Tanalys

Rekordförsäljning på Akademibokhandeln.se och Bokus.com under Black Friday

Akademibokhandeln.se och Bokus.com slog alla rekord under Black Friday-helgen. Sammantaget ökade försäljningen på Akademibokhandeln.se och Bokus.com med över 60 % jämfört med förra året.

Akademibokhandeln och Bokus har jobbat hårt för att förbereda sig inför en ökad e-handel under både Black Friday och julhandeln – och båda sajterna klarade av det höga trycket. Försäljningen under Black Friday-helgen ökade sammantaget med drygt 60 % procent på Akademibokhandeln.se och Bokus.com jämfört med förra året.

– Vi är oerhört nöjda – det är riktigt kul att se att våra kunder är lojala oavsett kanal, säger Johan Junehed, försäljningschef på Bokhandelsgruppen.

På Akademibokhandeln låg fokus inte på Black Friday, men väl på vändagar med extra bra priser för medlemmar. På Bokus nådde dagsförsäljningen under fredagen den högsta nivån sedan starten 1997. 

– Det är häftigt att Bokus, som funnits sedan 1997, fortsätter att slå rekord. Det är ett styrkebesked för både oss och boken, fortsätter Johan Junehed.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Alexandra Fröding, presskontakt, tel. 0707-75 27 83

Med de starka och uppskattade varumärkena Akademibokhandeln, Bokus och Bokus Play är Bokhandelsgruppen Sveriges ledande bokhandelsaktör. I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Bokus är bokhandeln på nätet med över 10 miljoner fysiska och digitala böcker från hela världen. Abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuder tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till privatpersoner, företag, bibliotek och offentlig verksamhet. Gruppen omsätter ca 1,8 miljarder kr. Ägare är Volati och företagsledningen. Mer information: www.bokhandelsgruppen.se

Exit mobile version