Tanalys

The Westfield Extra Live, en ny digifysisk underhållnings- och shoppingupplevelse!

Westfield Mall of Scandinavia lanserar liveshoppping i nytt digifysiskt format, tillsammans med Firework och Bonnier News. Genom den nya plattformen, som lanseras på torsdag 10 november, presenterar Keyyo utbudet i Westfield Mall of Scandinavia kopplat till temat underhållning. Gästartist är Theoz, som i samband med The Westfield Extra Live även släpper nytt album. Det bjuds även på VR-upplevelser, skönhet, representant från LEGO Masters samt fler överraskningar och erbjudanden!

Unibail-Rodamco-Westfield, som utvecklar hållbara platser för levande möten och upplevelser, tar nu liveshopping till en ytterligare nivå och lanserar version 2.0 genom The Westfield Extra Live. Westfield Mall of Scandinavia är det första av Westfields centrum i världen, som får presentera den nya digifysiska plattformen för underhållning och shopping. Tekniken tillhandahålls av Firework, världsledande inom videoformat som kombinerar livestream och shopping, som vann Unibail-Rodamco-Westfields’ globala upphandling. Showen produceras av Bonnier News.

I premiärprogrammet av The Westfield Extra Live, som går live på torsdag 10 november, presenterar influencerprofilen Keyyo utbudet i Westfield Mall of Scandinavia kopplat till temat underhållning. Vi gästas av artisten Theoz, som premiärspelar musik från sitt nya album som släpps i samband med liveshoppingen, och det bjuds även på VR-upplevelser, skönhet, representant från LEGO Masters, erbjudanden från medverkande butiker och ännu fler överraskningar! Under sändningen får vi även träffa representant från Rädda Barnen som berättar om deras viktiga arbete med Pippi of Today och samarbetet med Westfield Mall of Scandinavia.

”Vi utmanar oss ständigt för att skapa framtidens platser och arbetar kontinuerligt för att skapa upplevelser och levande möten i våra fysiska och digitala miljöer. Vi har tidigare arbetat med mer klassisk liveshopping men vill bjuda våra besökare på en ännu bättre digifysisk upplevelse, och genom det nya formatet tar vi steget mot en ytterligare integrerad underhållning- och shoppingupplevelse. Med The Westfield Extra Live har vi hittat ett nytt sätt att interagera med vår publik och att engagera inom specifika teman – genom att lyfta fram våra hyresgästers fantastiska utbud på ett helt nytt sätt”, säger Catarina Johansson Tosic, Head of Marketing, Unibail-Rodamco-Westfield

”Firework är stolta och glada över att Unibail-Rodamco-Westfield har valt oss som global partner. Vi ser fram emot att tillsammans med Unibail-Rodamco-Westfield utveckla framtidens phygital plattform, för både shopping och live streamingvideo”, säger Krister Karjalainen, Managing Director Norden, Firework

”Det är jätteroligt att få producera den här typen av modigt och modernt innehåll som känns helt i linje med framtiden. Vi är stolta över förtroendet att skapa detta tillsammans med Unibail-Rodamco-Westfield och Firework”, säger Pär Carlsson, Business Manager Liveshopping, Bonnier News

The Westfield Extra Live, sändningar 2022:

10/11                 kl 19.00             Tema: Fantastisk underhållning
24/11                 kl 19.00             Tema: Handla smart
15/12                 kl 19.00             Tema: Julklappstips

Inför The Westfield Extra Live går det att tävla om ett presentkort på 5000 kr i Westfield Mall of Scandinavia, där vinnaren dras under livesändningen. För mer information, besök Westfield Mall of Scandinavias hemsida.

Isabelle Holgård
Communications Manager, Nordic
+46 76 525 58 54
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 55 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2022).

URW har åtagit sig att delta i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URW:s stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en andra notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, besök www.urw.com

Taggar:

Exit mobile version