Connect with us

Marknadsnyheter

Ökning enligt plan och kunder inom nya delar av medtech

Published

on

Efter februari månad noteras återigen en nettoökning  i pipeline, vilket innebär att fler tillkommit än som skrivits av. Ökningen för perioden beror främst på att företag inom Medtech visar en ökad efterfrågan på att investera i verktyg som effektiviserar deras arbete med att bevaka och hämta in information / data, både avseende områden kopplade till MDR (Medical Device Regulation( men öven för att hålla sig ajour i allmänhet kring områden så som standards, regelverk och vetenskapliga artiklar.  Efter perioden så sammanställs nettoökningen till ca 2%  för affärsområdet Life Science.

För att se tillhörande grafer så rekommenderas ni att ladda ned bifogad pdf eller besöka https://www.hoodin.com/ir-news

För att på ett tydligt sätt beskriva affärsläget och potentialen i Hoodins affär, väljer bolaget att månadsvis kommunicera förändringar i sin pipeline avseende antalet företag som förväntas använda Hoodin. Hoodins marknadsstrategi bygger på en kombination av försäljning av licenser direkt till kund samt försäljning genom partners.

Februari 2023 – Life Science (Ackumulerat )

Under perioden var nettoändringen av antalet licenser som förväntas användas de kommande 12 månaderna cirka 2 procent mer jämfört med månaden innan och ökade från 1733 till 1762. Under perioden bearbetades främst företag där det finns etablerade dialoger men även en ökande inflöde av nya dialoger jämfört med månaden innan.

Februari 2023 – Övriga industrier (Ackumulerat )

Inom övriga industrier noteras en mindre förändring för perioden och minskar med en till 128.  Lösningar från Hoodin som riktas gentemot övriga industrier är lösningar för Software, Public Sector, Finance och Tourism.  Vi har under perioden lagt mest focus på life science vilket resulterar i mindre rörelser i pipeline.

”Februari har varit en positiv månad med rekord i antal kunder som bokar möten och testar plattformen. Vi har fått aktiva kunder inom nya segment, t ex en kund inom självtest vilket är en typ av life science produkt och företag som vi tidigare inte haft kunder inom. Att Hoodin som plattform för att bevaka eftermarknaden för medicin tekniska produkter fungerar väl för vitt skilda sorters produkter upplever vi som ett styrkebesked och något vi får nytta av på marknaden i form av allt fler referenser och tillit i att Hoodin är det mest effektiva sättet för bevakning av eftermarknad.

Vi har startat flertalet högintressanta test med både mindre och större bolag under månaden som jag hoppas ska ge oss en hel del intressanta och bra affärer under våren.”  Marcus Emne, VD Hoodin

Definition – Pipeline av företag som förväntas använda Hoodin

Hoodin definierar Pipeline genom antalet företag som förväntas teckna minst en licens av Hoodins lösningar enligt följande:

Summan av de företag som genom partners beräknas använda Hoodin under de kommande 12 månaderna och de direktkunder som meddelat att de har för avsikt att använda bolagets produkter inom de kommande 12 månaderna.

Ovanstående antal företag skall ej tolkas som att företaget ingått ett licensavtal för användning av Hoodin. Med förväntat användande så har ett företag testat och utvärderat Hoodins lösning och anmält att de anser sig komma att använda densamma. Dessa projekt och licenser är förberedda för att partner eller kund kan påbörja användande vid den tidpunkt de avser starta sitt interna projekt relaterat till behovet av att automatisera bevakning av digitalt innehåll.

Hoodin kan inte ge garantier att samtliga dessa företag kommer licensiera bolagets lösningar, men siffrorna visar en positiv trend gällande intresset från marknaden för Hoodins lösningar.

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin AB

Hoodin AB utvecklar och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligt skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar.

 

Om Hoodins affärsmodell – Hoodins affärsmodell baseras på att partners och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används. Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år. En grundlicens har ett månadspris om minst 1250kr. 
 

Om Hoodins partnerprogram – Hoodin når slutkunder och nya användare genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners, ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning och implementering av ett projekt. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Aixia tar ny order med befintlig kund, värde 25 MSEK

Published

on

By

Mölndal                                                                                      2024-03-29

Aixia tar en ny order med befintlig kund som är verksam inom mjukvarubranschen med inriktning mot AI och Automotive. Kunden investerar i ny lagring, arkivering och nätverk. Affären bygger på innovativ teknologi från IBM och Arista Networks.

Leverans kommer att ske under Q2.

Vi tackar för fortsatt förtroende. Vi konstaterar att vi fortsätter att stärka vår position inom AI säger Mattias Bergkvist, VD för Aixia.

Denna information är sådan information som Aixia Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-03-29

FÖR MER INFORMATION /

Kontakta företaget:

Mattias Bergkvist, VD

Telefon: 031-762 02 40

info@aixia.se

www.aixia.se

Aixia Group AB (publ)

Taljegårdsgatan 11

431 53 Mölndal

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) lanserar Go Fight Fantastic! och Distant Bloom

Published

on

By

Umeå, 29 mars 2024 

Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) (“Kinda Brave”), en modern spelkoncern som i dagarna har lanserat två efterlängtade speltitlar – Go Fight Fantastic! och Distant Bloom på den globala marknaden.  

Lanseringarna utgör viktiga milstolpar för koncernen i vår strävan efter att leverera högkvalitativa produkter på den globala spel- och underhållningsmarknaden. Vi ser med tillförsikt framemot att fortsätta arbetet med att synliggöra och utveckla våra produkter samt leverera exceptionella spelupplevelser av hög kvalitet till vår målgrupp. 

Kort om Distant Bloom 

Distant Bloom erbjuder ett fridfullt äventyr på en främmande planet, fokuserat på att återuppbygga dess naturliga miljö och etablera en blomstrande gemenskap med dina kamrater. Spelet tar med dig på en  resa genom olika biomer där du kan hantera resurser, plantera frön, samla material och bevittna naturens blomstring framför dina ögon, allt utan press eller strid.  

Du kommer att ha möjlighet att fördjupa dig i avslappnande ljud och visuella upplevelser, vilket gör att du kan lösa mysteriet kring vad exakt som hände där innan din besättning anlände och ledde till planetens undergång. 

Se trailer: https://www.youtube.com/watch?v=oULQk3lcod8

Steam: https://store.steampowered.com/app/1450250/Distant_Bloom/

Kort om Go Fight Fantastic! 

Go Fight Fantastic! är ett snabbt, handritat arkadstil hack-and-slash-spel som du eller dina vänner kan spela i en vacker, färgglad och livlig värld fylld med action från början till slut. Spelet erbjuder två spellägen: Story Mode, där du kommer att resa genom 6 unika biomer och Horde Mode, där du kan testa dina färdigheter mot oändliga vågor av fiender. 

Se trailer: https://www.youtube.com/watch?v=vih4UJo4p3g

Steam: https://store.steampowered.com/app/1183530/Go_Fight_Fantastic/

För mer information, vänligen kontakta:  

ir@kindabrave.com

www.kindabrave.com 

Följ gärna oss på Linkedin:  

https://www.linkedin.com/company/kinda-brave/

Om Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) 

Kinda Brave är en modern spelkoncern, fokuserat på att förvärva, äga och utveckla spelstudios och immateriella rättigheter, samt utveckla en division inriktad mot förläggning av speltitlar från tredjepart. Idag består Bolaget av fyra spelstudior och ett mindre förläggarteam. Kinda Braves vision är att skapa en unik underhållningsgrupp, med starka immateriella rättigheter inom olika områden, inklusive TV-serier, filmer och serietidningar. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Månadsrapport mars, 03-2024

Published

on

By

De första vårtecknen har vi fått se under månaden som gått – eller rättare sagt, publicering av årsredovisning och kallelse till årsstämman. Årsredovisningen hittar du på vår hemsida under finansiella rapporter, och kallelse till årsstämma hittar du i pressmeddelande 04.

Bofaktabladen för kv. Hercules finns ute på hemsidan för den som är nyfiken att se hur lägenheterna kommer att se ut i det norra husets 40 olika lägenheter. i dagsläget kan du se dem i två olika filer, en fil för varje uppgång. Framgent kommer varje lägenhet publiceras för sig.

K21 rapporterar att arbeten pågår med källarväggar för det södra huset. Arbeten med stommen och utfackningsväggarna för det norra huset fortsätter fram till augusti. Vid sidan av detta sker arbeten med dagvattenmagasin och rörkulvert, samt återfyllnad av mark mot källarväggarna.

Uthyrningen av det norra huset har vi startat och det är vår Sofia som är ansvarig för projektet. Lägenheterna tilldelas genom vår bostadskö, som man också hittar mer info om på vår hemsida.

Handläggningen för ansökan om ändrad detaljplan för fastigheten fortsätter och SBF har varit ute på plats och fått sig en uppfattning om fastigheten. Vi försöker ha tålamod när vi väntar på alla förberedelser och steg i processen som alltid sker i liknande ärende hos kommunen.

Ett annat varmt välkommet ”vårtecken” är det senaste uttalandet från Riksbanken att inflationen är på väg att stabiliseras och om inflationsutsikterna fortsätter att vara gynnsamma kan styrräntan troligen sänkas i maj eller juni. Vi ser fram emot att se hur de utlovade räntesänkningarna påverkar de lån vi omförhandlar framöver.

Torslanda-Öckerötidningen rapporter att den konkreta byggstarten för batterifabriken togs i mitten av mars, anläggningsarbetet startade dock i höstas. Totala ytan för batterifabriken kommer uppgå till 175 000 m2 och beräknas innebära investeringar om ca 23 miljarder kronor. När fabriken är klar kommer den ha en kapacitet att bygga ca 250 000 bilar om året, eller med andra ord en kapacitet 20 gigawattimmar. Möjlighet kommer finnas att utöka till 50 gigawattimmar om året. Enligt VD för Västsvenska handelskammaren innebär utlovandet av 3 000 nya jobb till fabriken i förlängningen upp till 3 eller 4 gånger så många arbetstillfällen. Detta bör betyda att efterfrågan på bostäder, både permanenta hyresrätter och tillfälliga boendeformer som finns i vårt lägenhetshotell, kommer att öka i Torslanda och kringliggande områden. 

Snart är vi klara med anställningsprocessen och kan välkomna en ny biträdande förvaltare till vårt team. Det stora antalet ansökningar vi haft vittnar om att det kan vara svårt att få arbete i dagens konjunkturläge för de som läser med inriktning mot fastigheter och förvaltning. För vår del har detta inte varit en nackdel utan snarare tvärtom, då vi haft förmånen att få se många kvalitativa CV och träffa flera väldigt goda kandidater. Jag är säker på att den person som vi till sist kommer överens med om anställning kommer kunna bidra med mycket gott till företaget.

Glad påsk!

På återhörande.

Emilie Loft
VD

Emilie Loft
0709 76 89 03
emilie@amhult2.se

Amhult 2 AB är ett fastighetsbolag som prospekterar 44 000 m2 mark i Amhult, Torslanda, för att bygga ett nytt modernt köpcenter samt boendeområde i blandad stadsbebyggelse. En av idéerna är att området skall förena stadens och landets fördelar. Amhult 2 är noterat på Spotlight Stock Market sedan den 16 maj 2005 under kortnamnet AMH2 B och handlas via banker och fondkommissionärer.

DOTTERBOLAG

Terrester AB
 Postflyget 7
423 37 Torslanda
Telefon: 031-92 38 35

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.