to, jun 28, 2018 08:30 CET
2017 lanserade SBAB sitt, numera prisbelönade, koncept ”Boendeekonomi är jättekul”, som kröntes med en show i Globen i november som sågs av 10 000 personer. Målet var att stärka varumärket och affären, men också föra in ett större mått av emotionella kopplingar till SBAB. Nu rekryterar SBAB Patrik Söder som marknadschef för att fortsätta på den inslagna vägen att överraska, roa, utmana och informera.
Patrik har en bakgrund som bland annat Varumärkes- och Kommunikationschef på Telenor, marknadschef på Fritidsresor och kreativ chef på HM.
– SBAB har drivit en av de mest traditionella branscherna i Sverige mot förnyelse och fortsätter att utmana. De har ett genuint kundperspektiv och jobbar innovativt och nyfiket, samtidigt som det finns en långsiktighet och en entreprenörsanda som känns tydligt hos alla jag träffat. Det ska verkligen bli roligt att bli en del av teamet och få vara med på resan mot en ännu starkare kundupplevelse, säger Patrik Söder, tillträdande marknadschef på SBAB.
Rekryteringen av Patrik är en viktig del i SBAB:s fortsatt strävan att stärka varumärket ytterligare. Han tillträder tjänsten den 1 september och kommer att ingå i enheten Hållbarhet, Marknad och Kommunikation som leds av Malin Pellborn.
– Vi har letat efter en ny chef för marknad som kan hjälpa oss, tillsammans med teamet, att stärka vår position och skapa ännu bättre förutsättningar för en bättre kundupplevelse och stärkt affär. Jag tror Patrik kommer addera många nya perspektiv och han får dessutom leda Sveriges bästa marknadsteam, säger Malin Pellborn, chef Hållbarhet, marknad och kommunikation på SBAB.
För mer information kontakta gärna:
Patrik Söder, tillträdande marknadschef SBAB: 0761 25 55 93
Malin Pellborn, Chef Hållbarhet, Marknad och Kommunikation SBAB: 0702 53 45 28, malin.pellborn@sbab.se
Karin Hellgren, Chef Externkommunikation SBAB: 0706 68 38 24, karin.hellgren@sbab.se
SBAB:s affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Sedan 2016 är Booli en del av SBAB. Antalet bolånekunder uppgår till cirka 255 000 cirka 300 000 privatpersoner med sparkonto. Antalet medarbetare är cirka 530. Läs mer på: www.sbab.se, www.booli.se, www.facebook.com/sbabbank, www.twitter.com/sbabbank, www.linkedin.com/company/sbab-bank.
Taggar: