosens AB

Spermosens mål är att förbättra manlig fertilitetsdiagnostik och behandling genom introduktion av banbrytande produkter. Spermosens första patenterade produkt JUNO-Checked mäter bindningsförmågan mellan spermie och äggcell, vilket är en förutsättning för naturlig befruktning. Resultaten bedöms kunna hjälpa läkare att välja lämplig behandlingsmetod, vilket bidrar till fler lyckade IVF-behandlingar, minskat lidande och ökad livskvalitet. WHO uppskattar att mer än 48 miljoner par är drabbade av infertilitet, varav hälften helt eller delvis orsakas av en manlig faktor. Bolagets aktier är noterade på Spotlight Stock Market. Aktierna har ISIN-kod SE0015346424 och handlas under kortnamnet SPERM. För mer information, se www.spermosens.com.

 

[i] https://ilovechildren.sg/be-informed/article/5-things-know-about-ivf-treatments-singapore

[ii] https://www.knowledge-sourcing.com/report/singapore-ivf-treatment-market

[iii] https://spermosens.com/technology/ip-status/

[iv] https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/in-vitro-fertilization-market

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Axolot Solutions tecknar avtal med Carl F

Published

on

By

Axolot och avfalls- och återvinningsföretaget Carl F i Malmö har ingått ett hyresavtal avseende en nyckelfärdig AxoPur® anläggning för rening av dagvatten vid Carl F’s sorteringsanläggning i Malmö.

Anläggningen förväntas tas i drift omgående och kommer att ha en kapacitet på 3 m3 per timme. Avtalet omfattar även ett serviceavtal för löpande utbyten av reaktorer och underhåll. Efter en utvärderingsperiod, där volym- och reningsbehov skall utvärderas, har parterna för avsikt att ingå ett avtal avseende installation av en permanent AxoPur anläggning med högre kapacitet.

Carl F är ett företag som erbjuder avancerade återvinnings- och avfallshanteringslösningar samt en fordonsflotta för insamling och transport av olika sorters avfall. Vid sorteringsanläggningen i Malmö sorteras avfall så att de olika fraktionerna kan återvinnas eller levereras som råvaror till en lokal eller global marknad. Carl F anlitas av stora och små livsmedelsbutiker, privatpersoner och bostadsrättföreningar, byggföretag, köpcentrum, större industrier och kommuner.

Ordervärdet för Axolot för hyreslösningen är i sig relativt begränsat och beror av hyrestiden, vilken i sin tur kan påverkas av tiden fram till att avtal för en permanent installation eventuellt ingås och, slutligen, om och när en sådan anläggning tas i drift.

”Fokus ökar alltmer på miljöpåverkan från olika sorters utsläpp av förorenade vatten i form av dagvatten från olika verksamheter. Marknaden för denna typ av applikationer kan förväntas växa drastiskt under kommande år varför det är mycket glädjande att Axolot nu får leverera en första anläggning till denna sektor. Vi ser fram emot ett nära samarbete med Carl F som vi upplever som en proaktiv och innovativ aktör inom sitt verksamhetsområde”  säger Axolot’s Lennart Holm i en kommentar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Lundin, VD och koncernchef Axolot Solutions Holding AB, 070 323 11 06 eller anders.lundin@axolotsolutions.com

Om Axolot Solutions

Axolot Solutions Holding AB är ett svenskt miljöteknikföretag som säljer system för industriell vattenrening. Det görs genom att erbjuda en egenutvecklad patenterad lösning som bygger på en väl beprövad grundteknologi. Axolot Solutions vattenrening är kostnadseffektiv och möjliggör en hög reningsgrad samt recirkulation av vattnet. Detta innebär en minimal belastning på miljön. Bolaget bedriver även verksamhet genom ett dotterbolag i Norge. Mer information om verksamheten finns på www.axolotsolutions.com.

Axolot Solutions Holding AB har sitt huvudkontor i Helsingborg och bolagets aktie (ticker: Axolot) är listad på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm sedan 21 november 2018. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Advenica förhandsvisar datadiod för industriellt bruk på Hannover Messe

Published

on

By

Advenica fortsätter att förnya sin produktportfölj av datadioder. I slutet av förra året släpptes den fristående proxymjukvaran för datadioder, Advenica Data Diode Engine. Vårt nästa steg är att utveckla en datadiod designad för industriella installationer vilken kommer att bana väg för en ny produktlinje inom Advenicas portfölj av datadioder.

Den kommande produkten är en kompakt datadiod för IP-trafik som är skräddarsydd för industriell användning. Produkten kommer bli ett viktigt bidrag till ökad cybersäkerhet inom industri och infrastruktur, vilket kommer att underlätta ytterligare acceleration av digitaliseringen.

Produkten kommer lanseras under 2025 men redan nu finns det en chans att se en tidig version i ett av våra två demos på Hannover Messe 22-26 april 2024.

Besök monter D02 i Hall 16 för att få veta mer!

Mer information om Advenicas datadioder finns på vår hemsida.

För mer information, vänligen kontakta
Marie Bengtsson, VD Advenica AB, +46 (0) 703 860 032, marie.bengtsson@advenica.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 april 2024 kl. 15.10.

Om Advenica-koncernen

Advenica tillhandahåller expertis, hög assurans och cybersäkerhetslösningar i världsklass för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassning. Med oss stärker länder, myndigheter, företag och organisationer informationssäkerheten och digitaliserar ansvarsfullt. Bolaget grundades 1993 och har EU-godkännande på högsta säkerhetsnivå. Våra unika produkter designas, utvecklas och tillverkas i Sverige. Läs mer på www.advenica.com 

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Redeye AB, www.redeye.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.