Tanalys

MAG Interactive AB (publ) publicerar delårsrapport och bokslutskommuniké september-augusti 2019/2020

Omsättningen växte med 28% jämfört med samma kvartal föregående år.

Perioden juni 2020 – augusti 2020 i sammandrag:

VD kommentar i sammandrag

“Omsättningen i Q4 växte mer än 28% jämfört med samma period föregående år tack vare kontinuerliga förbättringar i snittintäkt per daglig spelare (ARPDAU). Det som främst bidragit till förbättringen av ARPDAU är migreringen av spelare från Quizkampen till Nya Quizkampen, samt den fortsatta tillväxten för Wordzee. Tack vare detta är ARPDAU 29% högre i årets Q4 än motsvarande period föregående år.

Wordzee har den klart högsta ARPDAU och starkaste monetiseringspotential vi har sett i ett spel från MAG och vi ökade investeringarna i user acquisition för Wordzee under slutet av Q4. Vi investerar i user acquisition med en beräknad återbetalningstid på 180 dagar och kommer även fortsättningsvis att satsa på att stötta Wordzee enligt den modellen.

Migreringen av spelare mellan Nya Quizkampen och klassiska Quizkampen fortsätter enligt plan. Runt 40% av alla Quizkampenanvändare spelade Nya Quizkampen i slutet av Q4 och vår ambition är att förflytta 100% av spelarna innan slutet av 2020.

I slutet av Q4 tillkännagav vi förvärvet av frågesportsappen Primetime. Med deras hjälp planerar vi att integrera livesänd frågesport som ett nytt spelläge i Nya Quizkampen för att ytterligare stärka spelarengagemang och spelekonomi.

En fortsatt expansion av Wordzee och Nya Quizkampen vad gäller både spelare och intäkter gör också starten på det finansiella året extra spännande. Vi har gott hopp om att vi kan fortsätta ARPDAU-resan uppåt och bygga en än starkare verksamhet under 2021 och vidare,” säger Daniel Hasselberg, VD på MAG Interactive.

Perioden september 2019 – augusti 2020 i sammandrag (12 månader):

Presentation & rapport

Den 21 oktober kl. 10:00 presenterar VD Daniel Hasselberg och CFO Magnus Wiklander delårsrapporten på Twitch. Presentationen ges på engelska. Länk till Twitch-kanalen här https://www.twitch.com/maginteractive. Daniel Hasselberg kommer även svara på frågor på Twitter under dagen, skriv till @d_hasselberg eller @maginteractive. Mer information och den fullständiga rapporten finns tillgänglig påhttps://www.maginteractive.com/sv/investerare/investor-relations/rapporter/.

Denna information är sådan information som MAG Interactive AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 oktober 2020 klockan 08:00.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Hasselberg / VD / +46 (0)8 644 35 40 / daniel@maginteractive.se
Magnus Wiklander / CFO / +46 (0)8 644 35 40 / magnus.wiklander@maginteractive.se

Om MAG Interactive   
MAG Interactive är en ledande mobilspelsutvecklare som fokuserar på sociala casualspel. Med passionerade, kreativa team och en datadriven affärsmodell, levererar MAG spelupplevelser i världsklass till miljontals spelare världen över. MAG är experter på ordspel och trivia, och har skapat en katalog av spel som Ruzzle, Word Domination, WordBrain och Quizkampen som har laddats ned över 250 miljoner gånger. MAG har kontor i Stockholm och Brighton och noterades 2017 på Nasdaq First North Premier Growth Market med tickern MAGI. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Email: info@fnca.se. Telefon: +46 (0)8-528 00 399. För mer information besök www.maginteractive.com

Taggar:

Exit mobile version