Connect with us

Marknadsnyheter

The Westfield Extra Live, en ny digifysisk underhållnings- och shoppingupplevelse!

Published

on

Westfield Mall of Scandinavia lanserar liveshoppping i nytt digifysiskt format, tillsammans med Firework och Bonnier News. Genom den nya plattformen, som lanseras på torsdag 10 november, presenterar Keyyo utbudet i Westfield Mall of Scandinavia kopplat till temat underhållning. Gästartist är Theoz, som i samband med The Westfield Extra Live även släpper nytt album. Det bjuds även på VR-upplevelser, skönhet, representant från LEGO Masters samt fler överraskningar och erbjudanden!

Unibail-Rodamco-Westfield, som utvecklar hållbara platser för levande möten och upplevelser, tar nu liveshopping till en ytterligare nivå och lanserar version 2.0 genom The Westfield Extra Live. Westfield Mall of Scandinavia är det första av Westfields centrum i världen, som får presentera den nya digifysiska plattformen för underhållning och shopping. Tekniken tillhandahålls av Firework, världsledande inom videoformat som kombinerar livestream och shopping, som vann Unibail-Rodamco-Westfields’ globala upphandling. Showen produceras av Bonnier News.

I premiärprogrammet av The Westfield Extra Live, som går live på torsdag 10 november, presenterar influencerprofilen Keyyo utbudet i Westfield Mall of Scandinavia kopplat till temat underhållning. Vi gästas av artisten Theoz, som premiärspelar musik från sitt nya album som släpps i samband med liveshoppingen, och det bjuds även på VR-upplevelser, skönhet, representant från LEGO Masters, erbjudanden från medverkande butiker och ännu fler överraskningar! Under sändningen får vi även träffa representant från Rädda Barnen som berättar om deras viktiga arbete med Pippi of Today och samarbetet med Westfield Mall of Scandinavia.

”Vi utmanar oss ständigt för att skapa framtidens platser och arbetar kontinuerligt för att skapa upplevelser och levande möten i våra fysiska och digitala miljöer. Vi har tidigare arbetat med mer klassisk liveshopping men vill bjuda våra besökare på en ännu bättre digifysisk upplevelse, och genom det nya formatet tar vi steget mot en ytterligare integrerad underhållning- och shoppingupplevelse. Med The Westfield Extra Live har vi hittat ett nytt sätt att interagera med vår publik och att engagera inom specifika teman – genom att lyfta fram våra hyresgästers fantastiska utbud på ett helt nytt sätt”, säger Catarina Johansson Tosic, Head of Marketing, Unibail-Rodamco-Westfield

”Firework är stolta och glada över att Unibail-Rodamco-Westfield har valt oss som global partner. Vi ser fram emot att tillsammans med Unibail-Rodamco-Westfield utveckla framtidens phygital plattform, för både shopping och live streamingvideo”, säger Krister Karjalainen, Managing Director Norden, Firework

”Det är jätteroligt att få producera den här typen av modigt och modernt innehåll som känns helt i linje med framtiden. Vi är stolta över förtroendet att skapa detta tillsammans med Unibail-Rodamco-Westfield och Firework”, säger Pär Carlsson, Business Manager Liveshopping, Bonnier News

The Westfield Extra Live, sändningar 2022:

10/11                 kl 19.00             Tema: Fantastisk underhållning
24/11                 kl 19.00             Tema: Handla smart
15/12                 kl 19.00             Tema: Julklappstips

Inför The Westfield Extra Live går det att tävla om ett presentkort på 5000 kr i Westfield Mall of Scandinavia, där vinnaren dras under livesändningen. För mer information, besök Westfield Mall of Scandinavias hemsida.

Isabelle Holgård
Communications Manager, Nordic
+46 76 525 58 54
[email protected]

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 55 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2022).

URW har åtagit sig att delta i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URW:s stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en andra notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, besök www.urw.com

Taggar:

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 05.12.2022

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
05.12.2022 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 05.12.2022 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

260 000

 10,10

2 626 052,00

CEUX

240 000

 10,08

2 420 336,96

TQEX

36 000

 10,08

 362 819,55

XSTO

240 000

 10,07

2 416 602,28

XCSE

28 000

 10,10

 282 816,90

Summa

 804 000

 10,09

8 108 627,70

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 10,9185 och DKK till EUR 7,4371
** Avrundat till två decimaler

Den 18 juli 2022 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 1,5 md euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2022. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 11 832 125 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 6 073 651 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Citigroup Global Markets Europe AG

För ytterligare information:

Matti Ahokas, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 8011
Group Communication, +358 10 416 8023 eller [email protected]

Continue Reading

Marknadsnyheter

”Insikter om hot och våld” Del 2: Ett nytt, hårdare samtalsklimat

Published

on

By

Vad som många har en diffus känsla av stämmer – samtalsklimatet mellan medborgare och samhällets företrädare HAR blivit hårdare. Detta är ett vetenskapligt belagt faktum och det finns en tydlig koppling till hur samtalstonen på nätet har utvecklats. 

Måns Svensson är professor i rättssociologi, vilket förenklat kan beskrivas som kunskapen om hur sociala normer samspelar med lagstiftningen. Under senare tid har Svensson forskat kring utvecklingen av näthat och hur det påverkat kommunikationen mellan allmänhet och olika samhällsföreträdare, exempelvis förtroendevalda, journalister, lärare och vårdanställda.  

– Den här typen av ogillande som samhällets representanter utsätts för visar att den sociala kontrollen har förändrats i grunden, vilket är ett resultat av hur vi kommunicerar online. Vi har tillgång till varandra och kan uttrycka ogillande på ett sätt som är helt nytt. 

Intervjun med Måns Svensson är del två i Säker Vårdmiljös intervjuserie ”Insikter om hot och våld”. Seriens ambition är att lyfta fram insikter, perspektiv och lärdomar på ett ämne som tyvärr blir alltmer aktuellt.  

Du hittar filmerna i serien här:
https://vimeo.com/showcase/9940451

Säker Vårdmiljö startar under hösten även ett kunskapsnätverk som fokuserar på problematiken med hot och våld. Intresserad? Anmäl dig här. 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i MTG under vecka 48, 2022

Published

on

By

Från 28 november till 2 december 2022 har Modern Times Group MTG AB (publ) (LEI-kod 549300E8NDODRSX29339) (“MTG”) återköpt sammanlagt 166 437 egna aktier av serie B (ISIN-kod: SE0018012494) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört i syfte att leverera värde till bolagets aktieägare och optimera kapitalstrukturen.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om maximalt 4 618 818 aktier till ett sammanlagt belopp om högst 400 miljoner kronor som MTG tillkännagav den 25 oktober 2022. Återköpsprogrammet löper från den 27 oktober 2022 och fram till årsstämman 2023 och genomförs i enlighet med EU:s Marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (”Safe harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att leverera värde till aktieägare och att optimera kapitalstrukturen. Avsikten är att MTG:s aktiekapital ska nedsättas genom en indragning av återköpta aktier.

Aktier av serie B i MTG har återköpts (i kronor) enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)
2022-11-28 35 587 83,0867 2 956 806,39
2022-11-29 35 000 83,0586 2 907 051,00
2022-11-30 33 851 82,3301 2 786 956,22
2022-12-01 35 149 82,8424 2 911 827,52
2022-12-02 26 850 83,7622 2 249 015,07

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Nordea Bank Abp för MTG:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår MTG:s innehav av egna aktier per den 2 december 2022 till 3 347 283 aktier av serie B och 6 324 343 aktier av serie C. Det totala antalet aktier i MTG uppgår till 134 035 940.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR
Direkt: +46 73 661 8488, 
[email protected]

Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och mid-core-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.