Från och med den 2 januari 2025 inleder EKPR och Pappelina sitt strategiska PR samarbete. Pappelina är ett svenskt designvarumärke som har satt en ny standard för moderna handvävda mattor, genom att kombinera skandinavisk estetik, funktion och svensk tillverkning. Samarbetet markerar ett viktigt steg i Pappelinas ambition att stärka sin varumärkesposition och nå en större målgrupp.
Med rötter i traditionellt svenskt hantverk och ett starkt fokus på kvalitet, har Pappelina etablerat sig som en föregångare inom design och innovation. Varumärkets mattor, som tillverkas lokalt i Dalarna, är resultatet av en långvarig passion för hållbar produktion och tidlös design. Dessutom erbjuder Pappelina ett växande sortiment av inredningsprodukter som speglar samma engagemang för innovativt formspråk och miljömedvetenhet. Genom samarbetet med EKPR kommer Pappelina att intensifiera sin närvaro på både den svenska och internationella marknaden.
– Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Pappelina och för att lyfta fram deras unika styrkor och autentiska berättelse. Deras fokus på svensk tillverkning och kvalitet är något vi är stolta över att få representera. Det här samarbetet ger oss möjlighet att använda vår expertis för att skapa nya möjligheter för ett redan etablerat och älskat varumärke, säger Madeleine Ek Brentmar, VD på EKPR.
EKPR kommer att arbeta nära Pappelina med att utveckla skräddarsydda PR-strategier, skapa kreativa kommunikationslösningar och säkerställa en stark närvaro i relevanta mediekanaler. Fokus kommer att ligga på att kommunicera Pappelinas kärnvärden och vidareutveckla deras koppling till kunder som uppskattar design med autenticitet.
– Vi är otroligt entusiastiska över vårt nya samarbete med EKPR. Denna allians är ett viktigt steg för Pappelina, då vi strävar efter att inte bara expandera vår hemmamarknad utan även fördjupa och berika berättelsen om vårt unika varumärke. Genom EKPRs expertis ser vi fram emot att förstärka vår position som en ledande aktör inom svensk design och att fortsätta vår resa mot nya kreativa höjder, säger Paulina Lundström, VD för Pappelina.
Samarbetet innebär ett nytt kapitel för Pappelina, där fokus nu ligger på att förstärka varumärkets identitet och fortsätta deras framgångsresa som en ledande aktör inom svensk design, nationellt som internationellt.
För ytterligare information, intervjuförfrågningar och bilder, vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com
För pressbilder: Besök EKPR & Kommunikations bildbank
Taggar: