Tanalys

Stor efterfrågan på HANZAs rådgivningstjänst MIG™ – driver fler strategiska tillverkningssamarbeten

HANZA, en ledande aktör inom tillverkningslösningar, fortsätter att skörda framgångar med sin rådgivningstjänst inom sitt helhetskoncept MIG™ (manufacturing for increased growth and earnings). Under året har flera nya strategiska partnerskap inletts, senast med tyska WISI Group som är en global marknadsledare inom telekommunikationsteknik.

Som tidigare meddelats har HANZA vunnit en så kallad MIG™-affär med en tysk kund. Vi kan nu ge ytterligare information om detta och även nämna vem kunden är.

HANZAs rådgivningstjänst har visat sig vara framgångsrikt för att hjälpa företag optimera sina försörjningskedjor och tillverkningsprocesser, och skapa långsiktiga värden. Rådgivningstjänsten erbjuder en djupgående analys av kundens produktion och leverantörsflöden, och därigenom identifieras förbättringsområden och skräddarsydda lösningar skapas som minskar kostnader och ökar flexibiliteten. WISI Group valde nyligen HANZA som strategisk partner för att hantera och konsolidera sin produktion till HANZAs anläggningar i Centraleuropa.

”Vi ser ett ökat intresse för vårt MIG™-koncept, och vårt partnerskap med WISI bekräftar att vår strategi att skapa värde genom helhetslösningar fortsätter att attrahera globala aktörer,” säger Willibald Berger, SVP för strategiska projekt på HANZA.

Samarbetet med WISI innebär att HANZA tar över hela produktionslinjen, vilket inte bara förbättrar kostnadseffektiviteten utan även möjliggör en mer dynamisk och skalbar tillverkningslösning. Med rådgivningstjänsten i centrum ser HANZA nu en fortsatt ökning av strategiska partnerskap och en stark efterfrågan från globala teknikföretag som söker mer integrerade och flexibla tillverkningslösningar. Efter en intensiv gemensam utvärderingsfas som inleddes i maj 2024 har HANZA levererat till WISI sedan augusti 2024.

HANZAs rådgivningstjänst är en del av bolagets MIG™-koncept, som ger företag möjligheten att inte bara flytta sin produktion utan även få strategisk vägledning för att optimera sina globala försörjningskedjor. Detta har lett till ett växande antal strategiska partnerskap runt om i världen med fördelar som ökad produktionseffektivitet, minskade kostnader och större flexibilitet.

Om WISI Group

WISI Group grundades 1926 och har varit en pionjär inom telekommunikationsteknik i nästan ett sekel. Företaget tillhandahåller heltäckande lösningar inom bredbandsnät, accessteknik, IP-anslutning och videolösningar och har över 2 500 kunder i mer än 150 länder.

För mer information kontakta:
Mattias Lindhe, Head of Strategic Projects
+46 709 651249

mattias.lindhe@hanza.com

Willibald Berger, SVP Head of Strategic Projects
+49 179 112 9578

willibald.berger@hanza.com

Om HANZA
HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder. HANZA grundades år 2008 och har i dag en pro forma årsomsättning över 5 miljarder kronor. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.

För mer information: www.hanza.com

Taggar:

Exit mobile version