SAS-kampanjen ”The Arrivals”, som skapats i nära samarbete med & Co./NoA, har prisats med tre Euro Effie Awards, som tilldelas de effektivaste marknadsföringsinsatserna i Europa.
”The Arrivals” som många lär har stiftat bekantskap med sedan lanseringen i oktober förra året, har setts av nästan 40 miljoner på Facebook, och nu tar den sig officiellt in på listan över Europas effektivaste marknadsföringskampanjer.
När Euro Effie Awards delades ut i Bryssel vann kampanjen i hela tre kategorier: Best demonstration of Integrated Effectiveness, Small Budget och Travel & Tourism.
”Kampanjen visar hur resandet påverkar oss och förändrar vår syn på världen på ett positivt sätt. En plats, där de här känslorna och de nya perspektiven verkligen kommer till uttryck, är i ankomsthallen. Det är nästan en magisk plats. ”The Arrivals” har visats i både Skandinavien, Europa och USA och har uppnått den högsta campaign liking, som uppmätts för SAS sedan We Are Travelers-serien lanserades,” säger Martin Adonis, Marketing Manager, SAS.
Kampanjen har skapats i nära samarbete med byrån & Co./NoA, som har varit kreativ motor bakom konceptet och taglinen: ”Going places takes us places”, och är den sjunde filmen i SAS livsstilskoncept We Are Travelers.
Filmen spelades in under fyra dagar i ankomsthallen på Köpenhamns flygplats från tre specialbyggda torn, som gett möjlighet att fånga just de där ögonblicken som visar den alldeles speciella ankomstkänslan.
Bilder och mer information om kampanjen finns på www.flysas.com/wearetravelers
//
Effie Awards Europe
Effie Awards har sedan 1996 belönat de effektivaste marknadsföringskampanjerna i Europa. Priserna delas ut till kampanjer som varit framgångsrika genom mätbar, effektiv kommunikation på två eller flera europeiska marknader.
Bakom priset står den europeiska organsationen EACA (European Association of Communications Agencies), och alla bidrag som skickas in till Effie Awards blir noga bedömda av en internationell domarpanel bestående av ledande branschfolk.
I år delades Euro Effie Awards ut för 23:e gången, och alla vinnarna kan ses här.
//
SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.