Connect with us

Marknadsnyheter

SharkNinja visar upp sina senaste innovationer på IFA 2024 – produkter som kommer att underlätta människors vardag runtom i världen

Published

on

  • Vid årets IFA 2024 intog SharkNinja huvudscenen och presenterade ett antal nya banbrytande hushållsprodukter som kommer att lanseras i EMEA-regionen
  • SharkNinja ruskar om marknaden för hemmabryggt kaffe och meddelar i dag att företaget gör entré på EMEA-marknaden i kategorin espresso-/kaffemaskiner med lanseringen av serien Ninja Luxe Café

Kl. 10, torsdag 5 september 2024: I dag intog SharkNinja Inc, ett globalt produktdesign- och teknikföretag, huvudscenen på IFA Berlin 2024 och presenterade en ny banbrytande produktserie för EMEA-regionen.

Efter att ha rapporterat goda ekonomiska resultat i EMEA det senaste året har SharkNinja planer på att lansera mer än 20 nya banbrytande produkter i regionen under varumärkena Shark och Ninja. Detta drag är en del av företagets strategi att växa inom befintliga eller nya kategorier samt expandera till nya marknader i regionen.

Bland SharkNinjas senaste innovationer för EMEA finns Ninja Luxe Café, en allt-i-ett-maskin för espresso, filterkaffe och snabb kallbryggning (endast tillgängligt på vissa modeller); Roboten Shark PowerDetect, en robot som optimerar städningen genom att känna av och reagera på sin omgivning; Shark Steam Pickup, en helt ny ångmopp som också samlar upp skräp, och Ninja Foodi 8-in-1 PossibleCooker, en mångsidig multikokare för ångkok, ångning, bryning/sautering, riskokning med mera.

”Det är en ära att få vara här på IFA Berlins 100-årsjubileum för att fira de framgångar som SharkNinja har haft i Tyskland och runtom i EMEA. Vi på SharkNinja jobbar för att förbättra vardagslivet i människors bostäder. På grund av stor efterfrågan i EMEA har vi i dag på IFA Berlin presenterat flera nya produkter som vi kommer att lansera i regionen”, säger Tom Brown, chef för SharkNinja EMEA. ”Våra senaste innovationer, som vår allt-i-ett-kaffemaskin och nya Power Detect-robot, hanterar vardagliga utmaningar med högteknologiska lösningar. Vi är glada att kunna erbjuda dessa produkter till vår växande kundskara i EMEA, produkter som upprätthåller Shark och Ninjas rykte vad gäller prestanda, kvalitet och värde.”

SharkNinja ruskar om espressomarknaden för hemmabruk:

SharkNinja gör entré på marknaden för espresso-/kaffemaskiner i EMEA och lanserar sin första Ninja-kaffeapparat för drycker av barista-kvalitet för hemmabruk. Ninja Luxe Cafe guidar dig genom varje steg, från att rekommendera en perfekt malningsgrad till en exakt dosering av bönor. Sedan justerar den aktivt temperatur och tryck under bryggprocessen – för perfekta koppar varje gång. Som ett komplement till detta kyler resemuggen Ninja Sip Perfect ner heta drycker till lagom temperatur på bara några minuter[1].

SharkNinja satsar på innovationer för att utöka befintliga kategorier:

SharkNinja fortsätter att göra innovationer och introducerar ReverseClean-tekniken i sina dammsugare. Till skillnad från vanliga dammsugare, som kan missa skräp när munstycket dras bakåt, säkerställer denna teknik en effektiv rengöring. De nya dammsugare som är utrustade med tekniken är Power Detect Upright, Power Detect Cordless Stick, Power Detect Cordless Auto Empty och Power Detect Cordless.

Därutöver introducerar SharkNinja en ny serie PowerDetect-robotar. De känner automatiskt av mängden skräp, dold smuts, våta fläckar, kanter och golvtyper, vilket gör att roboten kan sköta hela städningen åt dig.

SharkNinja fortsätter hjälpa konsumenter att optimera utrymmet på köksbänken:

Efter framgångarna med den nya Ninja Double Stack Air Fryer utökar SharkNinja sortimentet med Ninja Double Stack XL Air Fryer med Smart Cook-system, med inbyggd digital termometer som säkerställer perfekt resultat varje gång. Företaget presenterar även Ninja Double Stack 2-Drawer Air Fryer 7.6L, en flexibel matlagningslösning i en ännu mer kompakt design.

SharkNinja fortsätter sin internationella expansion för att hjälpa hemmakockar:

SharkNinja utökar också sitt produktsortiment i Europa och Mellanöstern. Bland de kommande lanseringarna finns Ninja Foodi 8-in-1 PossibleCooker, som är designad för att göra det enklare för stora familjer att laga mat och diska. Dessa produkter för hemmabruk förbättrar matlagningsupplevelsen för både nybörjare och erfarna kockar.

SharkNinja lanserar ny Ninja SLUSHi Frozen Drink Maker:

Den senaste innovationen från tillverkaren av den virala Ninja CREAMi låter användare skapa enkla och smakfulla slushies hemma. Nu kan både barn och vuxna njuta av sina favoritslushies utan att lämna hemmet tack vare den avancerade tekniken i Ninja SLUSHi Frozen Drink Maker som levererar kommersiella frysta drycker direkt till ditt kök.

Ytterligare har Ninja meddelat lanseringen av den nya Ninja Blast Max Portable Power Pro. Nya Ninja Blast Max har tre program att välja mellan för att skapa de perfekta smoothiekreationerna – mixa, krossa och smoothie. Eftersom den krossar is till snö behövs ingen vätska då du blandar.

Priser och tillgänglighet kan variera beroende på marknad. Mer information finns på:

Info till redaktörer:

IFA-hashtagg i sociala medier: #@SharkNinjaIFA24

Sociala mediekonton:

Om SharkNinja:

SharkNinja Inc. (NYSE: SN) är ett internationellt produktdesign- och teknikbolag med en diversifierad portfölj med 5-stjärniga livsstilslösningar som positivt påverkar människors liv i deras hem runt om i världen. Företaget har två välrenommerade globala varumärken, Shark och Ninja, och har flera gånger lanserat banbrytande innovationer på marknaden. Genom att utveckla den ena produkten efter den andra har SharkNinja etablerat sig i flera produktsegment, vilket lett till betydande tillväxt och ökade marknadsandelar. Företagets huvudkontor ligger i Massachusetts, USA, antalet anställda är drygt 3 000 och deras produkter säljs hos utvalda återförsäljare, online och offline, samt via distributörer runtom i världen. Mer information finns på sharkninja.com. Följ också @SharkNinja.

[1] Dryckestemperatur inledningsvis 95 °C

Continue Reading

Marknadsnyheter

Daniel Mühlbach avser sluta som VD för Footway Group AB – styrelsen inleder rekryteringsprocess

Published

on

By

Footway Group AB (”Bolaget”) meddelar idag att styrelsen har beslutat att inleda en rekryteringsprocess för en ny verkställande direktör (VD). Detta steg följer på den tidigare kommunicerade strategiska uppdelningen av e-handelsverksamheten och plattformsverksamheten, vilket är en långsiktig strategi för att optimera båda verksamheterna. Daniel Mühlbach fortsätter som VD för Footway OaaS AB och plattformsverksamheten.

”Efter många år som VD för Bolaget känner jag att tiden är rätt för att överlåta ledarskapet till någon som kan driva Bolaget vidare in i nästa tillväxtfas, medan jag fullt ut kan fokusera på plattformsverksamheten. Jag har därför meddelat styrelsen för Bolaget att jag önskar sluta som VD så snart en lämplig ersättare är rekryterad. Det har varit en fantastisk resa, och jag är oerhört stolt över vad vi tillsammans har åstadkommit. Genom vår strategiska uppdelning får både e-handels- och plattformsverksamheten bättre förutsättningar att växa på sina egna premisser. Uppbyggnaden av separata ledningsfunktioner är viktig för att stärka respektive verksamhet och för att skapa ett tydligt fokus på respektive kärnverksamhet. Jag ser fram emot att fortsätta stötta Bolaget i min roll som aktieägare och styrelseledamot, och jag har stort förtroende för att rekryteringen av en ny VD kommer att bidra till fortsatt tillväxt och långsiktig stabilitet för Bolaget, våra kunder, partners och aktieägare,” säger Daniel Mühlbach, VD.

Bolagets styrelse inleder omgående en rekryteringsprocess. Daniel Mühlbach kommer att fortsätta leda Bolaget tills dess att en ny VD är rekryterad.

”Vi vill rikta ett stort tack till Daniel Mühlbach för hans dedikerade ledarskap och betydande bidrag till Bolaget under 14 år när han framgångsrikt har navigerat oss genom både utmaningar och tillväxtmöjligheter. Under sin tid som VD har Bolaget uppnått omfattande automatiseringar, internationell expansion till 24 länder, 10 förvärv av bolag samt starkare finansiell position och vi står nu väl rustade för framtiden. Vi respekterar Daniel Mühlbachs beslut att fokusera på Footway OaaS och stöttar honom i övergången,“ säger Johan Englund, styrelseordförande.

För ytterligare information:
Daniel Mühlbach, VD
Email: daniel.muhlbach@footway.com
Mobil: 073-533 65 45

Susanne Cederström
Email: ir@footway.com
Mobil: 073-526 60 98

Om Footway Group
Bolaget driver och utvecklar e-handel. Försäljningen sker genom butikerna sportamore.com, thesolestory.com, heppo,com, caliroots.com, belapadel.com, racketnow.com, brandosa.com, runforest.com, footway.com, grandshoes.com, netlens.com, nividas.com och stayhard.com. Bolagets alla  butiker drivs med en delad infrastruktur (lager, kundsupport, etc). Bolagets aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn FOOT B och FOOT PREF. Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ), tel 073-856 42 65, email certifiedadviser@carnegie.se. Mer information om bolaget finns på footwayplus.com/investors.

Informationen är sådan information som Footway Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning (EUnr 596/2014). Informationen lämnades enligt VDs försorg, för offentliggörande den 10 oktober 2024 20:00 CEST.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lantmännen vinner Årets Employer Branding Företag 2024

Published

on

By

Lantmännen har utsetts till Årets Employer Branding Företag 2024 av Karriärföretagen. Lantmännen, som utnämnts till Karriärföretag fem år i rad, ser utmärkelsen som ett kvitto på företagets arbete med att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke förbättras.

Lantmännen är glada att kunna meddela att man har fått den ärofyllda utmärkelsen Årets Employer Branding Företag 2024. Företaget ser priset som ett tydligt tecken på deras engagemang för att erbjuda en arbetsplats där medarbetare kan växa, trivas och bidra till en hållbar utveckling – från jord till bord. 

 Vi på Lantmännen är stolta och tacksamma över den här utmärkelsen. Den bekräftar att vi är en arbetsgivare där medarbetare kan utvecklas och trivas och att vår kommunikation har effekt. Att kunna attrahera rätt kompetenser för att nå våra mål och skapa värde för våra ägare, svenska lantbrukare, är mycket viktigt för oss, säger Frida Tydén, SVP & Head of Communications & Marketing. 

Med Lantmännens värderingar som grund, starkt engagerade medarbetare och ett tydligt fokus på företagets viktiga uppdrag, inte minst inom svensk livsmedelsförsörjning, har Lantmännen ambitionen att fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare inom flera branscher. 

 Den här framgången inspirerar oss att fortsätta utveckla vårt employer branding-arbete, och att attrahera talanger som delar vår vision om hållbar tillväxt och innovation. Exempel är att Lantmännen utnämnts till Sveriges mest meningsfulla företag och att vårt traineeprogram, har röstats fram som ett av de mest attraktiva programmen av Karriärföretagens studentnätverk, säger Linda Siljemark, Employer Branding Manager. 

Juryns motivering lyder:  
Lantmännen har på ett föredömligt sätt visat sitt engagemang för employer branding genom att bygga en arbetsplats där medarbetarnas utveckling och välbefinnande står i centrum. Genom att kombinera sina starka värderingar med innovativa strategier har Lantmännen lyckats attrahera och behålla talanger i en konkurrensutsatt bransch. Deras satsningar på medarbetarskap och en hållbar arbetsmiljö har gjort Lantmännen till en attraktiv arbetsgivare som inspirerar och engagerar sina medarbetare. Karriärföretagen är därför stolta över att tilldela Lantmännen priset Årets Employer Branding Företag 2024 i kategorin Jurister. 

Fakta 

Om Karriärföretag och nomineringsprocessen
Varje år presenterar Karriärföretagen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för studenter och unga yrkesverksamma – årets Karriärföretag. De arbetsgivare och nyckelpersoner som utmärker sig bland dessa Karriärföretag nomineras till olika priser inom följande kategorier: Ekonomer, Jurister, IT, Tech, Civilingenjörer, Högskoleingenjörer, Mäklare, Naturvetare och Samhällsvetare. Nomineringsprocessen påbörjas med en öppen nominering på Karriärföretagens hemsida, där arbetsgivare och HR-personer kan bli nominerade. En kommitté granskar nomineringarna och utser slutnominerade, varefter en jury väljer vinnare. 

Prisutdelningen
Vinnarna utsågs under Stora Karriärdagen, som i år ägde rum den 9 oktober på Berns Salonger i Stockholm. Juryn bestod av framstående experter inom Employer Branding, inklusive Anna Dyhre, Charlotte Hågård, Torgny Johnsson, och Boris Nordenström. 

Prisdefinition
Utdelas till en arbetsgivare där arbetet med employer branding frågorna är kontinuerligt och väl förankrat. Arbetet med frågorna har vidare lett till tydliga resultat vad avser kännedom och attraktivitet som arbetsgivare. 

Nominerade och vinnare
Alla nominerade och vinnare finns publicerade på Karriärföretagens webbsida

Lantmännens karriärsida
Om utvecklingsmöjligheter, vad vi erbjuder, medarbetarberättelser, lediga tjänster. Läs mer på Lantmännens karriärsida

  
För mer information, kontakta gärna: 

Lantmännens presstjänst   
Tel: 010 556 88 00  
E-post: press@lantmannen.com  

 

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

I Love Lund offentliggör utfall i emissionen

Published

on

By

I Love Lunds tillförs 4,04 MSEK i företrädesemission som avslutades 8 oktober, varav 79,7% tecknats med stöd av teckningsrätter och med en total täckningsgrad om 53%. Antalet aktier ökar med 50 457 B-aktier och gör att det nya antalet aktier är 430 707, varav 13 250 är A-aktier. Aktiekapitalet ökar från 3 802 500 till 4 307 070. Inga stora förändringar har skett bland I Love Lunds största aktieägare. Emissionskostnaderna beräknas uppgå till 0,6 MSEK.

VD Björn Englunds kommentar:

          Med emissionsbeloppet ges I Love Lund möjligheten för att kunna följa våra portföljbolag längre på deras utvecklingsresa samt investera i nya entreprenörs innovativa Lundabolag. Vi fortsätter gynna ett livskraftigt innovativt näringsliv i Lund där bolagen stannar och verkar även när man växer sig större. Tack till alla aktieägare, förutvarande och nytillkommande, som valt att delta i denna tillväxtemission.

 

Betalning för aktier tecknade utan företräde

Avräkningsnotor för aktier som tecknats utan företräde beräknas skickas ut 11 oktober 2024. Full betalning för tilldelade aktier skall erläggas kontant enligt anvisningar på utsänd avräkningsnota, samt vara Nordic Issuing tillhanda inom 3 bankdagar. Om betalning inte sker i tid kan aktierna komma att överlåtas till annan part. Om betalning från en sådan försäljning understiger teckningskursen enligt erbjudandet kan mellanskillnaden komma att utkrävas av den person som ursprungligen tilldelades aktierna.

 

Handel med BTA och erhållande av aktier

När emissionslikviden för aktier tecknade utan teckningsrätter har inkommit till Nordic Issuing kommer BTA bokas ut på angivet VP/depåkonto. När emissionen är registrerad hos Bolagsverket omvandlas BTA till ordinarie aktier. Handel med BTA bedrivs på Spotlight Stock Market och upphör då BTA har omvandlats till ordinarie aktier.

 

Denna information är sådan som I Love Lund är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-10-10 18:30 CET.

 

Emissionsinstitut

Nordic Issuing AB agerar emissionsinstitut I företrädesemissionen.

 

För mer information, kontakta:

Björn Englund, VD I Love Lund AB
Telefon: +46 735 29 53 33, e-post: bjorn.englund@ilovelund.se

 

Om I Love Lund AB (publ):

I Love Lund AB är ett affärsdrivande lokalt investeringsbolag som investerar i bolag med stark anknytning till Lund, främst i onoterade tidiga tillväxtbolag med innovationshöjd. Investeringsportföljen består idag av ca femtio målbolag och har en bred diversifierad sammansättning. Vi bistår med kapital, kompetens och nätverk efter målbolagens behov. Vi skapar även aktiviteter för våra aktieägare och gynnar ett livskraftigt innovativt näringsliv lokalt. I Love Lund är noterat på Spotlight Stock Market. Mer information finns på www.ilovelund.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.