Tanalys

Vassa nyheter hos Coop i september

Starten av september bjuder på en mängd vassa nyheter under Coops egna varumärken, bland annat en ny häftig sillsort och rakhyvlar.

Under våren släppte Coop fram två nya spännande och trendiga smaker (wasabi samt citron) för sill på burk. Nu utökas sortimentet med currysill på 240 gram. Burkarna kommer fortsatt i fyrkantiga plastbehållare i stället för glas av miljöskäl.

För matbordet utökas även Coops sortiment med två yoghurt, en naturell på 1500 gram samt en nyckelhålsmärkt lättyoghurt, även den naturell, på 1000 gram. Detta ackompanjeras väl av två ostnyheter, en magrare hushållsost (17%) på 1000 g med råvara från Sverige samt en mindre förpackning på 500 g på 26%.

För de som inte har tiden eller som orken tryter för lanseras två nyheter inom färdiglagad mat: Tortelloni bolognese 250 gram samt ravioli carbonara 250 gram.

I kyldiskarna återfinns från vecka 37 även nyheterna Salami napoli 140 gram, ett tunt skivat pålägg perfekt för frukostmackan samt Potatissallad 200 gram, som fått nytt recept i ny fin design. Potatissalladen innehåller svensk potatis i en mild och krämig majonnäs med gräslök och finns sedan tidigare i butik även i storlekarna 800 gram och 400 gram.

Coop fyller även på butikshyllorna med nya vitaminer samt vätskeersättning i smakerna apelsin samt svart vinbär.

Dessutom lanseras prisvärda städservetter under varumärket Xtra (”Ocean Fresh”) med hela 72 stycken per paket, en parfymfri städservett under varumärket Coop (48 st per paket) samt städservetter idealiska för glasytor (20 st per paket). Under hygienartiklar släpper Coop näsdukar, rakhyvlar för män samt kvinnor (systemhyvel 5 blad) samt refillblad (4 st per paket).

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Exit mobile version