I våras lanserade Synoptik sitt nya butikskoncept och idag öppnar den nya butiken i Jakobsbergs Centrum. Med ett tydligt fokus på ögonhälsa kombinerat med den senaste utrustningen samt ett utökat utbud av exklusiva märkesbågar och produkter kommer kunderna i Jakobsberg med omnejd nu få en ännu bättre service- och kundupplevelse.
Synoptik har funnits i Jakobsbergs Centrum i sju och ett halvt år och de senaste åren har man visat på starka försäljningssiffror. Butikschefen, Johanna Sötterman, ser fram emot att kunna erbjuda kunderna en ännu bättre upplevelse i den nya butiken som ligger 100 meter närmare stora entrén i samma korridor som den tidigare lokalen.
– Det nya butikskonceptet är verkligen outstanding och det passar perfekt till alla de nya varumärken som vi fått in, som exempelvis Tom Ford och Fendi. Med det nya läget får vi dessutom en större och bättre lokal och vi ser verkligen fram emot att erbjuda en unik upplevelse med fortsatt professionell service till våra kunder, säger Johanna Sötterman, butikschef Synoptik Jakobsberg.
För Synoptik är det nya butikskonceptet ett viktigt steg i den fortsatta utvecklingen.
– Det nya butikskonceptet är ett stort steg i vår utveckling framåt, där mötet med kunden alltid är det viktigaste. Den fysiska butiken är navet i vårt erbjudande och därför är det viktigt att vi utvecklar kundupplevelsen i våra butiker. Med det nya konceptet kommer vi fortsätta med vårt tydliga fokus på ögonhälsa där vi har stor kunskap, lång erfarenhet och erbjuder den senaste tekniken. Det i kombination med vår satsning på ett konkurrenskraftigt sortiment, gör oss mycket starka. Vårt nya koncept har mottagits väldigt positivt av våra kunder på andra orter där vi byggt om och vi är därför mycket glada över att nu även kunna erbjuda alla Järfälla-bor en toppupplevelse när det kommer till optik, säger Marielle Wernoltz, Marketing Manager på Synoptik.
Som en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica har Synoptik nu ännu större möjlighet att bredda det redan gedigna sortimentet med det bästa och senaste inom glasögon, solglasögon och linser. Ray-Ban är ett av de mest eftertraktade varumärkena i världen, därför kommer varumärket få extra stort utrymme i det nya butikskonceptet.
– Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke, säger Marielle Wernoltz.
För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag mer än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se
Taggar: