Tanalys

Stayhard lanserar ny avdelning för tonåringar – Studio Teens by Stayhard

Stayhard, en av Nordens största manliga modesajter online, lanserar en ny avdelning för tonåringar, Studio Teens by Stayhard. Lanseringen öppnar upp för den yngre halvan av Generation Z att ta del av Stayhards utbud av casual streetstylemode. Det nya erbjudandet kommer finnas på Stayhard.se och omfattar det egna populära varumärket Studio Total vid sidan av många kända externa varumärken.  

Med fokus på enkelhet, inspiration och sortimentsrelevans har Stayhard sedan starten 2005 försett sin kärnmålgrupp av unga män med kläder, skor, och accessoarer. Med samma kundfokuserade approach kommer Stayhard nu att erbjuda sitt uppskattade och relevanta utbud till en yngre publik. Målgruppen för Studio Teens by Stayhard är framför allt modemedvetna tonåringar i åldrarna 12–17 år.

– Stilmässigt vänder sig konceptet Studio Teens by Stayhard till modeintresserade tonåringar som föredrar att klä sig mer vuxet. Vi är övertygade om att så kallade ”vuxna kläder” med hög modegrad i mindre storlekar fyller ett gap på den nordiska e-handelsmarknaden, säger Malin Hultqvist Claesson, VD Stayhard.

Studio Teens by Stayhard ger en yngre målgrupp tillgång till Stayhards kombination av egna och externa varumärken. Avdelningen kommer erbjuda eftertraktade varumärken såsom Vans, Tommy Hilfiger, Lyle & Scott, Calvin Klein, Fila, Peak Performance, Napapijri och många fler, likväl som Studio Total, Stayhards egna populära varumärke. Studio Total säljs exklusivt på Stayhard sedan hösten 2017 och har sedan start varit en stor framgång. Fullsortimentskonceptet består av helt egendesignade produkter med hög modegrad till konkurrenskraftiga priser.

-Framgången bakom Stayhards egna varumärke Studio Total ligger i följsamheten av kundens trendpreferenser. Vi har lyckats skapat ett arbetssätt som möjliggör att vi på kort tid kan respondera på nya trender och kunders efterfrågan. Det känns extra roligt att Studio Total nu kommer flytta in i en yngre kunds garderob, kommenterar Mikaela Berntson Inköp- och Designchef på Stayhard.

Beslutet att bredda sig mot en yngre målgrupp inom samma stilsegment som Stayhards nuvarande kundnisch är ett naturligt nästa steg. Att vara en fullfjädrad e-handelsaktör med en lång och väl inarbetad digital shoppingupplevelse kommer ge stora fördelar i satsningen.

-Vi har upplevt en ökad efterfrågan av mindre storlekar och den här typen av koncept. Målgruppen är så kallade Digital Natives, födda in i den digitala världen, vilket är vår hemarena. De är i full färd att utforska och bygga sina identiteter där sociala medier, onlineshopping och digitala plattformar är givna inslag i deras liv. Lanseringen känns helt rätt i tiden och som ett helt naturligt nästa steg i vår utveckling, avslutar Malin Hultqvist Claesson. 

Studio Teens by Stayhard kommer erbjuda kläder, skor och accessoarer i storlekarna 146-170 cl. Lanseringen sker första veckan i september på Stayhard.se/studioteens.

För mer information kontakta Marcus Gröning, Head of Brand and Marketing

Telefon: 033-16 08 05

Stayhard är Sveriges ledande modebutik på nätet för män, med runt 250 noggrant utvalda varumärken i portföljen. Med fokus på enkelhet har Stayhard levererat manligt mode sedan 2005 för den moderna, urbana mannen med sitt ’stil DNA’ inom streetstyle. Oavsett tillfälle sätter Stayhard mannen i fokus och anpassar sortimentet efter hans livsstilsattribut och behov av allt från kläder, skor och accessoarer till hudvård och klockor. Stayhard ingår sedan 2014 i Ellos Group.

Exit mobile version