Tanalys

PRIVAB OCH HEMMAKVÄLL INGÅR STRATEGISKT PARTNERSKAP

Humble Group AB (”Humble” eller ”Bolaget”) har genom dotterbolaget Sam och Son Grossist AB (”Privab”) ingått ett strategiskt partnerskap med Hemmakväll AB (”Hemmakväll”) med ambition att driva gemensam tillväxt och stärka sin position på den svenska marknaden (”Samarbetet”).

Hemmakväll, en ledande aktör inom konfektyr- och snackshandeln med 69 butiker, och Privab, en rikstäckande grossist inom dagligvaruhandeln, har tecknat ett samarbetsavtal som markerar början på en ny fas av gemensam tillväxt. Samarbetet förenar två av Sveriges mest framstående aktörer inom dagligvaruhandeln och kommer att skapa nya möjligheter för Privab och Hemmakväll att växa och utvecklas tillsammans. Hemmakväll ser stora fördelar i Privabs breda sortiment och deras förmåga att snabbt anpassa sig efter marknadens behov.

Samarbetet inleds den 1 januari 2025 och förväntas generera en årlig omsättning om cirka 70 miljoner kronor för Privab. Avtalet förväntas även öppna upp för ytterligare samarbeten och utvecklingsinitiativ på lång sikt.

Vi är stolta över partnerskapet med Hemmakväll där vi ser fram emot att arbeta tillsammans långsiktigt och på en strategisk nivå. Partnerskapet understryker även attraktiviteten i Privabs distributionsplattform och vårt engagemang för att skapa långsiktig tillväxt, genom samarbeten med ledande butikskedjor på den svenska marknaden.” – Niklas Andersson, VD, Privab.

Privabs sortiment passar perfekt med vår profil, och deras höga flexibilitet gör dem till den ideala partnern för att säkerställa att vi alltid kan erbjuda våra kunder det bästa utbudet.” – Jan Richter, VD, Hemmakväll.

”Vi ser fram emot att samarbeta med Hemmakväll, ett varumärke förknippat med kvalitet och innovation. Detta partnerskap är en viktig milstolpe när det kommer till att stärka vår position på marknaden och driva hållbar tillväxt. Tillsammans kommer vi kunna ta våra kunderbjudanden till nästa nivå.” – Magnus Runestam, Försäljningschef, Privab.

Om Privab
Privab är en rikstäckande grossist specialiserad på att förse den svenska dagligvaruhandeln och servicehandeln med ett brett sortiment av produkter inom konfektyr, snacks, drycker och livsmedel.

Om Hemmakväll
Hemmakväll är en svensk butikskedja som specialiserar sig på försäljning av konfektyr och snacks. Med 69 butiker över hela landet är företaget en av de ledande aktörerna inom godishandeln i Sverige. Utöver sitt breda utbud av godis, choklad och snacks erbjuder Hemmakväll även filmuthyrning och olika typer av underhållningsprodukter. Företaget är känt för att ge kunderna en upplevelse kring sina produkter, med fokus på kvalitet och ett brett sortiment som lockar till både spontan och planerad konsumtion.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Simon Petrén, VD, Humble Group AB
E-mail: simon.petren@humblegroup.se

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humble Groups nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Om Humble
Humble Group är en svensk FMCG-koncern som levererar nästa generations konsumentprodukter som är bättre för människor och planeten. Humbles verksamhet består av affärssegmenten Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care och Nordic Distribution, vilka har en inriktning mot hälsa och hållbarhet. Bolaget strävar efter att driva organisk och strukturell tillväxt genom förvärv och med synergier i verksamhetsenheterna. För mer information besök www.humblegroup.se

Humble is listed on Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under the ticker HUMBLE
FNCA Sweden AB is Humble’s certified adviser.

Exit mobile version