Tanalys

Tobias Karlsson återvänder som CMO på MAX Burgers

Tobias Karlsson tillträder som ny Chief Marketing Officer på MAX Burgers den 3 mars. I rollen som CMO får han ansvaret för marknadsföring, försäljning, kommunikation och affärsutveckling. Tobias kommer närmast från rollen som marknadschef på Espresso House Group och innan dess Kronans Apotek. Han har även tidigare haft rollen som CMO på MAX Burgers mellan 2016-2020.

Tobias Karlsson har gedigen erfarenhet inom konsumentvaror och en lång bakgrund inom försäljning, marknadsföring och varumärkesstrategi.

– MAX Burgers är ett av Sveriges starkaste och modigaste varumärken. Jag ser fram emot att ta mig an denna spännande roll där MAX befinner sig nu och få bidra till företagets fortsatta framgång och tillväxt, både i Sverige och utomlands. Att bygga älskade varumärken, stark försäljning och meningsfulla gästupplevelser är det finaste en CMO kan bidra till, och jag ser verkligen fram emot att ”komma hem” och få göra det tillsammans med alla på MAX, kommenterar Tobias Karlsson.

Tobias Karlsson har tidigare haft ledande befattningar inom marknadsföring och kommunikation, senast som Chief Marketing & Product Officer på Espresso House Group, där han ansvarade för ett större team och hade en central roll i varumärkesutveckling och produktinnovation. Tobias tidigare roller inkluderar även Director of Marketing & Communications på Kronans Apotek, där ansvaret omfattade marknadsstrategier för både detaljhandel och e-handel. Under sin tid på MAX utvecklade han bland annat den internationella affären och blev utsedd av Resumé till kategorivinst ”Sveriges Bästa Marknadschef” tre år i rad.

– Tobias har en djup förståelse för branschen samt ett driv och nyfikenhet som jag är övertygad kommer vara värdefullt för vår fortsatta tillväxtresa. Att han även har en bra förståelse för MAX, vår kultur och värderingar är ett extra plus. Vi välkomnar Tobias till koncernledningen och ser fram emot att nå nya höjder tillsammans, säger Martin Oppenheimer COO MAX Burgers.

Tobias Karlsson gör sin första arbetsdag som CMO på MAX Burgers den 3 mars, 2025.

Helena Stenqvist, presskontakt MAX Burgers

Helena.Stenqvist@max.se

MAX Burgers grundades i Gällivare 1968 av Curt Bergfors och Britta Fredriksson, och har växt från en liten grillkiosk i norra Sverige till en internationell burgarkedja med restauranger i Sverige, Polen, Norge och Danmark. MAX strävan är att bli världens bästa burgarkedja genom att servera de godaste burgarna på ett gott sätt. Hållbarhet är en naturlig del av affären och som världens första restaurangkedja började MAX klimatmärka menyn redan 2008. Stiftelsen Rättvis Fördelning har sedan 2006 fördelat 7–10 % av MAX årliga nettovinst till fattigdomsbekämpning.
Läs mer om MAX Burgers: www.max.se

Exit mobile version