Tanalys

Sleepo inleder samarbete med 26 st. Social Media Influencers

må, nov 13, 2017 17:06 CET

Sleepo har inlett samarbeten med 26 st. Influencers på Social Media och som kommer att sträcka sig över en sexmånadersperiod. Sleepo kommer via dessa samarbeten att varje månad nå ut till över 1,5 miljoner inredningsintresserade människor med målet att driva varumärkeskännedom, produktefterfrågan och att attrahera nya kunder till Sleepo.

“Sleepo har under en längre tid arbetat aktivt med influencer-marknadsföring och som är något vi lägger ett stort fokus på i vår kundanskaffningsmodell. Nu tar vi och intensifierar våra aktiviteter och ökar tempot ytterligare med att attrahera kunder till Sleepo”, säger VD Philip Nickolsten.

Denna information är sådan information som Sleepo AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 november 2017.
 

Sleepo är en av Sveriges ledande e-handelsbutiker för möbler och heminredning. Sleepos mobilanpassade hemsida erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse med ett brett och kurerat sortiment från lokala, internationella och private label varumärken. Sleepo erbjuder sitt sortiment till ett konkurrenskraftigt kunderbjudande som inkluderar fri frakt, fri retur och öppet köp. Bolaget är sedan 2016-01-15 noterat på Aktietorget.

Taggar:

Exit mobile version