Connect with us

Marknadsnyheter

The Westfield Extra Live fortsätter med nya avsnitt efter höstens stora succé!

Published

on

Unibail-Rodamco-Westfields nya liveformat, The Westfield Extra Live, lanserades med stor succé i höstas med totalt över 200 tittare live och en genomsnittlig tittartid på 17 minuter. Denna vecka lanseras två nya avsnitt i Westfield Mall of Scandinavia, den 8 & 10 mars kl. 18.00. Temat är festivalvecka, för att ladda upp inför Melodifestivalturnéns final på Friends Arena. Malin Gramer leder avsnitten och HannaHappy provar olika aktiviteter medan butikerna Butterick’s och Lyko bjuder på tips och erbjudanden. Sist men inte minst besöks den nya matdestinationen S2!

Under hösten lanserades Unibail-Rodamco-Westfields nya liveformat, The Westfield Extra Live, som blev en stor succé i Westfield Mall of Scandinavia med totalt över 200 000 tittare live och en genomsnittlig tittartid på 17 minuter. Formatet bygger fortsatt på den nya plattformen som tillhandahålls av Firework, världsledande inom videoformat som kombinerar livestream och shopping, medan showen produceras av Bonnier News.  

Nu planeras nya avsnitt i Westfield Mall of Scandinavia för våren 2023, där det första går live redan på onsdag 8 mars och ett ytterligare avsnitt på fredag 10 mars, båda sänds kl. 18.00. Avsnitten håller temat festivalvecka och är kopplade till ’Festivalveckan’ i Westfield Mall of Scandinavia, där det den 3–11 mars bjuds på massor av aktiviteter och överraskningar för hela familjen kopplat till Melodifestivalturnéns final på Friends Arena. Malin Gramer programleder båda avsnitten och HannaHappy provar olika typer av aktiviteter medan Butterick’s och Lyko ger sina bästa stylingtips för den ultimata festivallooken. Erbjudanden från både Butterick’s och Lyko kommer att publiceras och det går att handla deras produkter direkt i sändningen. Vi tar pulsen på finalisterna Jon Henrik Fjällgren, Arc North & Adam Woods samt Panetoz. Dessutom bjuder vi på en rundtur av vår nya matdestination S2 som invigs under fredagen, där vi spanar runt åt tittarna och får prova på den bästa festivalmaten. Under sändningarna kommer vi även att tävla ut biljetter till genrepet och finalen i Melodifestivalen.

”Med det här formatet fortsätter vi att skapa intresse för oss på ett nytt sätt samtidigt som det också öppnar upp för nya intäktsströmmar. Vi blir än mer digifysiska då formatet möjliggör för oss att interagera med vår publik mer närvarande och närmare i deras vardag. Det är verkligen roligt att konceptet blev en sådan succé och att vi kan fortsätta sända avsnitt med aktuella teman och relevanta profiler för att ge våra hyresgäster och partners ett unikt format att synas i”, säger Catarina Johansson Tosic, Head of Marketing Northern Europe, Unibail-Rodamco-Westfield

Utöver livesändningarna kommer det under hela veckan att sändas Shoppable videos – kortare avsnitt med möjlighet att handla allt du behöver under festivalveckan. Dessa avsnitt är helt nya i konceptet och bygger på en ny teknik med en köpknapp, där Unibail-Rodamco-Westfield är ett av de första företagen i Norden som provar på detta. Avsnitten går att se på https://se.westfield.com/mallofscandinavia/melodifestivalen

”Firework är stolta över att kunna hjälpa Unibail-Rodamco-Westfield att skapa phygitala upplevelser för sina besökare samt möjliggöra nya intäktskällor för butiker. Igår gick vi live med det nya formatet Shoppable video, där besökare tar del av erbjudanden som de kan nyttja direkt i fysisk butik eller online via butikens e-handel. Det ska väldigt spännande att följa resultatet”, säger Krister Karjalainen, Managing Director Norden, Firework

“Att arbeta i formatet The Westfield Extra Live under finalveckan har varit väldigt roligt och effektivt. Vi får möjlighet att både synas och sälja våra produkter direkt i programmen, samtidigt som vi interagerar med våra kunder. På Butterick’s vill vi inspirera och vägleda och då passar livestreaming bra – extra roligt är det naturligtvis att ha med stylisten Jonas Hallberg som ger sina bästa tips på schlager-looken. Samarbetet har fungerat väldigt bra och produktionen känns proffsig. Det ska bli spännande att se vad The Westfield Extra Live kan ge i perspektivet av ny försäljningskanal”, säger Stina Petrini, Marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco

För mer information besök se.westfield.com/mallofscandinavia

Isabelle Holgård
Communications Manager Nordics
+46 76 525 58 54
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 52 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 31 december 2022).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, besök www.urw.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Panattoni sätter spaden i marken i sitt första projekt i Göteborg

Published

on

By

Under 2023 förvärvade Panattoni en fastighet i Landvetter utanför Göteborg, nu är det dags att påbörja byggnationen av en citynära logistik- och industrifastighet med direkt anslutning till riksväg 40 och nära till Göteborg Landvetter Flygplats och Göteborgs Hamn.

I onsdags sattes spaden i marken för att markera starten för byggnationen på brownfield-projektet Panattoni Park Landvetter. Panattoni kommer därav att ersätta den gamla byggnaden och istället uppföra en ny modern och hållbarhetscertifierad logistikfastighet. Fastigheten kommer att ha hög hållbarhetsstandard och certifieras enligt BREEAM Excellent. Detta innebär bland annat att taket är förberett för solpaneler och att parkeringsplatser, laddstationer och uteplatser anpassas efter hyresgästernas behov.

Det lokala entreprenadbolaget MVB Väst är kontrakterade att bygga en anläggning på totalt 14 300 kvadratmeter inklusive entresolplan och konceptkontor. Beräknad inflyttning är under första kvartalet 2025.

På spadtaget hade ett 50-tal personer, däribland representanter från Härryda kommun, potentiella hyresgäster, och ett tiotal från MVB Väst samlats för att fira.

Panattoni har sedan sitt inträde på den svenska marknaden haft ambitiösa målsättningar om att bli marknadsledande på antalet utvecklade kvadratmeter. Bolaget har nyligen färdigställt sitt första projekt i Enköping och ytterligare två projekt står klara i sommar i Rosersberg och Strängnäs. Flera nya projekt är också på gång, både i Sverige och i Danmark där Panattoni etablerade sig under 2023.

– Detta är vårt första projekt i Göteborgsregionen och vårt första brownfield-projekt i Sverige. Att få utveckla en redan bebyggd fastighet i dåligt skick till en mer hållbar och modern anläggning känns extra kul. Vi har redan ett stort intresse från hyresgäster tack vare ett optimalt läge längs riksväg 40 och vi har redan ett flertal dialoger med potentiella kunder, säger Fredrik Jagersjö Rosell, Managing Director på Panattoni Sverige.

– Vi är glada över förtroendet att få fortsätta utveckla attraktiva logistikanläggningar tillsammans med Panattoni. Vi har ett väldigt bra och givande samarbete där vi har stor samsyn på projektets hållbarhetsmål, vilket bäddar för att detta kommer att bli en riktigt fin anläggning, säger Henrik Ljungdahl, VD MVB Väst.

Härryda kommun var också på plats…

– Det är mycket roligt att välkomna Panattoni till Härryda kommun. Jag ser fram emot att följa byggnationen och det företag som sedan flyttar in och får möjligheten att bedriva sin verksamhet här. Det är ett stort tryck på lager och -logistiketableringar i hela Göteborgsregionen, många riktar sina blickar till oss i Härryda kommun med det strategiska läget vi har, säger Helena Alterby Nordström som är Näringslivschef i Härryda kommun.

– Det är glädjande att tidigare detaljplanerad mark nyttjas för nya etableringar som skapar arbetstillfällen i vår kommun och intäkter till välfärden. Vi i politiken har satt som mål att vi skall ha Sveriges bästa företagsklimat och en del i det är ge god service till de företag som etablerar sig här, säger Mikael Johannison vice ordförande i kommunstyrelsen för Härryda kommun.

På plats kommer hyresgäster att erbjudas helt nya och flexibla ytor med hög hållbarhetsstandard från ca 4000 kvm upp till 14 300 kvm (BTA). Den kommer att kunna delas upp på en eller två hyresgäster. Fastigheten som ligger med skyltläge utmed RV 40 kommer att certifieras enligt BREEAM Excellent och blir klar för inflyttning i början av 2025.

För ytterligare information kontakta:

Catharina Gorthon, Head of Marketing & Communication, Nordic, Panattoni,

+ 46 728 55 63 01, cgorthon@panattoni.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

KORRIGERING: Spermosens årsredovisning för 2023 har idag publicerats på bolagets webbplats.

Published

on

By

Årsredovisningen finns tillgänglig på:

 

https://spermosens.com/investors/financial-reports/

 

Bolagets revisor har i sin revisionsberättelse på sidan 1 kommenterat väsentliga osäkerheter avseende antagandet om fortsatt drift.

 

“Vi vill fästa uppmärksamheten på informationen i förvaltningsberättelsen om bolagets fortsatta finansiering och särskilt på uppgifterna under rubriken Likviditet, av vilka framgår att bolagsstämman under mars 2024 godkänt en av styrelsen beslutad nyemission men att det kan finnas en viss risk att teckningsförbindelserna inte infrias i tillräcklig mån för att garantera fortsatt drift under den närmaste 12 månaders perioden. Detta förhållande tyder på att det finns väsentliga osäkerhetsfaktorer som kan leda till betydande tvivel om företagets förmåga att fortsätta verksamheten. Vi har inte modifierat vara uttalanden på grund av detta.”

 

Kommentar från bolaget:

Som framgår av revisorskommentaren genomför bolaget en företrädsemission, vilken är garanterad till 84%.

 

Preliminär tidplan enligt tidigare kommunikation

19 april 2024: Preliminärt datum för offentliggörande av utfallet i Företrädesemissionen

 

 

För mer information vänligen kontakta:

Ulrik Nilsson, CEO

info@spermosens.com

+46 (0) 72 888 28 11

 

 

 

Spermosens AB (publ)

Spermosens mål är att förbättra manlig fertilitetsdiagnostik och behandling genom introduktion av banbrytande produkter. Spermosens första patenterade produkt JUNO-Checked mäter bindningsförmågan mellan spermie och äggcell, vilket är en förutsättning för naturlig befruktning. Resultaten bedöms kunna hjälpa läkare att välja lämplig behandlingsmetod, vilket bidrar till fler lyckade IVF-behandlingar, minskat lidande och ökad livskvalitet. WHO uppskattar att mer än 48 miljoner par är drabbade av infertilitet, varav hälften helt eller delvis orsakas av en manlig faktor. Bolagets aktier är noterade på Spotlight Stockmarket. Aktierna har ISIN-kod SE0015346424 och handlas under kortnamnet SPERM. För mer information, se www.spermosens.com

 

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Transiro avyttrar dotterbolag och kan nu fokusera på kärnverksamheten

Published

on

By

Stockholm 2024-04-18

Transiro Holding AB (“Transiro”) har sålt sitt dotterbolag Wifog Sverige AB (“Wifog”) till Svensk Säkerhetstjänst NET i Sverige AB (“SST NET”)  Köpeskillingen om 2 milj. kronor kommer att regleras kontant på tillträdesdagen. Affären avslutades idag med tillträdesdag den 30 april 2024.

Wifog är ett svenskt telekommunikationsföretag som förnyade mobilabonnemangs- marknaden genom att erbjuda subventionerad service med reklam. Genom att registrera sig i Wifogs lojalitetsplattform kan användare köpa data, samtal och sms med poäng som sponsras av företag som samarbetar med Wifog. I utbyte mot denna subvention går användarna med på att ta emot annonser och marknadsundersökningar på sina smartphones. Denna affärsmodell gör det möjligt för Wifog att erbjuda kostnadseffektiva mobilabonnemang samtidigt som annonsörerna erbjuds en plattform för att effektivt nå potentiella kunder. Wifog grundades 2013 och blev en del av Transiro i januari 2020.

Bakgrunden till att Transiro valt att sälja Wifog är för att framgent fokusera på kärnverksamheten med dess affärssystem. Med SST NET långa erfarenhet av mobiloperatörsverksamhet och med försäljnings- och marknadsföringsresurser bakom sig kommer Wifog fortsätta utvecklas och möjliggöra för fler verksamheter inom SST NET att utnyttja den unika egenutvecklade lojalitets plattformen. 

Wifog omsatte 2,83 milj. kronor 2023 och genererade en förlust på -1,95 milj. kronor.

“Genom försäljningen av Wifog kommer vi kunna mer effektivt fokusera och utveckla vår kärnverksamhet. Vi är samtidigt mycket glada över att Wifog hamnar i en kreativ och framåtlutad miljö som SST NET erbjuder. Efter 6 år känns det bra att det blev SST NET som tog över Wifog och jag är säker på att det här är en win-win affär för båda parter” säger Johan Eriksson VD för Transiro Holding AB

”Att förvärva ett så väletablerat och spännande företag som Wifog ger oss ännu mer styrka i företagets redan goda kompetens inom tjänstesegmentet och vår mobiloperatörsverksamhet. – Det här känns väldigt bra, säger Peter Persson VD för SST NET. Förvärvet avser inte bara en kundstocksökning utan även möjlighet att kunna erbjuda befintliga som nya kunder möjlighet till lojalitetsrabatter. För att kunna ta nästa steg i vår utveckling behövdes något unikt och det får vi nu. Samtidigt erbjuds våra medarbetare större möjlighet till yrkes och karriärutveckling fortsätter Peter Persson.”

För mer information, vänligen kontakta Bolaget på:
VD Transiro – Johan Eriksson
E-post: johan.eriksson@transiro.com

Denna information är sådan information som Transiro Holding. AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom styrelsens försorg, för offentliggörande den 18:e APRIL 2024 12:10 CET

Om Transiro www.transiro.com

Transiro är en ledande leverantör av innovativa affärssystem som möter olika branscher och företags behov. Deras produkter inkluderar Kassanova affärssystem för fackhandeln,Kassanova Garden för trädgårdshandeln, Klartext Bussbokning för bussbranschen och Nova affärssystem för färghandlarkedjor. Kassanova erbjuder användarvänlig kassahantering och smarta funktioner för att effektivisera verksamheten. Klartext Bussbokning är marknadsledande inom planeringssystem för linjetrafik och ökar lönsamhet samt effektivitet. Nova affärssystem är specialiserat för färghandlarkedjor och erbjuder lösningar för lagerhantering, inköp, försäljning, bokföring och kundrelationer. Genom Nova affärssystem kan färghandlarkedjor optimera sin verksamhet och bli effektivare och erhålla en optimerad affärsprocess.

Om SST NET www.sstnet.se

Svensk Säkerhetstjänst (SST) känd för sin ”Till Polisen” nyckelbricka från 1956 vars dotterbolag SST NET erbjuder ett brett utbud av säkerhetstjänster med tillhörande mobilabonnemang genom sin tjänst ”Mobil Frihet”. Genom Mobil Frihet kan kunder välja säkerhetstjänster samt mobilabonnemang som passar deras individuella behov. Befintliga samt presumtiva kunder kan fritt välja bland de olika abonnemangsalternativen som erbjuds inom ramen för Mobil Frihet. Det finns alternativ för både privata användare och företagskunder. Genom att skräddarsy och individanpassa sina tjänster möter man kundernas behov på alla plan och ger dem friheten att välja vad som passar dem bäst.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.