Tanalys

MAG Interactive AB (publ) publicerar delårsrapport september-maj 2021/2022

MAGs totala omsättning i Q3 var den högsta hittills under ett enskilt kvartal. Nettoomsättningen växte med 12% till 91 MSEK och ARPDAU ökade med 7% jämfört med samma kvartal förra året.

Perioden mars 2022 – maj 2022 i sammandrag:

VD-kommentar i sammandrag

“Det här kvartalet såg vi en extraordinär intäkt på 15 MSEK relaterat till en transferbonus i samband med ett byte till en ny annonsplattform. Justerat för denna bonus var kvartalets nettoomsättning 76 MSEK – i nivå med föregående kvartal – vilket är en minskning med 6% jämfört med samma kvartal föregående år. Förändringen kan främst härledas till Word Mansion som hade ett starkt Q3 2021 med höga investeringar i User Acquisition (UA) och även hög försäljning. Omsättningen under kvartalet var förstärkt av en stark USD jämfört med föregående år.

Ser vi på den totala omsättningen för Q3 kan vi konstatera att vi når den högsta kvartalsomsättningen sedan bolagets grundande 2010. Omsättningen i Q3 nådde 91 MSEK och EBITDA för perioden var 26 MSEK.

Det är med glädje vi kan meddela att Tile Mansion nu är redo för att gå mot en global lansering. Tusentals spelare är redan aktiva på daglig basis och spelet genererar för närvarande runt 4% av våra totala dagliga intäkter. Prestanda på UA för Tile Mansion är bra och vi ämnar att fortsätta att accelerera våra investeringar i UA medan vi adderar mer innehåll och uppdateringar i spelet under kommande veckor och månader. Redan i dagsläget är det det spel som har högst genomsnittlig intäkt per dagligt aktiv användare (ARPDAU) i hela spelportföljen. Vi har inte varit så här exalterade över ett spelsläpp sedan lanseringen av Wordzee.

Vårt mål som bolag är att konkurrera med de absolut bästa spelutvecklarna i branschen. Många av de bästa spelen inom casual-kategorin erbjuder idag allt djupare spelupplevelser som går bortom själva spelmekaniken. Vi gör oss redo för hösten 2022, med en utökad kapacitet att bygga spel som är djupare och rikare än tidigare och går en väldigt spännande framtid till mötes,” säger Daniel Hasselberg, VD på MAG Interactive.

Perioden september 2021 – maj 2022 i sammandrag (9 månader):

Presentation & rapport
Den 29 juni 2022 kl. 10:00 presenterar VD Daniel Hasselberg och CFO Magnus Wiklander delårsrapporten på Twitch. Presentationen ges på engelska. Länk till Twitch-kanalen här https://www.twitch.com/maginteractive. Daniel Hasselberg kommer även svara på frågor på Twitter under dagen, skriv till @d_hasselberg eller @maginteractive. Mer information och den fullständiga rapporten finns tillgänglig påhttps://www.maginteractive.com/sv/investerare/investor-relations/rapporter/.

Denna information är sådan information som MAG Interactive AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 juni 2022 klockan 08:00.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Hasselberg / VD / +46 (0)8 644 35 40 / daniel@maginteractive.se
Magnus Wiklander / CFO / +46 (0)8 644 35 40 / magnus.wiklander@maginteractive.se

Om MAG Interactive   
MAG Interactive är en ledande mobilspelsutvecklare som fokuserar på sociala casualspel. Med passionerade, kreativa team och en datadriven affärsmodell, levererar MAG spelupplevelser i världsklass till miljontals spelare världen över. MAG är experter på ordspel och trivia, med en katalog av spel som Quizkampen, Wordzee, Primetime, Word Bubbles, Word Mansion, Ruzzle, Word Domination och WordBrain, som totalt har laddats ned över 350 miljoner gånger. MAG har studios i Stockholm och Brighton och noterades 2017 på Nasdaq First North Premier Growth Market med tickern MAGI. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Email: info@fnca.se. Telefon: +46 (0)8-528 00 399. För mer information besök www.maginteractive.com

Taggar:

Exit mobile version