Idag slår Synoptik upp dörrarna för ytterligare en butik med det nya konceptet i Malmö, den här gången på Mobilia. I somras öppnade Synoptik sin första butik med det nya konceptet i Malmö, då på Emporia. Med ett tydligt fokus på ögonhälsa kombinerat med den senaste utrustningen samt ett utökat utbud av exklusiva märkesbågar och produkter kommer kunderna på Mobilia i Malmö att få en ännu bättre service- och kundupplevelse.
I över 20 år har Synoptik funnits på Mobilia och idag börjar ett nytt kapitel när butiken nyöppnar i en större lokal vid huvudentrén. Den nya butiken är över 220 kvadratmeter och inreds enligt det nya, framgångsrika butikskonceptet.
– Den nya butiken är verkligen ett lyft för oss. Det är härligt att se våra butikskyltar direkt när man kommer in från huvudentrén. Läget är mycket bättre med en stor genomströmning av människor och det nya butikskonceptet kommer tas emot positivt av våra kunder. Att vi får en större lokal gör att vi kan ge våra kunder ett större utbud och vi är väldigt glada över att även kunna erbjuda en Ray-Ban shop in shop, säger Senol Ajredinovski, butikschef på Synoptik Mobilia.
Synoptik fortsätter att rulla ut det nya butikskonceptet i sina butiker. Mottagandet har varit fantastiskt hos såväl kunder som medarbetare.
– Det nya butikskonceptet är ett stort steg i vår utveckling framåt, där mötet med kunden alltid är det viktigaste. Responsen från våra tidigare nyöppningar har varit fantastisk och vi får ständigt bekräftelse på att den fysiska butiken är navet i vårt erbjudande och att det därför är så viktigt att vi utvecklar kundupplevelsen i våra butiker. Med det nya konceptet kommer vi fortsätta med vårt tydliga fokus på ögonhälsa där vi har stor kunskap, lång erfarenhet och erbjuder den senaste tekniken. Det i kombination med vår satsning på ett konkurrenskraftigt sortiment, gör oss mycket starka, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.
Som en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica har Synoptik nu ännu större möjlighet att bredda det redan gedigna sortimentet med det bästa och senaste inom glasögon, solglasögon och linser. Ray-Ban är ett av de mest eftertraktade varumärkena i världen, därför kommer varumärket få extra stort utrymme i det nya butikskonceptet med en egen shop-in-shop.
– Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke, säger Marielle Wernoltz.
För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag mer än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se
Taggar: