Tanalys

Touchtech nyhetsbrev – september 2019

Jack & Jones, ett bolag inom BESTSELLER-koncernen, som avsåg att rulla ut Touchtech Vendo i 100 butiker per sista januari 2020, har redan nu uppnått denna målsättning. I oktober avser Jack & Jones att ansluta de första butikerna i Sverige och till årsskiftet ansluta butiker i Spanien. Bara i Tyskland är mer än 50 butiker redan anslutna. Dessutom har dialog inletts om att ansluta ett nytt varumärke inom BESTSELLER-koncernen till början av nästa år. Vi är självklart väldigt glada över detta goda samarbete där BESTSELLER.

Utvecklingen av Touchtech Showroom i samarbetet med BESTSELLER gällande digitaliseringen av deras B2B-showroom fortskrider och kommer att testas skarpt i början av november för Vero Moda i Tyskland. En drivkraft för lösningen är att sänka den stora produktionskostnaden av fysiska provprodukter, vilket kan uppgå till runt 500 000 kr för ett B2B-showroom på årsbasis. Vi har haft möten med andra varumärken där vi fått bekräftelse på att Touchtech Showroom är en väldigt efterlängtad lösning. Dialog med BESTSELLER förs om att utöka budgeten ytterligare fram till årsskiftet. 

Touchtech har under september tecknat avtal för Touchtech Vendo med:

Vi kommer att i nära samarbete med ovan bolag säkerställa lyckade lanseringar eftersom det finns en stor potential med många butikstillfällen. Affärerna är initialt intäktsmässigt av mindre karaktär.

Samarbetet med pop-up-varuhuset Beyond Us som öppnar upp portarna i Malmö den 25 oktober har visats sig vara ett bra strategiskt drag för Touchtech. Vi har på kort tid kunnat få till avtal med Lagerhaus, Frank Dandy och Rebel Walls tack vare att Touchtech kan erbjuda ökad lokal närvaro och driva försäljning. Försäljningen som sker kommer att delas mellan kunden, Beyond Us och Touchtech. Det ska bli spännande att se vart detta affärsområde och ekosystem, som vi kallar för Touchtech Retail Network, kommer att leda till framöver.

Övriga händelser i september:

Är du intresserad av att höra mer om våra tankar framåt får du gärna anmäla dig till vår investerarträff senast den 8 oktober. Anmälan kan göras på följande länk: https://www.touchtech.com/corporate

Nästa nyhetsbrev publiceras i samband med delårsrapporten per sista oktober.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Touchtech

At Touchtech, we have a mission: to solve retail’s challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products — Vendo, Showroom and Lima — we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what’s possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.

Exit mobile version