Tanalys

MAX lanserar Lyxshake med smak av semla

Nu lanserar burgarkedjan Lyxshake Semla Deluxe – en lyxig, modern tolkning av det klassiska svenska bakverket där semlan kommer i perfekt to-go-form.

Fettisdagen väntar runt hörnet och i år tar MAX den årliga innovationslustan till nya höjder. Lyxshake Semla Deluxe är en kul och innovativ tolkning där svalkande mjukglass varvas med swirls av mandelsås, toppad med en färsk kardemummamunk och vispad grädde. En Lyxshake perfekt att avnjuta när fika står på schemat.

Varje år handlar svenskarna över 40 miljoner semlor i Sverige* och bakverket har kommit att bli en symbol för svenska bakverk och gofika. Den klassiska semlan är en svårslagen favorit men varje år tycks den möta nya utmanare. Med tiden har svenskarna fått smaka på kreativa, nytänkande varianter av semla. Med inspiration från det burgarliknande bakverket har MAX tagit fram sin egen variant.

– Vi älskar semlor och vi älskar att prova nya innovativa smaker. Nära till hands var att skapa en semlaburgare, men vi tyckte att det var roligare och mer överraskande att gifta ihop vår Lyxshake med semlans smaker. Resultat är magiskt! Att smaka vår drickbara tolkning är som att avnjuta ett fluffigt, mjukt litet moln där balanserad sötma möter en grundad smak av mandel och kardemumma. Det är också den perfekta to-go-semlan och kanske den första drickbara semlan? Ta med den till fikarummet på jobbet, bjud en kompis på stan eller passa på att njuta av den på resande fot, säger Jussi Merimaa, produktutvecklare på MAX Burgers.

Lyxshake Semla Deluxe är en limiterad Lyxshake och serveras på samtliga restauranger från och med den 6 februari. Lyxshake Semla Deluxe finns tillgänglig fram till den 19 mars.

*Enligt branschorganisationen Sveriges Bagare & Konditorer köper vi svenskar i genomsnitt 4–5 semlor per person och år vilket totalt innebär drygt 40 miljoner semlor.

Helena Stenqvist, presskontakt MAX Burgers

Helena.Stenqvist@max.se

MAX Burgers grundades i Gällivare 1968 av Curt Bergfors och Britta Fredriksson, och har växt från en liten grillkiosk i norra Sverige till en internationell burgarkedja med restauranger i Sverige, Polen, Norge och Danmark. MAX strävan är att bli världens bästa burgarkedja genom att servera de godaste burgarna på ett gott sätt. Hållbarhet är en naturlig del av affären och som världens första restaurangkedja började MAX klimatmärka menyn redan 2008. Stiftelsen Rättvis Fördelning har sedan 2006 fördelat 7–10 % av MAX årliga nettovinst till fattigdomsbekämpning.
Läs mer om MAX Burgers: www.max.se

Exit mobile version