Tanalys

Omsättningen för oktober månad uppgick till 2888 ksek.

Omsättningen för oktober månad 2022 blev 2888 ksek, att jämföras med 3020 ksek för oktober månad 2021. Omsättningen minskade därmed 4,4% gentemot föregående års siffror.

Omsättningsminskningen beror på att en av våra största kunder skickade väldigt stora volymer under oktober månad 2021, vilken kunden inte gjort i år. Kunden har förändrat sin kampanjplanering och kommer framgent att ha en större spridning över året för att optimera utfallet vilket i det korta perspektivet kan påverka Jojkas omsättning negativt.

Försäljningen mot nya kunder går fortsatt bra och vi ser goda möjligheter att stänga flera affärer under november månad vilket borgar för fortsatt tillväxt.

November månad är av tradition en stark månad för Jojka med bland annat Black Friday som dragplåster.

Med vänliga hälsningar

Fredrik Dalebrant

För ytterligare information kontakta: 
Fredrik Dalebrant, VD Jojka Communication AB

fredrik.dalebrant@jojka.com

www.jojka.com

Jojka Communications utvecklar kommunikationslösningar. Bolaget erbjuder molnbaserade marknadskommunikationslösningar till kunder inom E-handel samt hotell- och upplevelseindustrin. Bolagets tjänster vidaresäljs som abonnemangslösningar där kunden får ett login till jojkas plattform. Kunden kan välja på olika abonnemangsformer med olika grad av funktionalitet. Kunderna återfinns primärt i Sverige men även på andra håll i världen. Jojka Communications har sitt huvudkontor i Stockholm.

 

Exit mobile version