Connect with us

Marknadsnyheter

Cerveras IT-chef Rasmus Andersson: Touchtech är en “no-brainer”

Published

on

Cervera skalar upp samarbetet med leverantören Touchtech och implementerar plattformen i nya butiker som ett led i att bli ledande inom digital transformation i handeln. Cervera vill erbjuda kunden den bästa kundupplevelsen oavsett kanal genom att visuellt och enkelt visa kunden hela sitt breda onlinesortiment även i fysisk butik, vilket förstärker helhetsupplevelsen för kunden.

Inom Cervera är det IT-chef Rasmus Andersson och hans team som leder den digitala transformationen. Teamet har tidigare tagit fram egenutvecklade IT-lösningar med stort fokus på e-handel. Nu vänder man blicken mot den fysiska butiksmiljön och dess digitalisering.

  • För att ta ett konkret exempel, tidigare när vi inte har haft en vara i butiken har kunden ibland behövt kliva in bakom kassan och stå och titta på våra små skärmar. Det har varken känts professionellt eller särskilt kundvänligt. Här ser vi att Touchtech, som vi har arbetat med i drygt fem år, kompletterar med en kostnadseffektiv och integrerad butikslösning, säger Rasmus Andersson.

På de interaktiva skärmarna presenteras hela sortimentet och kunder kan på egen hand och med hjälp av butikssäljare hitta information, inspireras till köp och lägga beställningar.

  • Med hjälp av skärmarna blir resultatet att kunden har större sannolikhet att hitta, och kunna köpa, sina produkter, säljaren får mer tid att ägna sig åt service och Cervera förstärker helhetsupplevelsen för kund och personal. När skärmarna inte används aktivt kan de nyttjas till att informera om pågående kampanjer och visa upp inspiration, de blir en del av butiken och rimmar med butikens budskap.

Efter en utvärderings- och utvecklingsperiod väljer nu Cervera att utöka samarbetet med Touchtech till att omfatta fler butiker.

  • Vi rullar ut plattformen strategiskt och tittar på vilka butiker som bäst kan nyttja plattformen. En lärdom är att butikstäta områden kan vara mindre aktuella jämfört med ute i landet där möjligheten att erbjuda hela sortiment på samma, eller mindre butiksyta kombinerat med personligt bemötande kan göra stor skillnad. Vi har länge arbetat med e-handel i fokus och när vi tar klivet mot att integrera den fysiska butiksmiljön handlar det om att förenkla i butikerna, förstärka konverteringen och förbättra kundmötet, vilket vi kan göra med Touchtech. Generellt är vi på Cervera öppna för nya idéer och digitalisering vilket har bidragit till lyckade implementeringar och de butikschefer som nu får plattformen är supertaggade. Som IT-chef när jag kollar på investering kontra vad vi får ut så är Touchtech en ”no-brainer”.

Handelsrådet konstaterar i studien ”Handelns digitalisering och förändrade affärer” att digitaliseringen påverkar handelns affärer i dubbel bemärkelse, dels hur ett handelsföretag gör och sköter sina affärer, dels den fysiska butikslokalen där handeln till största del fortfarande sker. Rådet konstaterar i rapporten att det är genom digitalisering av specifika delar som det fysiska och digitala blir alltmer ihopkopplat, vilket påverkar all form av handel.

  • För Cervera handlar det om att göra det enklare i butiken och skapa endless-aisle- och omnikanal-lösningar som stärker KPI: er som e-beställning i butik, vilken våra butiker mäts på. Jag är stolt över att leda den här utvecklingen och att Cervera har en digital mognad och progressivitet som ger oss möjlighet att utveckla verksamheten för framtiden genom att till exempel skala upp samarbetet med Touchtech. Vi ska vara digitalt starka i alla kanaler, både fysiska och digitala, och integrera och implementera lösningar tillsammans med det med det gemensamma målet att skapa en bättre kundupplevelse.

Inom kort rullar plattformen ut på fler butiker inom Cervera och fler säljare och kunder får möjligheten att upptäcka möjligheterna med skärmarna.

  • Det är glädjande att se Cervera ta det här steget mot att överbrygga det digitala och fysiska i sin butiksmiljö. Vi ser praktiskt hur vår plattform blir en alltmer naturlig del av handelns digitala transformation, helt i enlighet med marknadens utveckling och rapporter från både Handelsrådet och Svensk Handel. Samarbetet bidrar till att vi drar lärdomar om kund- och försäljningsmönster och kan fortsätta identifiera de fördelar som den här transformationen bidrar till. Ur ett utvecklingsperspektiv är det tacksamt att arbeta med ett digitalt progressivt företag som Cervera och teamet med Rasmus Andersson i ledningen som visar förståelse för de utmaningarna och fördelar digital transformation innebär för handeln, säger Deniz Chaban, VD Touchtech.

Sedan tidigare används Touchtechs strategiska och integrerade plattform av digitala säljverktyg bland annat i 400 Jack & Jones-butiker i Europa där det används dagligen av tusentals butikssäljare.

  • Vi ser fram emot att utveckla samarbetet tillsammans med Rasmus Andersson och Cervera, och att fortsätta integrera Touchtech i framtidens handelsmiljö, redan idag, säger Deniz Chaban avslutningsvis.

For further information, please contact:

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Cervera

Cervera är Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet med försäljning online och ett 70-tal butiker runt om i Sverige. Företaget grundades 1987 och driver även NK Kök & Design på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är norska koncernen Home Brands.

About Touchtech

Touchtech is a Swedish publicly traded SaaS-company with a vision to be the leading OmniChannel platform connecting brands, retailers, and consumers within the fashion and apparel industry to drive more sustainable sales and improve the buying experience.

Touchtech is a strategic and integrated technology platform of digital sales tools for wholesale and retail. The platform is already being utilized globally, by thousands of consumers and salespeople in over hundreds of retail stores and wholesale showrooms. Jack & Jones, Axel Arigato, J.Lindeberg and Vero Moda are some of the brands using Touchtech to bridge the gap between their physical and digital commerce.

Touchtech, founded 2008 by Deniz Chaban and Sebastian Hartman, has a strong corporate foundation with owners like Heartland – majority owner of e-commerce companies Zalando and Asos and the clothing company BESTSELLER. Learn more about Touchtech on www.touchtech.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Market Notice 92/24 – Last day of trading in Streamify AB’s BTA

Published

on

By

Last day of trading in the company’s paid subscribed share, STREAM BTA, is May 22, 2024. 

Information about the paid subscribed unit:
Shortname: STREAM BTA
ISIN: SE0021924511
Orderbook-ID: 331790
CFI: ESNUFR
FISN: STREAMIFY/SH

Last day of trading: May 22, 2024

Stockholm May 20, 2024

Spotlight Stock Market
08-511 68 000 
backoffice@spotlightstockmarket.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Market Notice 91/24 Information regarding Spermosens AB’s subscription options SPERM TO 3 & SPERM TO 4

Published

on

By

The trading in Spermosens AB’s subscription option SPERM TO 3 and SPERM TO 4 will take place from May 24, 2024.

One (1) subscription option SPERM TO 3 entitles the owner to subscribe for one (1) new share for the price of 0,13 SEK

One (1) subscription option SPERM TO 4 entitles the owner to subscribe for one (1) new share for the price of 0,15 SEK

Please see the company’s webpage for the full terms of the subscription option.

Information about the subscription option:
Short name: SPERM TO 3
ISIN-code: SE0021625910
Orderbook-ID: 337058
CFI: RSSXXR
FISN: SPERMOSENS/OPT RTS 20250303
First day of trading: May 24, 2024

Last day of trading: February 27, 2025
Market segment: SPSE
MIC Code: XSAT
Tick size: 2

Information about the subscription option:
Short name: SPERM TO 4
ISIN-code: SE0021625928
Orderbook-ID: 337059
CFI: RSSXXR
FISN: SPERMOSENS/OPT RTS 20251201
First day of trading: May 24, 2024

Last day of trading: November 11, 2027
Market segment: SPSE
MIC Code: XSAT
Tick size: 2

Stockholm May 20, 2024

Spotlight Stock Market
 08-511 68 000 
 backoffice@spotlightstockmarket.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Hilke Collection släpper ny detaljrik produktlinje som tolkar den första muminboken

Published

on

By

Det svenska designföretaget Hilke Collection är nu licenstagare av Moomin Characters och lanserar under hösten en helt ny produktlinje baserad på Tove Janssons första muminbok, Småtrollen och den stora översvämningen. Bokens djup och starka eftertryck har Hilke Collection valt att gestalta genom detaljrika produkter, för att lyfta de viktiga budskapen i berättelsen.

Småtrollen och den stora översvämningen kom att bli introduktionen till den fiktiva värld som älskas av miljontals människor runt om hela världen. Hilke Collection har tolkat den första bokens berättelse genom sitt unika formspråk, med extra fokus på den trygga och naturliga samlingsplatsen runt det dukade bordet. 

– Jag blev otroligt berörd av Småtrollen och den stora översvämningen, så det kändes självklart att ta inspiration från just den berättelsen. Dels blev jag själv träffad känslomässigt, dels tycker jag också att det är mycket i boken som stämmer in på många människors sökande efter trygghet i dagens omvärld. Vi ville med kollektionen skapa produkter som omfamnar och bjuder in, för gemenskap, trygghet och öppenhet, säger Giovanna Hilke, Designer och VD för Hilke Collection.   

Kollektionen som består av en karaff, handstöpta ljus, servettringar och ljusstakar, är alla omsorgsfullt framtagna för att på ett så sanningsenligt sätt som möjligt, bejaka och värna om de kärnvärden som högaktas i Mumindalen – Gästvänlighet, omtanke och styrkan i att vara tillsammans.

– Min förhoppning är att människor verkligen ska kunna läsa in berättelsen vi vill förmedla i våra designs. Vi vill att produkterna ska främja gemenskap, en familjär omsorgsfullhet och fungera som en påminnelse att samla kraft med nära och kära. Det känns extra viktigt och meningsfullt just nu. Och såklart, fungera som snygga inredningsprodukter du vill ha framme jämt, avslutar Giovanna.

Inför lanseringen kommer Hilke Collection bygga och inreda ett över 300 kvm stort café på Formex-mässan, där produkterna för första gången kommer att visas upp. Visionen är att skapa en värld lik den Mumintrollet och hans mor färdas igenom i Småtrollen och den stora översvämningen – Mytomspunnen, vacker och aningen melankolisk. 

Mer information om kollektionen, säljkanaler och tillgång till bildmaterial kommer inom kort. 

För bokning av intervju: kontakta leo@ekpr.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.