Tanalys

Øresundsbron förnyar sitt varumärke

Med mer än 500 000 avtalskunder väljer Øresundsbron att förnya sitt varumärke och lansera nya produktnamn. Satsningarna ska stärka positionen som den centrala länken i Öresundsregionen.

Nya och befintliga kunder möter nu vassare produktnamn som direkt kommunicerar till kunderna om vad de köper. Hittills har Øresundsbrons kunder kunnat välja mellan olika BroPass-rabattavtal för privat- och företagskunder samt pendlare. Men sedan den 14 mars finns inte längre BroPass.

ØresundGO är det nya rabattavtalet för privatkunder. ØresundPENDLARE, ØresundPENDLARE+ och ØresundBUSINESS är de nya produkterna för pendlare och företagskunder. Förmånsklubben byter namn till CLUB Øresund. Med ”Øresund” i produktnamnen blir det tydligare för kunderna att produkterna är kopplade till Øresundsbron

Øresundsbron har en mycket större potential än att bara förbinda Danmark och Sverige, förklarar Berit Vestergaard, försäljnings- och marknadsdirektör för Øresundsbron. Bron ska göra det lätt att bo, arbeta och driva företag på båda sidor av Öresund.

– Brons identitet närmar sig Öresundsregionen med nya namn på brons produkter. I en tid av pandemier och gränskontroller vill vi undvika produktnamn som innehåller ordet ”pass”. Vi erbjuder digitala lösningar. Samtidigt vet vi också att kunderna förväxlar BroPass och Brobizz. Det är därför vi lanserar nya namn, säger Berit Vestergaard.

Øresundsbrons kunder möter också en ny hemsida med andra färger och enkel design.

– Färgerna som vi har valt för Øresundsbron återspeglar vårt företag eftersom natur, miljö, himmel och hav är själva kärnan i brons omgivning, säger Berit Vestergaard.

Hemsidan är nu enklare att navigera för kunden och gör det lättare att hitta den bästa lösningen för turen över Öresund. Berit Vestergaard betonar att bron bör återspegla regionens närhet.

– Hela grundidén är ju att danskar och svenskar lätt kan korsa sundet, så att vi kan dra nytta av varandras kultur, arbetsplatser och arbetskraft.

För mer information: Vänligen ring Øresundsbrons presstelefon på 040-676 61 15 eller mejla press@oresundsbron.com.

Följ nyheter från bron på Twitter @oresundsbron och på LinkedIn.

Øresundsbron är den fasta förbindelsen mellan Sverige och Danmark. Den är 16 kilometer lång och består av en bro, tunnel och den konstgjorda ön Peberholm. Øresundsbron ägs och drivs av Øresundsbro Konsortiet.

Exit mobile version