Optimizely, tidigare Episerver, stärker sin nordiska organisation. Från 1 januari är Mikael Svensson ny marknadschef för Optimizely i Norden.
Mikael har en bakgrund som byråchef och entreprenör och kommer närmast från den digitala serviceleverantören Avanade. Som marknadschef på Optimizely kommer han främst att ansvara för att utveckla Optimizelys varumärke på den nordiska marknaden.
– Det är en spännande tid för Optimizely. Vår DXP-plattform växer med nya förvärv. Människor e-handlar i allt större utsträckning och konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre. För oss gäller det då att vägleda och ge rätt verktyg så att handlare och andra leverantörer kan möta dessa förväntningar, säger Mikael Svensson, nordisk marknadschef på Optimizely.
Den tidigare marknadschefen Mårten Bokedal tillträder en ny tjänst som evangelist för varumärket.
För mer information:
Mikael Svensson | 0738-60 00 32| mikael.svensson@optimizely.com
Om Optimizely
Optimizelys plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av vår Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet. Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.