Tanalys

Scandic och SAS tecknar strategiskt partnerskap för att förstärka gästupplevelsen

Två av Nordens ledande aktörer i reseindustrin, Scandic och SAS, har ingått ett strategiskt kommersiellt partnerskap. Bolagens ambition är att tillsammans erbjuda unika och exklusiva förmåner till sina medlemmar med start under första kvartalet 2025.

Samarbetet mellan de nordiska resejättarna Scandic och SAS går under namnet ”Friends with Benefits” för att visa på den starka vänskapen mellan de två varumärkena. Det strategiska partnerskapet initieras för att via gemensamma träffytor erbjuda konkurrenskraftiga och attraktiva förmåner för bolagens gäster, resenärer och kunder. Ambitionen är att tillsammans skapa en mer personlig och sömlös rese- och hotellupplevelse för mer än 11 miljoner medlemmar i två av besöksnäringens ledande lojalitetsprogram.

Som ett första steg möjliggörs statusmatchning mellan Scandic Friends och EuroBonus, samt en tydlig och enkel poängkonvertering mellan programmen. Förmånerna lanseras under första kvartalet 2025 och ytterligare fördelar lanseras senare under året.

– Samarbetet mellan Scandic och SAS visar på kraften som Nordens ledande aktörer inom besöksnäringen har för att skapa värde för miljontals människor på resande fot. Partnerskapet medför starka incitament för att välja både Scandic och SAS för framtida hotell- och flygbokningar samt reseupplevelser. Jag ser fram emot att tillsammans med SAS addera ytterligare värde för våra gäster, medlemmar och bolag över tid, säger Jens Mathiesen, vd & koncernchef på Scandic Hotels Group.

– Det är med stor glädje vi lanserar detta partnerskap tillsammans med Scandic, ett av Nordens mest ikoniska hotellvarumärken. Genom vårt samarbete skapar SAS och Scandic ett unikt erbjudande som förhöjer reseupplevelsen för våra EuroBonus-medlemmar. Tillsammans förenar vi styrkorna hos två pålitliga varumärken för att erbjuda ännu större förmåner och exklusiva upplevelser, både i luften och på marken, säger Anko van der Werff, vd & koncernchef på SAS.

Under hösten 2024 lanserade Scandic sitt nya lojalitetsprogram Scandic Friends som stärker det kommersiella gästerbjudandet, bygger starkare lojalitet och relevanta upplevelser. Samarbetet mellan Scandic och SAS är i linje med hur nya Scandic Friends kommer att utvecklas som fristående lojalitetsprogram, ett ekosystem som skapar värde för bolagets medlemmar över tid.

För mer information, vänligen kontakta:
Oscar Brehmer, Communication Manager, Scandic Hotels Group
Email: 
oscar.brehmer@scandichotels.com
Telefon: +46 721 709 297

Rasmus Blomqvist, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Email: rasmus.blomqvist@scandichotels.com
Telefon: +46 702 335 367

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell och 58 000 hotellrum i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Exit mobile version