Connect with us

Marknadsnyheter

Ny arena på Lindholmen gör United Spaces störst i Göteborg på coworking

Published

on

Med öppnandet av sin nya anläggning på Lindholmen tar United Spaces position som den ledande aktören inom coworking i Göteborg.

”Nu står vi stadigt på bägge sidor av älven, med ena foten i stadens traditionella centrum och den andra på Hisingen där framtidens innovativa näringsliv går för högtryck”, säger Yvonne Sörensen, VD för United Spaces.

Återgången till kontorslivet efter pandemin har gjort coworking till ett glödhett alternativ för verksamheter som söker större flexibilitet och mer kreativa mötesplatser. Många bolag ser över sina befintliga lokaler och coworking har gått från en kul trend till en viktig punkt på företagsledningens dagordning.

Den nya arenan har plats för 500 medlemmar och ligger i nybyggda innovationscentret Uni3 by Geely på Lindholmen, det gamla varvsområdet som nu är knutpunkt för aktörer inom IT, tech och hållbar fordonsutveckling. I första steget öppnas Hus 12 (2100 kvm), följt av Hus 11 i 1 april nästa år (2000 kvm).

”Denna typ av flexibla arbetsmiljöer är ett väldigt bra tillskott till Lindholmen Science Parks innovationskluster. Med fler aktörer och kompetenser i vårt ekosystem ökar vår gemensamma innovationskraft”, säger Tord Hermansson, vd Lindholmen Science Park.

United Spaces Lindholmen är totalt 4 163 kvadratmeter i ett koncept där lokalt möter globalt, historia och framtid hänger ihop och där humor är en aktiv ingrediens.

Arenan är indelad i fyra ”kvarter”, alla med unik design och inredning. Inredningen är en mix av skandinavisk formgivning med kontrasterande inslag som kaféet Röda Rummet med sin inredning i varmt kinarött. Designbyrån Specific Generic har gått all-in i stadens själ med många kärleksfulla referenser i t.ex. de olika mötesrummens namn. United Spaces samarbete med kameratillverkaren Hasselblad återspeglas i att ett av de större mötesrummen kallas Victor och Erna Hasselblads rum.

”Helheten handlar om att tolka och framhäva Göteborgs roll som fönster mot världen, både historiskt och för framtiden”, förklarar Maja Bernvill, creative director på Specific Generic. ”Balansen mellan natur och teknologi är också en viktig del i konceptet.”

Geografiskt ligger den nya arenan tvärs över älven från Östra Hamngatan 16, där bolagets första anläggning i Göteborg nu moderniserats och blivit dubbelt så stor med plats för 700 medlemmar.

”Det känns verkligen att Göteborg är en expansiv stad där det händer mycket, inte minst på kontorssidan. Vi har ett högt tryck på Östra Hamngatan, och på Lindholmen har vi redan intressanta diskussioner med flera aktörer i framkant inom teknologi och fordonsindustri”, säger Yvonne Sörensen.

Fakta om United Spaces Lindholmen:

  • Totalt 4 163 kvadratmeter working space fördelad på en stor lounge (900 kvadrat), flex office (260 kvadrat), 48 stycken private offices och 18 mötesrum för 2-70 personer
  • Tre olika medlemsnivåer: lounge, flex office och private office för upp till 100 personer
  • Reception, kaffe/te, events, printer, wifi, posthantering, medlemsaktiviteter och frukost ingår i alla medlemskap

För mer information:

Yvonne Sörensen, VD United Spaces, tel 0709-841077
Malin Midhed, marknadschef United Spaces, tel 0765-272379

Om United Spaces:
United Spaces är en av Sveriges ledande aktörer inom coworking och framtidens sätt att arbeta. Sedan starten 1999 har United Spaces varit en mötesplats där entreprenörer, små och medelstora företag möts och utvecklas. United Spaces har under senaste året öppnat flera nya arenor och har nu 10 coworkingkontor i fem städer runt om i Sverige på totalt över 30 000 m2 och med tusentals medlemmar. United Spaces är sedan 2019 ett helägt dotterbolag till fastighetsbolaget Castellum. www.unitedspaces.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

My Beat tar an ett telefonförsäljningsföretag och planerar för 100 % tillväxt under de kommande 12 månaderna.

Published

on

By

My Beat har idag ingått avtal om att ta över ett säljbolag med 12 säljare i verksamheten. Företaget kommer att vara helt integrerat i My Beats arbetsprocesser från första veckan i maj 2024 och alla säljare kommer att vara aktiva från dag ett. Detta bör resultera i väsentligt stärkt tillväxt, kundservice, produktutbud och lönsamhet

My Beat meddelar att bolaget idag har tecknat en avsiktsförklaring om köp av ett telefonförsäljningsföretag som har lång erfarenhet av att sälja mobilabonnemang och tillhörande tilläggstjänster. Affären är en ”Try-and-Buy”-process där My Beat har rätt att utlösa ett fullständigt köp och verksamhetsöverlåtelse under hösten om säljteamet och kundeservice fungerar tillfredsställande. Villkoren för ett sådant köp är färdigförhandlade i avtalet och beredda att utlösas. Inom ”Try-and-Buy”-processen genomförs även nödvändig Due Diligence. My Beat har en reservation i avtalet relaterat till framgångsrik finansiering, som är på god väg.

Effekten av att ta in denna säljorganisation förväntas ge minst 100% tillväxt under de kommande 12 månaderna med god lönsamhet för My Beat. I detta ingår en betydande expansion av det produkt- och tjänsteutbud som My Beat kommer att erbjuda sina kunder.

I samband med denna transaktion anställs chefen för telefonförsäljningsverksamheten, Erik Vennerlund, som försäljningsdirektör i My Beat. Erik har byggt upp telekomverksamheter två gånger tidigare. Första gången som ung man utan tillräckligt med kapital. Det ledde till framgång med kundförvärv, men brist på kapital resulterade i konkurs och en dåligt behandlad betalningstransaktion som ledde till böter. Dessa händelser har han lämnats bakom sig och sedan dess så har Erik i sitt senaste uppdrag byggt upp en försäljningsorganisation som framgångsrikt tillät en stark tillväxt för en annan mobiloperatör. Försäljningsorganisationen frigörs från sitt tidigare uppdrag och My Beat kan köpa den.

Ordförande i My Beat, Olav Kalve, säger att han är mycket nöjd med detta avtal och den potential detta avtal ger för My Beat och våra kunder. Transaktionen kommer att säkerställa betydligt starkare tillväxt, kundservice, produkterbjudanden och lönsamhet för My Beat och våra ägare. Erik är en gedigen affärsman med lång erfarenhet från försäljning i telekombolag. Olav är mycket tacksam över att Erik och hans team nu ska lyfta My Beats försäljning till rekordfart.

Erik Vennerlund konstaterar att han och teamet verkligen ser fram emot att börja jobba för My Beat. Både för att fortsätta den höga kundservicen My Beat är känt för, och inte minst, ser de fram emot att få fart på kundtillväxten på My Beat.  

För mer information om My Beat, vänligen kontakta:

Olav Kalve

Styrelseordförande My Beat AB

+4790692993

olav.kalve@advisum.no

www.mybeat.se

Om My Beat AB

My Beat är en svensk mobiloperatör som erbjuder privatpersoner mobilabonnemang och mobilt

bredband. Företaget har som mål att vara ledande i att kombinera bra priser med hög personlig service..

Continue Reading

Marknadsnyheter

Yabie signerar Letter of Intent (LOI) med en ledande nordisk detaljhandelskedja

Published

on

By

Den aktuella produkten för samarbetet är Yabie Emergency POS som bäst beskrivs som en back-up och side-by-side-lösning till kundens befintliga kassa-och betallösning. Produkten används idag av vår kund IKEA i samtliga svenska varuhus.

Intro från Siri Hyltén-Cavallius, VD på Yabie:

Det känns väldigt spännande att komma i mål med den här affären. Utöver att det är en ekonomiskt bra affär, så är det potentialen i Emergency POS-erbjudandet som är väldigt spännande. Vi ser hackerattacker avlösa varandra mot stora butikskedjor i Norden, och vi sitter i förarsätet för att erbjuda precis den redundanta lösning som de behöver för att känna sig trygga i framtiden. Vi är övertygade att den här affären, med en välkänd och ledande aktör på marknaden, kommer öppna upp fler möjligheter framåt. 

Den aktuella produkten för samarbetet är Yabie Emergency POS som bäst beskrivs som en back-up och side-by-side-lösning till kundens befintliga kassa-och betallösning. Produkten används idag av vår kund IKEA i samtliga svenska varuhus. Vi ser en stor ökning i efterfrågan efter just denna produkt på marknaden från stora, nationella och internationella, detaljhandel och livsmedelskedjor. 

Kunden i korthet:

  • Ledande nordisk detaljhandelskedja med nära 800 butiker i Europa
  • En av Europas snabbast växande detaljhandelskedjor 
  • Expanderar i hela Europa och har idag butiker i 8 länder

Affären i korthet:

  • Samarbetet inleds med nordisk lansering i Sverige, Danmark, Norge och Finland inom 6 månader
  • Fortsätter sedan i Europa med lanseringar i Portugal, Spanien, Frankrike och Nederländerna inom 12 månader
  • Minimum 1000 antal aktiva licenser (motsvarar 4,4 SEKm ARR) med mål att öka över tid upp till 3000 aktiva licenser
  • Återkommande intäkter på årsbasis, ARR: 
    • Första året: 4,4 SEKm 
    • Andra året: 4,4 – 6,6 SEKm
    • Tredje året: 4,4 – 9,4 SEKm
  • Fullständigt avtal skall signeras senast 15 maj enligt LOI

Om Yabie (publ.)                                                                                                                                                       

Yabie är ett av Sveriges snabbast växande fintechbolag som förenklar vardagen för tusentals små och medelstora företagare med sin branschledande kassa-och betalningslösning. Den molnbaserade allt-i-ett-produkten lockar allt från pizzerian runt hörnet till IKEA. Med ambitionen att bli en ledande europeisk aktör inom mjukvara för betalnings- och kassalösningar har Yabies resa stöttas av några av Nordens mest välkända investerare i Creades, Swedbank, Zaal Management och NFT Ventures.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordic LEVEL Group säkrar finansiering om ca 75 MSEK

Published

on

By

Nordic LEVEL Group (”LEVEL”), har under april refinansierat befintlig belåning samt erhållit ytterligare kreditlimiter om ca 25 MSEK och med detta samlat sin finansiering och övriga banktjänster hos en av de fyra svenska storbankerna. Ett urval av finansieringslösningar utifrån aktuella förutsättningar täcker LEVELs behov till såväl investeringar som den löpande verksamheten. Räntenivån på krediterna varierar mellan 1,85 procent och 2,95 procent plus STI90 beroende på typ av kreditfacilitet. Krediterna har en löptid från löpande 12 månader för kontokredit till 4 år för banklån.

Det är mycket glädjande att LEVEL idag är har en god kreditvärdighet. Vi har fått ett bra mottagande av den finansiella sektorn under vår bankupphandling. Vi ser mycket fram emot vårt samarbete med vår nya bank och det är av stor vikt för oss att nu erbjudas möjlighet att samla alla våra bankaffärer i en bank, säger Jörgen Lundgren, CEO på Nordic LEVEL Group.

Denna information är sådan information som Nordic LEVEL Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 april 2024 kl. 14.30 CEST.

För ytterligare information kontakta:

Jörgen Lundgren, VD och koncernchef

Tel 070-486 58 99 
E-post: jorgen.lundgren@nordiclevelgroup.com

Nordic LEVEL Group – Enabling our clients to live a levelled life

Nordic LEVEL Group är en förvärvsdriven koncern som utvecklar och integrerar bolag, med exponering mot säkerhetssektorn. Koncernen är en helhetsleverantör av tillförlitliga och moderna trygghets- och säkerhetslösningar samt tjänster. Koncernen har ca. 150 anställda med en på årlig basis omsättning om ca. 400 MSEK. Verksamheten bedrivs genom koncernens dotterbolag på den nordiska marknaden. Koncernens är verksam inom två kärnområden: Advisory ochTechnology. Koncernens mål är att öka både den upplevda och faktiska säkerheten i samhället, särskilt fokusera på samhällskritisk verksamhet samt säkerställa att dess kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar. Bolaget grundades 1989 och har sitt huvudkontor i Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.nordiclevelgroup.com

Nordic LEVEL Groups aktie handlas under kortnamnet LEVEL på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ)

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.