Tanalys

Sonetel förbättrar AI-lösning för småföretag med hjälp av GPT-4-teknologi

Sonetel, som redan erbjuder en AI-lösning för att hjälpa anställda på småföretag att hantera kundfrågor, ökar nu automatiseringsgraden genom att använda GPT-4, teknologin bakom ChatGPT. Detta gör det möjligt för småföretag att dra nytta av tjänster som tidigare bara var tillgängliga för storföretag.

”Genom att använda GPT-4 kan vi automatisera bakgrundsprocesser som tidigare krävde omfattande manuellt arbete”, säger Henrik Thomé, VD och grundare av Sonetel. ”Det innebär att småföretag nu kan få tillgång till tjänster som bara storföretag hade råd med för ett halvår sedan.”

Sonetels befintliga kundtjänstlösning, som lanserades i BETA 2019, används av tusentals företag över hela världen. Småföretagare kan enkelt klicka på svarsförslag från Sonetels AI för att snabbt och effektivt skicka dem vidare till kund, vilket sparar tid. Dock har automatiseringsgraden för småföretagen varit begränsad eftersom endast 10-15% av meddelandena som skickats av företagens anställda till kund kommit från Sonetels AI.

Genom att implementera AI-teknologin GPT-4, utvecklad av OpenAI, ökar Sonetel automatiseringsgraden för sina kunder. Som ett första steg används GPT-4 för att bearbeta och förbättra det data som laddas upp för att träna Sonetels AI-lösning på företagsspecifika frågor. Detta ökar möjligheten för Sonetels svarsförslag att föreslå rätt svar oavsett hur kunden formulerat sin fråga.

Interna tester med stora variationer på samma fråga visade att AI-lösningens förmåga att identifiera rätt svar ökade från 23% till 60%, vilket motsvarar en ökning med cirka 157%.

Nästa steg är att använda GPT-4 för att automatiskt bygga upp en företagsspecifik fråga/svar-databas baserat på chatt-historik och hemsida, som därefter används för att ge svarsförslag. Arbetet med att implementera detta pågår för närvarande.

Om Sonetel
Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst inom AI och kommunikation för småföretag globalt. Bolaget har betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 30 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/

Kontakt

Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com

Exit mobile version