Tanalys

The Westfield Extra Live fortsätter med nya avsnitt efter höstens stora succé!

Unibail-Rodamco-Westfields nya liveformat, The Westfield Extra Live, lanserades med stor succé i höstas med totalt över 200 tittare live och en genomsnittlig tittartid på 17 minuter. Denna vecka lanseras två nya avsnitt i Westfield Mall of Scandinavia, den 8 & 10 mars kl. 18.00. Temat är festivalvecka, för att ladda upp inför Melodifestivalturnéns final på Friends Arena. Malin Gramer leder avsnitten och HannaHappy provar olika aktiviteter medan butikerna Butterick’s och Lyko bjuder på tips och erbjudanden. Sist men inte minst besöks den nya matdestinationen S2!

Under hösten lanserades Unibail-Rodamco-Westfields nya liveformat, The Westfield Extra Live, som blev en stor succé i Westfield Mall of Scandinavia med totalt över 200 000 tittare live och en genomsnittlig tittartid på 17 minuter. Formatet bygger fortsatt på den nya plattformen som tillhandahålls av Firework, världsledande inom videoformat som kombinerar livestream och shopping, medan showen produceras av Bonnier News.  

Nu planeras nya avsnitt i Westfield Mall of Scandinavia för våren 2023, där det första går live redan på onsdag 8 mars och ett ytterligare avsnitt på fredag 10 mars, båda sänds kl. 18.00. Avsnitten håller temat festivalvecka och är kopplade till ’Festivalveckan’ i Westfield Mall of Scandinavia, där det den 3–11 mars bjuds på massor av aktiviteter och överraskningar för hela familjen kopplat till Melodifestivalturnéns final på Friends Arena. Malin Gramer programleder båda avsnitten och HannaHappy provar olika typer av aktiviteter medan Butterick’s och Lyko ger sina bästa stylingtips för den ultimata festivallooken. Erbjudanden från både Butterick’s och Lyko kommer att publiceras och det går att handla deras produkter direkt i sändningen. Vi tar pulsen på finalisterna Jon Henrik Fjällgren, Arc North & Adam Woods samt Panetoz. Dessutom bjuder vi på en rundtur av vår nya matdestination S2 som invigs under fredagen, där vi spanar runt åt tittarna och får prova på den bästa festivalmaten. Under sändningarna kommer vi även att tävla ut biljetter till genrepet och finalen i Melodifestivalen.

”Med det här formatet fortsätter vi att skapa intresse för oss på ett nytt sätt samtidigt som det också öppnar upp för nya intäktsströmmar. Vi blir än mer digifysiska då formatet möjliggör för oss att interagera med vår publik mer närvarande och närmare i deras vardag. Det är verkligen roligt att konceptet blev en sådan succé och att vi kan fortsätta sända avsnitt med aktuella teman och relevanta profiler för att ge våra hyresgäster och partners ett unikt format att synas i”, säger Catarina Johansson Tosic, Head of Marketing Northern Europe, Unibail-Rodamco-Westfield

Utöver livesändningarna kommer det under hela veckan att sändas Shoppable videos – kortare avsnitt med möjlighet att handla allt du behöver under festivalveckan. Dessa avsnitt är helt nya i konceptet och bygger på en ny teknik med en köpknapp, där Unibail-Rodamco-Westfield är ett av de första företagen i Norden som provar på detta. Avsnitten går att se på https://se.westfield.com/mallofscandinavia/melodifestivalen

”Firework är stolta över att kunna hjälpa Unibail-Rodamco-Westfield att skapa phygitala upplevelser för sina besökare samt möjliggöra nya intäktskällor för butiker. Igår gick vi live med det nya formatet Shoppable video, där besökare tar del av erbjudanden som de kan nyttja direkt i fysisk butik eller online via butikens e-handel. Det ska väldigt spännande att följa resultatet”, säger Krister Karjalainen, Managing Director Norden, Firework

“Att arbeta i formatet The Westfield Extra Live under finalveckan har varit väldigt roligt och effektivt. Vi får möjlighet att både synas och sälja våra produkter direkt i programmen, samtidigt som vi interagerar med våra kunder. På Butterick’s vill vi inspirera och vägleda och då passar livestreaming bra – extra roligt är det naturligtvis att ha med stylisten Jonas Hallberg som ger sina bästa tips på schlager-looken. Samarbetet har fungerat väldigt bra och produktionen känns proffsig. Det ska bli spännande att se vad The Westfield Extra Live kan ge i perspektivet av ny försäljningskanal”, säger Stina Petrini, Marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco

För mer information besök se.westfield.com/mallofscandinavia

Isabelle Holgård
Communications Manager Nordics
+46 76 525 58 54
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 52 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 31 december 2022).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, besök www.urw.com

Exit mobile version