Connect with us

Marknadsnyheter

Rockers nya cartech-tjänst för begagnade bilar marknadsledare på tre månader

Published

on

Fintechbolaget Rocker har sedan flera år drivit Rocker Pay, en checkout-tjänst för privatpersoner. I maj i år lanserade bolaget tjänsten Rocker Buddy. Med Rocker Buddy kan privatpersoner köpa och sälja begagnade bilar mellan varandra digitalt, med samma trygghet och säkerhet som bara den traditionella bilhandeln hittills kunnat erbjuda. Efter bara några månader har tjänsten blivit marknadsledare.

Att fortsätta stimulera och underlätta andrahandsmarknaden genom att denna gång utmana bilbranschen, låg bakom idéen till Rocker Buddy.

– Rocker Buddy är en naturlig utveckling av vår checkout Rocker Pay som vi driver sedan flera år, säger Hanna Neidenmark, VD Rocker.

Tjänsten, som erbjuder trygga betalningar, billån, begagnat-garanti och försäkring, har just nu över 400 kunder som marknadsför sina bilar via Rocker Buddy, vilket är dubbelt så många mycket som närmaste konkurrent.

– En stark drivkraft när vi utvecklade Rocker Buddy var att ta hela andrahandsmarknaden till nästa nivå och hittills har vi bevisat att det går. Potentialen är jättestor; marknaden växte med åtta procent 2020, varje år byter 1,3 miljoner bilar ägare i Sverige och fler väljer begagnat framför nytt för miljöns skull. Men den traditionella bilbranschen med höga mellanarvoden står ändå för 60 procent av transaktionerna och det vill vi förändra nu, säger Hanna Neidenmark, VD Rocker.

Rocker Buddy digitaliserar hela köpprocessen genom att båda parter identifierar sig med BankID och genomför betalning och ägarbyte online. Transaktionen går inte igenom innan köparen har godkänt bilen. Rocker Buddy erbjuder också försäkring, billån och transport, vilket gör att hela försäljningen går att genomföra digitalt och på distans.
 

– Vi har jobbat mycket med att utveckla det smidiga flödet i transaktionen med kundupplevelsen i fokus, vilket vi fått väldigt fin kundrespons på, säger Tom Lindström, manager på Rocker Buddy. 

– Vi är glada för att ännu en etablerad, kunnig bransch har banat väg för Rockers tjänster, som låter kunden bli vinnare, säger Dennis Ahlsén, grundare av Rocker. 

Fler secondhand-tjänster  
Rocker erbjuder sedan tidigare betaltjänsten Rocker Pay – en checkouttjänst som gör det möjligt för privatpersoner att handla begagnade varor av varandra lika enkelt och tryggt som man handlar nya varor på nätet. Tjänsten erbjuds idag bland annat på Blocket som “Blocketbetalning” och “Blocketpaketet”.  

Detta erbjuder Rocker Buddy:

  • Säker betalning 
  • Helt digital alternativt fysisk affär 
  • Begagnat-garanti
  • 14 dagars gratis prova på-försäkring
  • Billån till konkurrenskraftig ränta 
  • Annonsering vid försäljning – fotografering eller redigering av säljarens bilder
  • Oberoende rådgivning för köpare och säljare på begagnatmarknaden

För mer information och pressfoton, kontakta Dora Streiffert Tolstoy, på 0739 24 23 30 eller dora.streiffert.tolstoy@schibsted.com

Om Rocker
Rocker AB (publ) är ett fintechföretag med bas i Stockholm och med visionen bygga marknadens bästa plattform för vardagliga finansiella tjänster och hållbara betalningar.
Rockers affärsområde Rocker You erbjuder tjänster inom sparande, betalningar, lån och krediter i Rocker-appen. Affärsområdet Rocker Pay möjliggör säkra och flexibla transaktioner för privatpersoners handel med begagnade varor, bland annat på Blocket som är Sveriges största marknadsplats för begagnathandel. Rocker har tillstånd som betalningsinstitut i Sverige och står under tillsyn av Finansinspektionen. Största ägare i Rocker är Schibsted och LMK med 32 respektive 17 procent av aktierna. www.rocker.com 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Heliospectra AB senarelägger kvartalsrapport för Q1 2024 till 3e maj

Published

on

By

(Göteborg, Sverige, 24 april 2024, kl 13:50) – Heliospectra AB (publ) (First North Growth Market: HELIO), har idag beslutat att senarelägga publiceringen av Bolagets kvartalsrapport för perioden januari-mars 2024. Tidigare kommunicerat datum var fredagen den 26 april 2024. Nytt datum för publicering har bestämts till fredagen den 3 maj 2024.

Anledningen till senareläggningen är implementeringen av ett nytt ERP-system.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Rebecca Nordin, Head of IR | +46 (0)72 536 8116 | ir@heliospectra.com

http://www.heliospectra.com

Denna information lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 24 april 2024 kl. 13:50 CET.

Heliospectra AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: HELIO) grundades 2006 i Sverige av växtforskare och biologer med visionen att göra kommersiell växtproduktion mer intelligent och resurseffektiv. Idag, med kunder på sju kontinenter, är Heliospectra världsledande inom intelligent belysningsteknik, ljuskontrollsystem och tjänster för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer. I samarbete med odlare, tar Heliospectra fram kundanpassade LED-strategier och kontrollsystem för att automatisera produktionsplaner, förutsäga avkastning och övervaka växternas välmående och tillväxt med realtid-data och respons för att kunna leverera de konsekventa resultat odlare behöver. 

För mer information, besök https://www.heliospectra.com.

Bolag HELIO är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.  

Continue Reading

Marknadsnyheter

Största återbäringen någonsin – 150 miljoner tillbaka till nordöstra Skåne och Österlen

Published

on

By

Efter ett för många ansträngt 2023 kommer LF Göinge-Kristianstad nu med glädjande besked – det blir en återbäring till bolagets sakförsäkringskunder. Det blir dessutom den största återbäringen någonsin, på hela 150 miljoner kronor. Återbäringen betalas ut i oktober.

– Glädjande på många sätt. Vi vet att många av våra kunder har det tufft och då känns det extra bra att vår kundägda modell kan vara med och ge tillbaka. Samtidigt är det glädjande att vi trots ett turbulent år fortsätter vara våra kunders givna förstahandsval, säger vd Niklas Larsson.
Enkelt uttryckt är en återbäring när LF Göinge-Kristianstad betalar tillbaka premier till sina kunder. Den premien kunderna betalar ska täcka bolagets utgifter och då främst att alla som har rätt till ersättning i sin försäkring ska få hjälp när en skada uppstår. När skadekostnaden inte blir lika hög som beräknat och kapitalet utvecklats väl, finns det pengar över som betalas tillbaka till kunderna via återbäring. 
Det fina resultatet är med andra ord ett gemensamt arbete, från bolagets anställda till den enskilda kunden som har brandvarnare på plats, vattenlarm vid sina golvbrunnar och på andra sätt ser till att minska skadekostnaderna.
– Så utöver återbäringen, som kommer i slutet av hösten, kommer vi vilja träffa alla våra kunder under året. Vi vill fira tillsammans, för det är våra gemensamma ansträngningar som gjort återbäringen möjlig. 

För pressfrågor kontakta:

Niklas Larsson, vd LF Göinge-Kristianstad, 0708-34 21 88

Renée Carlsson, hållbarhets- & kommunikationschef, LF Göinge-Kristianstad, 0733-18 29 96

För mer information om återbäringen – besök vår webbplats: Återbäring till vår del av Skåne (lansforsakringar.se)

Här kan du träffa oss under året:

– Kvarnens dag, Skepparslöv 26 maj
– Broby Marknad, Broby. 1 juni
– Nationaldagsfirandet, Bromölla, 6 juni
– Åhus Beach, 11-13 juli.
– Citysommar i Kristianstad, 8-9 augusti
– Sommar i Hässleholm, 10 augusti
– Familjefesten i Osby, 31 augusti
– Ånglokets dag i Brösarp, 22 september
– Äppelmarknaden i Kivik, 28-29 september
– Hjuldagen i Hässleholm, 26 oktober

Med reservation för eventuella ändringar – följ oss gärna på sociala medier för uppdateringar

Continue Reading

Marknadsnyheter

Största återbäringen någonsin – 150 miljoner tillbaka till nordöstra Skåne och Österlen

Published

on

By

Efter ett för många ansträngt 2023 kommer LF Göinge-Kristianstad nu med glädjande besked – det blir en återbäring till bolagets sakförsäkringskunder. Det blir dessutom den största återbäringen någonsin, på hela 150 miljoner kronor. Återbäringen betalas ut i oktober.

– Glädjande på många sätt. Vi vet att många av våra kunder har det tufft och då känns det extra bra att vår kundägda modell kan vara med och ge tillbaka. Samtidigt är det glädjande att vi trots ett turbulent år fortsätter vara våra kunders givna förstahandsval, säger vd Niklas Larsson.
Enkelt uttryckt är en återbäring när LF Göinge-Kristianstad betalar tillbaka premier till sina kunder. Den premien kunderna betalar ska täcka bolagets utgifter och då främst att alla som har rätt till ersättning i sin försäkring ska få hjälp när en skada uppstår. När skadekostnaden inte blir lika hög som beräknat och kapitalet utvecklats väl, finns det pengar över som betalas tillbaka till kunderna via återbäring. 
Det fina resultatet är med andra ord ett gemensamt arbete, från bolagets anställda till den enskilda kunden som har brandvarnare på plats, vattenlarm vid sina golvbrunnar och på andra sätt ser till att minska skadekostnaderna.
– Så utöver återbäringen, som kommer i slutet av hösten, kommer vi vilja träffa alla våra kunder under året. Vi vill fira tillsammans, för det är våra gemensamma ansträngningar som gjort återbäringen möjlig. 

För pressfrågor kontakta:

Niklas Larsson, vd LF Göinge-Kristianstad, 0708-34 21 88

Renée Carlsson, hållbarhets- & kommunikationschef, LF Göinge-Kristianstad, 0733-18 29 96

För mer information om återbäringen – besök vår webbplats: Återbäring till vår del av Skåne (lansforsakringar.se)

Här kan du träffa oss under året:

– Kvarnens dag, Skepparslöv 26 maj
– Broby Marknad, Broby. 1 juni
– Nationaldagsfirandet, Bromölla, 6 juni
– Åhus Beach, 11-13 juli.
– Citysommar i Kristianstad, 8-9 augusti
– Sommar i Hässleholm, 10 augusti
– Familjefesten i Osby, 31 augusti
– Ånglokets dag i Brösarp, 22 september
– Äppelmarknaden i Kivik, 28-29 september
– Hjuldagen i Hässleholm, 26 oktober

Med reservation för eventuella ändringar – följ oss gärna på sociala medier för uppdateringar

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.