Tanalys

Cerveras IT-chef Rasmus Andersson: Touchtech är en “no-brainer”

Cervera skalar upp samarbetet med leverantören Touchtech och implementerar plattformen i nya butiker som ett led i att bli ledande inom digital transformation i handeln. Cervera vill erbjuda kunden den bästa kundupplevelsen oavsett kanal genom att visuellt och enkelt visa kunden hela sitt breda onlinesortiment även i fysisk butik, vilket förstärker helhetsupplevelsen för kunden.

Inom Cervera är det IT-chef Rasmus Andersson och hans team som leder den digitala transformationen. Teamet har tidigare tagit fram egenutvecklade IT-lösningar med stort fokus på e-handel. Nu vänder man blicken mot den fysiska butiksmiljön och dess digitalisering.

På de interaktiva skärmarna presenteras hela sortimentet och kunder kan på egen hand och med hjälp av butikssäljare hitta information, inspireras till köp och lägga beställningar.

Efter en utvärderings- och utvecklingsperiod väljer nu Cervera att utöka samarbetet med Touchtech till att omfatta fler butiker.

Handelsrådet konstaterar i studien ”Handelns digitalisering och förändrade affärer” att digitaliseringen påverkar handelns affärer i dubbel bemärkelse, dels hur ett handelsföretag gör och sköter sina affärer, dels den fysiska butikslokalen där handeln till största del fortfarande sker. Rådet konstaterar i rapporten att det är genom digitalisering av specifika delar som det fysiska och digitala blir alltmer ihopkopplat, vilket påverkar all form av handel.

Inom kort rullar plattformen ut på fler butiker inom Cervera och fler säljare och kunder får möjligheten att upptäcka möjligheterna med skärmarna.

Sedan tidigare används Touchtechs strategiska och integrerade plattform av digitala säljverktyg bland annat i 400 Jack & Jones-butiker i Europa där det används dagligen av tusentals butikssäljare.

For further information, please contact:

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Cervera

Cervera är Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet med försäljning online och ett 70-tal butiker runt om i Sverige. Företaget grundades 1987 och driver även NK Kök & Design på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är norska koncernen Home Brands.

About Touchtech

Touchtech is a Swedish publicly traded SaaS-company with a vision to be the leading OmniChannel platform connecting brands, retailers, and consumers within the fashion and apparel industry to drive more sustainable sales and improve the buying experience.

Touchtech is a strategic and integrated technology platform of digital sales tools for wholesale and retail. The platform is already being utilized globally, by thousands of consumers and salespeople in over hundreds of retail stores and wholesale showrooms. Jack & Jones, Axel Arigato, J.Lindeberg and Vero Moda are some of the brands using Touchtech to bridge the gap between their physical and digital commerce.

Touchtech, founded 2008 by Deniz Chaban and Sebastian Hartman, has a strong corporate foundation with owners like Heartland – majority owner of e-commerce companies Zalando and Asos and the clothing company BESTSELLER. Learn more about Touchtech on www.touchtech.com

Exit mobile version