Tanalys

LINK Mobility integreras med Emarsys (SAP) omnichannel-plattform

LINK ingår nytt partnerskap med Emarsys, ett SAP-företag som stärker kundengagemang och kundrelationer med deras omnichannel-plattform.

Den globalt ledande CPaaS-leverantören LINK tillkännager nytt partnerskap med Emarsys, ett SAP-företag som tillhandahåller en omnichannel-plattform för kundengagemang, som är byggd för att accelerera affärsmässiga resultat. Emarsys har idag över 1 650 kunder globalt och levererar förutsägbara, lönsamma resultat med personliga omnichannel-upplevelser.

Som en godkänd och integrerad SMS-aggregator i Emarsys plattform möjliggör LINK SMS-meddelanden för plattformens alla SMS-moduler. Inom plattformen lanseras SMS-kampanjer och massutskick snabbt och enkelt via ett lättanvänt gränssnitt, med återkommande och transaktions-SMS-meddelanden som skickas via Automation Center-program i ett flerkanaligt tillvägagångssätt. Kunder kan dra nytta av Emarsys funktioner såsom avregistrerings-länkar och nyckelord för inkommande meddelanden. Emarsys plattform i kombination med LINKs expertis och erfarenhet av att tillhandahålla omnichannellösningar, gör att Emarsys kunder kan fokusera på skalbara, personliga interaktioner med sina kunder.

– Vi är mycket nöjda med vår integration i Emarsys plattform som en inbyggd SMS-aggregator. Alla Emarsys kunder kan dra nytta av LINKs kvalitativa SMS-tjänster, vilket gör att de kan skicka SMS-kampanjer eller lägga till transaktionsmeddelanden till befintliga Automation Center-program. Vi kommer att fortsätta att arbeta med Emarsys för att revolutionera kundresan, säger Fredrik Nyman, Chief Commercial Officer för LINK Mobility Group.

– Vi har arbetat med LINK Mobility på kommersiell nivå i flera år för att utöka vårt kollektiva fotavtryck i Norden och globalt. Nu när vår SMS-integration är i drift kan vi skapa förutsägbara, lönsamma resultat för kundengagemang för våra kunder som använder SMS, säger Kris Dimitroff, Global Head of Technology Partnerships på Emarsys.

Om Emarsys

Emarsys, nu ett SAP-företag, tillhandahåller den enda omnichannel-plattformen för kundengagemang, som är byggd för att accelerera affärsmässiga resultat. Genom att snabbt anpassa önskade affärsresultat med beprövade strategier för omnichannel och kundengagemang gör deras plattform det möjligt för företag att spara tid samtidigt som de kan leverera överlägsna en-till-en-upplevelser och producera mätbara resultat. 1 650 globala kunder har valt att använda sig av Emarsys plattform. Gör som tusentals ledande varumärken och låt Emarsys leverera lönsamma resultat och personliga omnichannellupplevelser. För mer information, besök www.emarsys.com.

Om LINK Mobility

LINK är en global leverantör av mobilkommunikation med CPaaS-lösningar (Communications Platform as a Service) för ökat kundengagemang. Företaget betjänar företagskunder, små och medelstora företag och statliga kunder. LINK erbjuder ett brett utbud av innovativa och skalbara mobila lösningar som skapar värdefull digital konvergens mellan företag och kunder, regeringar och medborgare, plattformar och användare. LINK har runt 45 000 kunder globalt och skickar mer än 10 miljarder SMS om året. LINK är noterat på Oslo Börs under LINK. För mer information om LINK, se www.linkmobility.se.

Frida Finnström

Managing Director

LINK Mobility Sverige

frida.finnstrom@linkmobility.com

070-2338530

Exit mobile version