Tanalys

Småföretagens favoritbank tio år i rad – tack vare nära kundrelationer

Handelsbanken vinner återigen utmärkelsen Sveriges småföretagsbank. Nära kundrelationer ger nöjda kunder. Det visar årets resultat av Finansbarometern som ger banken högsta betyg för service och bemötande.

Den oberoende undersökningen Finansbarometern låter varje år företag med färre än 20 anställda betygsätta sin affärsbank på en rad områden. Handelsbanken utmärker sig inte bara för service och bemötande, vi får också högst betyg för vår rådgivning och vårt produkt- och tjänsteutbud.

– Handelsbanken får priset för att man har en modell som kunderna uppskattar. Man har en lokal förankring, ett personligt bemötande och ett decentraliserat sätt att jobba, säger Kristian Sundberg, vd på Eastbrook, som står bakom Finansbarometern.

Att Handelsbanken har presterat på topp i tio år i rad tror han beror på att omsorgen om de minsta företagen är djupt rotad i bankens kultur.

Småföretagen uppskattar den höga servicenivån och att det är samma person som är engagerad. Dessutom visar undersökningen att kunderna tycker bra om bankens digitala tjänster.

Exit mobile version