Tanalys

”Utmanande tider men med möjligheter till värdeskapande förbättringar”

TiksPac har, mot bakgrund av en utmanande marknad och som en funktion av att flertalet kunder blivit restriktiva med sin marknadsexponering haft ett resultatmässigt relativt svagt första kvartal.

Vi genomför nu strukturella förändringar inom flera segment med tydligt fokus på att arbeta oss bort ifrån nuvarande låga lönsamhetsgrad med ambitionen att innan 2024 är över att vara tillbaka på tidigare nivåer av lönsamhet. Inga beslut kommer vara för stora eller för små för att så ska kunna ske. Ledningen är dedikerad till uppgiften att upprätthålla en långsiktigt hållbar affär med god rörelsemarginal och en absolut förutsättning för detta är en lönsam och livskraftig verksamhet.

Dejan Shabacker
VD
Dejan.Shabacker@tikspac.com

Kort om TiksPac

TiksPacs affärsidé är att värna om miljön genom att hålla promenadstråk och gator rena från skräp. Detta sker genom att tillsammans med kommuner tillhandahålla miljöstationer med gratis skräppåsar för allmänheten och miljösmart exponeringsyta för lokala företag. TiksPac delar ut ca. 25 miljoner skräppåsar till allmänheten varje år. För ytterligare information besök www.tikspac.com.

TiksPac bedriver även en egen aktiv kapitalförvaltning. 

Exit mobile version