Connect with us

Marknadsnyheter

Scandic Go gläntar på dörren

Published

on

Den 5 september slår dörrarna upp till det första Scandic Go, Scandics nya varumärke inom det växande ekonomisegmentet. Först ut är Stockholm där bra pris, inbjudande design, smidig självservice samt frukost och varm mat under dygnets alla timmar ska locka gäster till hotellet när de besöker staden.

Scandic Go står för smarta lösningar i attraktiva citylägen till ett bra pris. Idag kan nyfikna resenärer för första gången boka en vistelse och få en glimt av det nya varumärkets lekfulla och inbjudande interiör. Väl inne i hotellet kommer gäster välkomnas av en loungebar med en härlig cafékänsla. Där kan de köpa frukost, kaffe eller varm mat utan att begränsas av öppettider. Borta är den traditionella frukostbuffén till fördel för en varm kopp kaffe eller te med ett urval av frukostcroissanter- och smörgåsar samt fräscha juicer till ett bra pris. För den som vill ha varm mat erbjuds ett noga utvalt sortiment av street food såsom bowls och olika typer av grillade och matiga mackor. Gäster kan själva smidigt checka in digitalt och sköta beställningar via sin mobil.

– På Scandic Go kommer du aldrig missa frukosten. För en ny generation av resvana gäster handlar besöket ofta om annat än själva hotellvistelsen. Det ska gå snabbt och smidigt och vara på dina egna villkor, utan att det kostar för mycket. Du vill inte begränsas, varken av satta frukosttider eller olika tjänster inbakat i priset. Scandic Go erbjuder därför det mest väsentliga för ett smart boende för alla de som vill uppleva staden, säger Thérèse Cedercreutz, Chief Commercial Officer på Scandic Hotels Group.

Rummen på Scandic Go kommer ha en ung design, smarta lösningar och fyndiga förvaringsmöjligheter. Vid första öppningen på Upplandsgatan i Stockholm ligger fokus på dubbelrum. På framtidens Scandic Go-hotell kommer det finnas rum med våningssängar för kompisgänget som vill spendera mer tid på resan tillsammans och samtidigt ha mer pengar kvar i fickan. Den som vill ta det lugnt kan enkelt koppla upp sig i rummet och strömma underhållning från sin mobil till tv:n. För att göra det enkelt för gäster att packa lätt finns tvättmöjligheter på plats och tygpåsar i återvunnet material.

Liksom Scandics fullservicehotell har Scandic Go ett stort fokus på hållbarhet. Återanvända material har prioriterats i utvecklingen av hotellet, till exempel stolar gjorda av kaffesump och bordsskivor av återvunnen textil. Efter användning i hotellet ska så mycket som möjligt gå att ta isär för att använda vidare. Genom att testa nya material, investera i ytskikt med lång livslängd och välja möbler med så lågt CO2 utsläpp som möjligt vill Scandic Go erbjuda en miljövänlig hotellupplevelse. Scandic har länge satsat på att vara ett hållbart val och idag är 8 av 10 hotell miljömärkta med Svanen. Scandic Go kommer att bygga på samma höga miljöstandard och genomgår nu en process för miljöcertifiering.

– Det känns fantastiskt att snart få visa upp Scandic Go för en ny generation av gäster. Vi ser en stor efterfrågan och tillväxtpotential inom ekonomisegmentet och vår ambition är att utöka segmentet i Norden. Med vårt första Scandic Go, i ett attraktivt läge på Norrmalm i Stockholm, erbjuder vi en mycket fin produkt, den första av många, fortsätter Thérèse Cedercreutz.

I samband med att bokningen öppnar lanseras även Scandic Go kommunikationskoncept. Under löftet ”Stay to Go” erbjuder varumärket gäster att enkelt ta del av stadens utbud av nöje och upplevelser utan att något håller de tillbaka. Kommunikationen har ett nytt, lekfullt och färgstarkt formspråk och kommer att synas i digitala kanaler såsom TikTok, Youtube, Meta och Google i Norden, Tyskland och Polen under sommaren.

Det första Scandic Go som öppnar ligger på Upplandsgatan i Stockholm. Det är ett befintligt Scandichotell som just nu genomgår renovering innan det öppnar under nytt varumärke. Där ska konceptet testas för att senare rullas ut på fler hotell och marknader. Målet är på sikt att bli marknadsledande inom ekonomisegmentet i Norden och att öka expansionstakten utanför Norden.

Bokning och mer information om Scandic Go finner du på denna länk.

För mer information, vänligen kontakta:
Elin Westin, Director of Communications, Scandic Hotels Group
Email:
elin.westin@scandichotels.com
Telefon: +46 702 777 526

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell och 58 000 hotellrum i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Truecallers styrelse inför utdelningspolicy, föreslår utdelning och söker nytt mandat för återköp

Published

on

By

Truecallers styrelse har idag beslutat att införa en utdelningspolicy som innebär att 25 procent av det årliga resultatet efter skatt ska delas ut till aktieägarna i Truecaller. Till bolagsstämman den 23 maj föreslår Truecallers styrelse därför en utdelning om 0,40 kronor per aktie för räkenskapsåret 2023. Därutöver föreslår styrelsen en engångsutdelning om 1,30 kronor per aktie. Den totala utdelningen föreslås bli 1,70 kronor per aktie. Utöver utdelningen föreslår Truecallers styrelse bolagsstämman att makulera 28,6 miljoner återköpta B-aktier vilket motsvarar drygt 7,5% av de utestående aktiekapitalet, samt att bolagsstämman ska ge styrelsen ett nytt bemyndigande för att efter bolagsstämman ha möjligheten att återköpa upp till 10% av de utestående aktierna.

Sedan Truecallers börsnotering i oktober 2021 har Truecaller redovisat en stabil lönsamhet och ett starkt kassaflöde. Detta har använts till att återköpa aktier, i enlighet med de bemyndiganden som styrelsen har fått från bolagsstämmorna 2022 och 2023, samt till att göra mindre tilläggsförvärv. Truecaller har sedan återköpsprogrammet inleddes i september 2022 återköpt drygt 28,6 miljoner B-aktier för cirka 940 miljoner kronor, motsvarande drygt 7,5 procent av det utestående aktiekapitalet. Återköpen har finansierats helt av Truecallers operativa kassaflöden. Per 31 december 2023 hade Truecaller likvida medel och tillgångar i kortfristiga räntefonder om cirka 1 573 miljoner svenska kronor. Detta är ungefär motsvarande nivå som Truecaller hade per 30 september 2023. Bolaget har inga finansiella skulder.

 

Givet Truecallers stabila lönsamhet har Truecallers styrelse fattat beslut om att inrätta en utdelningspolicy som innebär att 25 procent av årets resultat efter skatt skall delas ut till aktieägarna. För räkenskapsåret 2023 motsvarar detta cirka 0,40 kronor per aktie. Därutöver föreslår Truecallers styrelse bolagsstämman en extra utdelning om 1,30 kronor per aktie. Styrelsen bedömer att bolaget även efter en sådan utdelning har en finansiell styrka som väl motsvarar de behov av stabilitet och handlingsfrihet som bolaget kan förväntas ha framöver. Den totala föreslagna utdelningen uppgår till knappt 590 miljoner kronor.

 

Som tidigare kommunicerats har Truecallers styrelse också föreslagit bolagsstämman att makulera de återköpta B-aktierna, samt att ge styrelsen ett nytt bemyndigande för att ha möjligheten att återköpa upp till 10 procent av de utestående aktierna.

 

“Styrelsen är eniga i att vi vill fortsätta återbäringen till aktieägarna i form av såväl återköp och utdelning. Sedan september 2022 har det gjorts genom aktieåterköp och vi anser nu att tiden är mogen att komplettera återköpen med en årlig utdelning om 25 procent av resultatet efter skatt till aktieägarna. Med anledning av Truecallers starka finansiella ställning, lönsamhet och kassaflöde har vi detta år föreslagit en större utdelning för att uppnå en mer kapitaleffektiv finansiell struktur. Vår lönsamhet ger oss möjlighet att både finansiera såväl fortsatt tillväxt som distribution av vinstmedel till våra aktieägare, i form av både återköp och utdelningar, kommenterar Nami Zarringhalam, styrelseordförande för Truecaller.

 

Kallelse och övriga förslag till bolagsstämman den 23 maj kommer publiceras på Truecallers webbplats.

 

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 374 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2022. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Syncro Group announces strategic partnership with Ninetone Group AB

Published

on

By

Syncro Group, which offers the AI platform Collabs for effective and transparent influencer marketing, today announces that the company has signed a strategic partnership with Ninetone Group AB, a premier influencer marketing agency. This partnership will utilize Collabs’ innovative platform to enhance Ninetone’s operational efficiency and open new revenue streams by expanding brand collaborations for their talents.

“We are thrilled to partner with Ninetone, as they embody the type of serious market actor Collabs was designed to support,” said Ebbe Damm, CEO of Syncro Group.

 

“With Collabs, we can not only streamline our existing operations but also expand into new areas by effectively matching our creators with ideal brand opportunities,” said Patrik Frisk, CEO of Ninetone Group.

 

The collaboration will begin in May 2024, with both companies actively working to integrate and optimize their joint operations.

 

Key Partnership Objectives:

  1. CRM Integration: Ninetone will leverage Collabs as a Customer Relationship Management (CRM) tool to manage communications and collaborations more efficiently for the talents they represent.

  2. Commercial Engagements Expansion: Utilizing Collabs’ infrastructure, Ninetone will streamline its engagements with brands, enhancing its ability to connect creators not only signed by the agency but also those outside its exclusive roster. This approach will allow Ninetone to explore new revenue opportunities by finding more relevant brand partnerships for their creators.

 

For further information, please contact:

Ebbe Damm, CEO, Syncro Group
Phone:  +46 70 546 46 00

Email:   ebbe.damm@syncro.group

 

About Syncro Group

Syncro enables collaboration between people and brands through innovative tech. Syncro has offices in Sweden and Denmark, with headquarter in Stockholm.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Syncro tecknar strategiskt partnerskap med Ninetone Group AB

Published

on

By

Syncro Group, som erbjuder AI-plattformen Collabs för effektiv och transparent influencer marketing, meddelar idag att bolaget tecknat ett strategiskt partnerskap med Ninetone Group AB, en ledande influencer marketing-byrå. Detta partnerskap kommer att använda Collabs innovativa plattform för att förbättra Ninetones operativa effektivitet och öppna nya intäktsströmmar genom att utöka varumärkessamarbeten för deras talanger.

”Vi är glada över att samarbeta med Ninetone, eftersom de förkroppsligar den typ av seriösa marknadsaktörer som Collabs är designade att stödja”, säger Ebbe Damm, vd för Syncro Group.

 

”Med Collabs kan vi inte bara effektivisera vår befintliga verksamhet utan också expandera till nya områden genom att effektivt matcha våra kreatörer med idealiska varumärkesmöjligheter”, säger Patrik Frisk, vd för Ninetone Group.

 

Samarbetet påbörjas i maj, 2024, och bägge företag aktivt arbetar för att integrera och optimera sin gemensamma verksamhet.

 

Huvudmål för partnerskapet:

  1. CRM-integration: Ninetone kommer att utnyttja Collabs som ett CRM-verktyg (Customer Relationship Management) för att hantera kommunikation och samarbeten mer effektivt för de kreatörer som de representerar.

  2. Expansion av kommersiella engagemang: Genom att använda Collabs infrastruktur kommer Ninetone att effektivisera sina engagemang med varumärken, vilket förbättrar Nintones förmåga att koppla samman kreatörer som inte bara har kontrakt med byrån utan även externa kreatörer. Detta tillvägagångssätt gör det möjligt för Ninetone att utforska nya intäktsmöjligheter genom att hitta mer relevanta varumärkespartnerskap för sina kreatörer.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ebbe Damm, VD, Syncro Group
Telefon:  070 546 46 00

E-post:  ebbe.damm@syncro.group

 

Om Syncro Group

Syncro Group AB (publ) är ett noterat bolag på Spotlight Stock Market under SYNC B med en egenutvecklad unik AI-plattform inom influencer marketing som är en del av att forma den nya digitala ekonomin och möjliggör samarbete mellan människor och varumärken – via tech. Syncro har kontor i Sverige och Danmark, med huvudkontor i Stockholm. För mer information, gå in på www.syncro.group.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.