fr, okt 27, 2017 11:20 CET
Michelin går in som teamsponsor av Svenska Skidförbundets längdlandslag inför vintersäsongen 2017/18.
– Vi är stolta och glada över samarbetet med Michelin. Vi ser många kopplingar mellan våra verksamheter. Längdlandslaget färdas ofta på vintervägar då grepp och fäste är viktigt, vilket matchar vårt nya samarbete. Michelin är ett professionellt företag och vi ser fram emot att samarbeta med dem framöver, säger Johan Sares, längdchef på Svenska Skidförbundet.
Michelins engagemang i svenska längdlandslaget handlar framförallt om en gemensam passion i att prestera på snö och vintern. Oavsett om det är med ett par skidor eller en uppsättning däck. Michelin är idag en naturlig del av många svenskars vinter men hoppas med samarbetet att förstärka den ytterligare.
– Precis som för svenska längdlandslaget gäller det för Michelins däck att prestera från första till sista kilometern, säger Johan Kvarnerud, marknadschef på Michelin i Norden.
Idag är Michelin mest synliga i motorsportsammanhang när det kommer till sponsring. Den folkkära längdskidåkningen erbjuder en helt annan bredd och vi ser att detta samarbete kompletterar våra befintliga satsningar på ett bra sätt, framförallt på vintern.
– Svenska längdlandslaget har fantastiska profiler som vi gärna vill synas tillsammans med. Laget är en bra förebild som står för vinnaranda, målmedvetenhet och prestation vilket vi gärna vill förknippas med, avslutar Johan Kvarnerud på Michelin.
Michelin kommer primärt att synas på landslagskläderna men kommer också att använda sig av sponsorskapet i sin egen marknadsföring och kommunikation den kommande vintern.
Michelins strategi är att utveckla hållbara produkter. Detta innebär att vi hela tiden arbetar för att förbättra våra produkter och tjänster. Michelin vill minska användningen av resurser för att på så sätt minska påverkan på samhället och miljön. Att utveckla däck med mycket god prestanda från den första till den sista kilometern är en väsentlig del av denna strategi.
Kontakt Svenska Skidförbundet
: Johan Sares, längdchef SSF, Mobil: +43 70 372 02 29, epost:
johan.sares@skidor.com
Presschef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 08-709 07 76, Mobil: 072-250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@michelin.com
Michelin
är ett ledande däckföretag med målsättning att bidra till att förbättra hållbara transporter av varor och människor genom tillverkning, distribution och marknadsföring av
däck
till alla typer av fordon. Michelin erbjuder också innovativa företagslösningar, digitala resetjänster och publicerar rese-, hotell- och restaurangguider och kartor. Michelin har huvudkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike och är representerade i 170 länder, har 112 300 anställda, varav ca 300 i Norden, och 68 produktionsanläggningar i 17 länder. Företaget Teknologicenter för forskning och utveckling har verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien. För mer information besök gärna vår hemsida
www.michelin.com
eller
www.michelin.se
Taggar: