Connect with us

Marknadsnyheter

Tusse och MAX i drömsamarbete i burgarkedjans nya Idolkampanj

Published

on

För tredje året i rad sponsrar MAX Idol och för att lansera årets reklamkoncept har den svenska burgarkedjan landat ett koncept där stora drömmar får stå i fokus. Under parollen ”Stolt sponsor av stora drömmar” har man tagit fram en serie nya filmer som visar hur allting började, en berättelse som berättas parallellt med vinnaren från 2019 Tousin ”Tusse” Chizas Idol-historia, allt ackompanjerat av en ny specialskriven låt från densamme.

MAX började som grundarna Curt Bergfors och Britta Fredrikssons stora dröm i Gällivare 1968. I det nya reklamkonceptet får tittaren följa med från grillkiosken från början och sedan när man öppnade nya restauranger i hela landet och ut i världen. Parallellt följer tittaren Tusses resa från starten av Idol till etablerad artist.

– Hade Curt och Britta inte vågat drömma stort uppe i Gällivare för snart 55 år sedan så hade MAX aldrig varit vad vi är idag. Detsamma gäller alla artisterna som tävlar i Idol. Allt börjar med en dröm och modet att genomföra den. Det har fått stå i centrum i det nya konceptet där vi bygger MAX varumärke genom högt underhållningsvärde, säger Maria Ziv, Global CMO på MAX Burgers.

Utöver det nya reklamkonceptet kommer MAX Sessions tillbaka, den här gången anordnas tre spelningar under november och december, i Malmö, Umeå och Stockholm. På varje MAX Session kommer två till tre Idoler som lämnat tävlingen uppträda med låtar som de antingen skrivit själva eller framfört under programmets gång.

– Förra årets upplaga av MAX Sessions visade sig vara ett väldigt uppskattat sätt för oss att ta sponsorskapet vidare från nationell till lokal nivå. Idolerna får chans att möta sina fans under lokala hyllningskonserter och en arena att bygga vidare sina musikdrömmar på. I år har vi satsat på tre större produktioner som stöttas med både förtjänad och köpt media. För de som inte har möjlighet att se spelningarna live sänds de också på MAX sociala medier, säger Maria Ziv.

I kombination med kampanjen ”Stolt sponsor av stora drömmar” och MAX Sessions kommer MAX varumärke synas tillsammans med flera av de aktiveringar Idol genomför i samband med programmet. Bland annat vid Kvalveckan, under Fredagsfinalerna och i köpt media under tävlingens gång. Årets varumärkesbyggande kommunikationskoncept kombineras med säljdrivande inslag i aktiveringar som stöttar upp huvudkampanjen. Dessutom kan MAX gäster och Idolfans förvänta sig ytterligare en överraskning senare i höst.

Reklamfilmen börjar sändas 16 september och första MAX Sessions anordnas den 12 november i Malmö, den andra 19 november i Umeå och den sista 3 december i Stockholm. MAX sponsorskap av Idol och kommunikationen kring det drivs av MAX tillsammans med byråerna Åkestam Holst NoA, JMWGolin, Hear och Creed Media.
 

Länkar till filmerna:

Erik Filén, presskontakt MAX Burgers

Erik.Filen@max.se

MAX Burgers grundades 1968 och är Sveriges äldsta burgarkedja. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Redan 2008 började MAX klimatmärka menyn och klimatkompensera för alla utsläpp från lantbrukarens jord till gästens bord. Sedan 2018 har MAX en klimatpositiv meny, vilket innebär att företaget binder mer klimatgaser än hela värdekedjan släpper ut och samtidigt minskar utsläpp i linje med FN:s globala 1,5-gradersmål. Från 2006 har 7-10 procent av den årliga nettovinsten fördelats till fattigdomsbekämpning och 2009 bildades stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittills har 323 miljoner kronor före skatt avsatts från MAX till stiftelsen Rättvis Fördelning. Kedjan har 184 restauranger i fem länder och sysselsätter cirka 7 500 medarbetare. MAX omsatte 4,1 miljarder SEK 2021.

Continue Reading

Marknadsnyheter

NOBA HOLDING AB (PUBL), NOBA GROUP AB (PUBL) OCH NOBA BANK GROUP AB (PUBL) ANTAR FUSIONSPLAN FÖR KONCERNINTERN FUSION

Published

on

By

Styrelserna i NOBA Holding, NOBA Group respektive NOBA Bank Group har idag, den 28 mars 2024, beslutat att anta en gemensam fusionsplan för en koncernintern fusion. Fusionen kommer att implementeras med NOBA Bank Group som övertagande bolag och NOBA Holding respektive NOBA Group som överlåtande bolag. NOBA Bank Group är ett helägt dotterbolag till NOBA Group som i sin tur är ett helägt dotterbolag till NOBA Holding. Samtliga aktieägare i NOBA Holding har godkänt fusionsplanen.

Fusionen genomförs i syfte att förenkla koncernstrukturen och förväntas medföra en förenklad administration samt minskade administrativa kostnader. Koncernens verksamhet kommer inte att påverkas av fusionen utan fortsätta att bedrivas oförändrad. Fordringar på de överlåtande bolagen kommer därmed automatiskt att övertas av NOBA Bank Group i samband med fusionen.

Genomförandet av fusionen är villkorat av bland annat erhållande av nödvändiga tillstånd och godkännanden från Finansinspektionen i förhållande till fusionen.

Fusionen förväntas implementeras under den andra hälften av 2024.

För mer information, vänligen kontakta:

CFO/IR:

Patrick MacArthur, CFO, NOBA

Phone: +46 760 32 69 70

E-mail: ir@noba.bank

Om NOBA Bank Group

Med ett diversifierat erbjudande via de tre varumärkena Nordax Bank, Bank Norwegian och Svensk Hypotekspension och 2 miljoner kunder, har vi storleken, kunskapen och skalbarheten för att bidra till ökad finansiell hälsa för fler. NOBA samlar specialiserade, kundcentrerade finansiella erbjudanden som är hållbara för individen, banken och samhället, idag och imorgon. NOBA Bank Group AB (publ) (“NOBA”) ägs av Nordic Capital Fund IX, Nordic Capital Fund VIII samt Sampo. Idag har NOBA-koncernen cirka 630 anställda och är aktiva på 7 marknader.

Per 31 december 2023 uppgick utlåningen till allmänheten till 110,1 miljarder kronor (SEK) och inlåningen till 96,8 miljarder kronor (SEK).

Läs mer om NOBA och våra varumärken på www.noba.bank.

Denna information är föremål för informationsgivningskrav enligt Oslo Rule Book II – Issuer Rules. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 mars 2024 kl. 13.30 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mofast AB (Publ) ingår tillägg till avsiktsförklaring

Published

on

By

Mofast AB (Publ) har idag ingått tillägg till den avsiktsförklaring som offentliggjordes den 17 oktober 2023, kompletterades den 19 oktober 2023 genom en rättelse samt förlängdes den 21 december 2023. Tillägget till avsiktsförklaringen avser att ingåendet av bindande avtal och genomförandet av frånträde i transaktionen planeras att ske under andra kvartalet 2024, istället för under första kvartalet 2024 såsom tidigare meddelat.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per Gebenius
Tf. VD och CFO
Telefon: +46 (0)72 587 54 16
Email:
post@mofastab.se

Jonas Blomquist

Styrelseordförande
Telefon: +46 (0)70 484 85 58

Om Mofast AB (Publ)

Mofast är ett fastighetsbolag med säte i Stockholm som äger, utvecklar och förvaltar samhälls- och bostadsfastigheter i Sverige. Bolagets kunder inkluderar privata omsorgsbolag, kommuner, landsting, myndigheter och privatpersoner. Fastighetsbeståndet är beläget i Sverige med fokus på attraktiva tillväxtregioner. Genom att utveckla befintliga fastigheter och projekt skapar Mofast mervärde i form av högre intäkter och ytterligare uthyrbar yta. Mofasts övergripande mål är att generera långsiktig och stabil riskjusterad avkastning genom välbelägna objekt med begränsade vakanser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Waystream får stororder från Skellefteå Kraft Fibernät AB

Published

on

By

Pressmeddelande den 28 mars 2024

Skellefteå Kraft har valt Waystream som leverantörer av access-switchar när de nu ska uppgradera sitt fibernät till nästa generation. Ordervärdet landar mellan 16-18 MSEK.

Skellefteå Kraft Fibernät är den ledande fiberleverantören i Skellefteå kommun med 33 000 anslutna hushåll, företag och offentliga verksamheter. De genomförde under 2023–24 en stor upphandling av access-switchar med tillbehör till deras nästa generations fibernät och vinnaren blev Waystream. Tidigare har Skellefteå Kraft använt sig primärt av utländska leverantörer. Valet av Waystream grundade sig i att Waystreams produkter lever upp till Skellefteås krafts höga krav på funktionalitet, säkerhet och pris i kombination med det stora fokus bolaget har på hållbarhet.

”Att leverera högkvalitativt internet till våra 33 000 kunder är det viktigaste för oss. Waystreams produkter erbjuder all funktionalitet som krävs för att kunna drifta vårt fibernät på ett säkert sätt de kommande åren. Produkterna är dessutom både energisnåla och har lång livslängd som hjälper oss att nå våra hållbarhetsmål. Pricken över i:et är att Waystream är en svensk leverantör, med personal, utveckling och produktion i Sverige med förnybar el vilket känns tryggt i det geopolitiska läget som vi nu befinner oss i,” säger Niklas Fryxell som är Teknikchef på Skellefteå Kraft Fibernät.

Fredrik Lundberg, vd på Waystream Group, välkomnar Skellefteå Kraft som ny kund:

”Vi är glada över att Skellefteå Kraft väljer Waystream för att uppgradera sitt fibernät till nästa generation och ser fram emot att hjälpa dem koppla upp Skellefteå kommun. Vi tror på ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete tillsammans med dem.”

Beställningen består av både access-switchar samt större volymer av tillbehör som SFP:er. Försäljningen går via återförsäljaren Telia Cygate.

Leveransen av produkterna kommer att ske löpande under det kommande halvåret.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Lundberg, VD 
Tel +46 (0) 72 509 27 76. E-post fredrik.lundberg@waystream.com 
 
Anna Idbrant, Presskontakt 
Tel +46 (0) 72 145 78 54. E-post anna.idbrant@waystream.com 

Om Waystream Group
Waystream är ett svenskt bolag som utvecklar och säljer avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar, anpassade för FTTx-marknaden. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda snabba och tillförlitliga tjänster till användaren. Läs mer på  www.waystream.com

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North under namnet WAYS. Waystreams Certified Adviser är FNCA Sweden AB. 

Om Skellefteå Kraft Fibernät AB
Skellefteå Kraft Fibernät driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. De är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att deras egen energiproduktion ska bli 100 procent förnybar.

Denna information är sådan som Waystream Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.