Tanalys

Sinch uppdaterar sin skuldsättningspolicy

Stockholm, Sverige – 9 september 2024 – Sinch AB (publ), som förändrar hur världen kommunicerar genom sitt Customer Communications Cloud, meddelar idag att styrelsen har beslutat att uppdatera bolagets skuldsättningspolicy. Den nya policyn är att:

Uttrycket ”över tid” innebär att bolagets skuldsättning tillfälligt kan överstiga 2,5 gånger justerad EBITDA under en period direkt efter ett förvärv. Före dagens besked var policyn att nettoskuldsättningen över tid ska understiga 3,5 gånger justerad EBITDA (mätt på rullande tolvmånadersbasis).

Den ändrade skuldsättningspolicyn understryker Sinchs engagemang för att upprätthålla en stark finansiell ställning och stöder bolagets långsiktiga finansieringsstrategi.

För mer information, vänligen kontakta

Ola Elmeland
Investor Relations Director
Mobile: +46 721 43 34 59
E-mail: investors@sinch.com

Om Sinch

Sinch förändrar hur världen kommunicerar. Mer än 150 000 företag – inklusive många av världens största teknikföretag – förlitar sig på Sinchs Customer Communications Cloud för att förbättra kundupplevelsen genom meddelandetjänster, röst och e-post. Sinch har varit lönsamt och snabbväxande sedan det grundades 2008. Det har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och aktien handlas på NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

Denna information är sådan information som Sinch AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande av ovan nämnda kontaktperson klockan 12:20 CEST den 9 september 2024.

 

 

Exit mobile version