Connect with us

Marknadsnyheter

ANTCO. förvärvar 2% av health-techbolaget Deversify

Published

on

ANTCO. Investment Group AB (publ) (“ANTCO.”) har ingått avtal att förvärva 2% av aktierna health-techbolaget Deversify AB (“Deversify”). Köpeskillingen uppgår till totalt 1.1 MSEK. Enligt ingånget avtal kommer styrelsen för ANTCO.  besluta, med stöd av bemyndigande från extra bolagsstämma, att genomföra en kvittningsemission och erlägga köpeskillingen till fullo i nyemitterade B-aktier i ANTCO.

Teckningskursen i kvittningsemissionen kommer vara den volymviktade aktiekursen under de kommande 5 handelsdagarna, inklusive dagens volymviktade aktiekurs (VWAP 17/1 – 23/1), dock begränsat till intervallet 4.91 – 6.0 kr per aktie. Detta innebär att köpeskillingen kommer erläggas i form av 183 486 – 224 260 st B-aktier beroende på utfallet motsvarande en utspädning av nuvarande aktieägare med ca. 3.4% till 4.1%. Ökningen av ANTCO.s aktiekapital i relation till detta förvärv kommer ske inom intervallet 45 871.5 – 56 065.0 kr. Bolaget kommer att redogöra för fullständigt utfall efter den 23/1-2023.

Deversify är ett svenskt FoU-företag som erbjuder health-techlösningar för ökad individuell hälsa och välbefinnande. Bolaget gör detta genom att tillhandahålla ett kraftfullt verktyg för kunderna genom en kombination av hårdvara, mjukvara, utbildning och forskning. Under 2022 omsatte Deversify ca. 4 MSEK och har 4 anställda. Förvärvet ligger i linje med bolagets strategi att investera i onoterade tillväxtbolag. Fortsatt fokus för ANTCO. kommer att ligga på att genomföra fler förvärv och investeringar.

För mer inforamtion, vänligen kontakta:

Alexander Winqvist, Verkställande Direktör

ANTCO. Investment Group AB (publ)

ir(at)antcoinvestmentgroup.com
 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Fortsatt försäljningstillväxt för Lindex med stärkt digital andel

Published

on

By

Lindex presenterar idag sin delårsrapport för första kvartalet 2024 och redovisar fortsatt försäljningstillväxt i både fysiska butiker och digitala kanaler.

Lindex försäljning under första kvartalet ökade med 2,7 procent i lokala valutor och med 4,0 procent i SEK. Modeföretaget fortsatte sin tillväxt i fysisk butik med en ökning på 1,8 procent jämfört med motsvarande period föregående år. Den digitala försäljningen ökade med 8,9 procent under kvartalet och utgör 22,9 procent av Lindex totala försäljning (21,6 procent 2023). 

”Vi fortsätter vår fina försäljningstillväxt under första kvartalet och ökar försäljningen i såväl våra fysiska butiker som digitala kanaler, med en stärkt digital andel. Dam var vårt starkaste affärsområde med en försäljningsökning på 7,4 procent. Det är också glädjande att vi tar ytterligare marknadsandelar och fortsätter växa med både nya och aktiva kunder samt ökar snittköpet, trots tider med minskad köpkraft. Vi har under kvartalet även stärkt vår närvaro och tillväxtpotential genom lansering med partners”, säger VD Susanne Ehnbåge.

Modeföretagets justerade rörelseresultat* för första kvartalet uppgick till 47 MSEK (62 MSEK 2023). Lindex försäljningstillväxt påverkade resultatet positivt men på grund av ökade fraktpriser, med anledning av situationen i Röda havet, minskade resultatet jämfört med motsvarande period föregående år. Lindex rörelseresultat* för första kvartalet 2024 uppgick till 86 MSEK (62 MSEK 2022).

Lindex har under första kvartalet släppt sin hållbarhetsrapport för 2023 som beskriver modeföretagets betydande framsteg såväl som utmaningar samt den omfattande transformation som genomsyrar hela företaget.

Vi fortsätter vår transformation till en mer hållbar affär och accelererar våra framsteg i att uppfylla vårt hållbarhetslöfte. Jag är stolt över vad vi lyckats åstadkomma hittills inom bland annat våra material och minskad klimatpåverkan, där vi under föregående år minskade våra totala utsläpp med 21 procent och med 41 procent jämfört med basåret 2017, trots en stark försäljningstillväxt. Vi har höjt ambitionsnivån ytterligare och ansökt om ett nytt science based target-mål som också inkluderar hela Lindex koncernen. För att fortsätta lyckas nå våra mål och minska vårt klimatavtryck vidtar vi åtgärder inom nästan alla aspekter av vår verksamhet. De viktigaste hörnstenarna är att minska energianvändningen och övergå till förnybar energi i vår leverantörskedja. Andra viktiga delar är att fortsätta utforska och skala cirkulära affärsmodeller liksom att fokusera på innovation i material”, säger Susanne Ehnbåge.

Modeföretagets investeringar för sin fortsatta globala, digitala och hållbara tillväxt fortlöper med full kraft liksom den digitala transformationen där Lindex bygger en stark grund för effektivitet, flexibilitet och innovation.

Som en del av vår fortsatta resa och transformation genomför vi under året många viktiga lanseringar för att accelerera vår tillväxt på ett effektivt sätt. Ett avgörande steg är implementeringen av vårt nya högautomatiserade omnilager, vilket vi planerar och ser fram emot att ta i drift under hösten. Vi arbetar även intensivt med vårt digitala butiksprogram, med bland annat utrullning av nytt mobilt kassasystem och RFID-teknologi, för att förbättra kundupplevelsen ytterligare. Vi fokuserar också på att digitalisera vår leverantörskedja för att öka flexibiliteten och minska ledtiderna. Ja, det är många stora milstolpar som vi närmar oss med stor entusiasm och engagemang. Genom våra samlade insatser och innovationskraft strävar vi mot en ännu mer framgångsrik framtid, där vi inte bara accelererar vår tillväxt utan också stärker vår position som ett globalt, varumärkesdrivet och hållbart modeföretag”, säger Susanne Ehnbåge. 

*Lindex rörelseresultat redovisas inklusive IFRS16 leasingavtal.
 

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager
Telefon: +46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 440 butiker på 18 marknader och försäljning online världen över genom tredjepartssamarbeten. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode och sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex högre syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt, och Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Lindex Group Abp. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Fortsatt försäljningstillväxt för Lindex med stärkt digital andel

Published

on

By

Lindex presenterar idag sin delårsrapport för första kvartalet 2024 och redovisar fortsatt försäljningstillväxt i både fysiska butiker och digitala kanaler.

Lindex försäljning under första kvartalet ökade med 2,7 procent i lokala valutor och med 4,0 procent i SEK. Modeföretaget fortsatte sin tillväxt i fysisk butik med en ökning på 1,8 procent jämfört med motsvarande period föregående år. Den digitala försäljningen ökade med 8,9 procent under kvartalet och utgör 22,9 procent av Lindex totala försäljning (21,6 procent 2023). 

”Vi fortsätter vår fina försäljningstillväxt under första kvartalet och ökar försäljningen i såväl våra fysiska butiker som digitala kanaler, med en stärkt digital andel. Dam var vårt starkaste affärsområde med en försäljningsökning på 7,4 procent. Det är också glädjande att vi tar ytterligare marknadsandelar och fortsätter växa med både nya och aktiva kunder samt ökar snittköpet, trots tider med minskad köpkraft. Vi har under kvartalet även stärkt vår närvaro och tillväxtpotential genom lansering med partners”, säger VD Susanne Ehnbåge.

Modeföretagets justerade rörelseresultat* för första kvartalet uppgick till 47 MSEK (62 MSEK 2023). Lindex försäljningstillväxt påverkade resultatet positivt men på grund av ökade fraktpriser, med anledning av situationen i Röda havet, minskade resultatet jämfört med motsvarande period föregående år. Lindex rörelseresultat* för första kvartalet 2024 uppgick till 86 MSEK (62 MSEK 2022).

Lindex har under första kvartalet släppt sin hållbarhetsrapport för 2023 som beskriver modeföretagets betydande framsteg såväl som utmaningar samt den omfattande transformation som genomsyrar hela företaget.

Vi fortsätter vår transformation till en mer hållbar affär och accelererar våra framsteg i att uppfylla vårt hållbarhetslöfte. Jag är stolt över vad vi lyckats åstadkomma hittills inom bland annat våra material och minskad klimatpåverkan, där vi under föregående år minskade våra totala utsläpp med 21 procent och med 41 procent jämfört med basåret 2017, trots en stark försäljningstillväxt. Vi har höjt ambitionsnivån ytterligare och ansökt om ett nytt science based target-mål som också inkluderar hela Lindex koncernen. För att fortsätta lyckas nå våra mål och minska vårt klimatavtryck vidtar vi åtgärder inom nästan alla aspekter av vår verksamhet. De viktigaste hörnstenarna är att minska energianvändningen och övergå till förnybar energi i vår leverantörskedja. Andra viktiga delar är att fortsätta utforska och skala cirkulära affärsmodeller liksom att fokusera på innovation i material”, säger Susanne Ehnbåge.

Modeföretagets investeringar för sin fortsatta globala, digitala och hållbara tillväxt fortlöper med full kraft liksom den digitala transformationen där Lindex bygger en stark grund för effektivitet, flexibilitet och innovation.

Som en del av vår fortsatta resa och transformation genomför vi under året många viktiga lanseringar för att accelerera vår tillväxt på ett effektivt sätt. Ett avgörande steg är implementeringen av vårt nya högautomatiserade omnilager, vilket vi planerar och ser fram emot att ta i drift under hösten. Vi arbetar även intensivt med vårt digitala butiksprogram, med bland annat utrullning av nytt mobilt kassasystem och RFID-teknologi, för att förbättra kundupplevelsen ytterligare. Vi fokuserar också på att digitalisera vår leverantörskedja för att öka flexibiliteten och minska ledtiderna. Ja, det är många stora milstolpar som vi närmar oss med stor entusiasm och engagemang. Genom våra samlade insatser och innovationskraft strävar vi mot en ännu mer framgångsrik framtid, där vi inte bara accelererar vår tillväxt utan också stärker vår position som ett globalt, varumärkesdrivet och hållbart modeföretag”, säger Susanne Ehnbåge. 

*Lindex rörelseresultat redovisas inklusive IFRS16 leasingavtal.
 

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager
Telefon: +46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 440 butiker på 18 marknader och försäljning online världen över genom tredjepartssamarbeten. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode och sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex högre syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt, och Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Lindex Group Abp. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lindexkoncernens delårsrapport 1.1–31.3.2024

Published

on

By

Lindexkoncernen uppvisade en underliggande omsättningstillväxt under första kvartalet, men resultatet påverkades av timingen för Galna Dagar samt fraktkostnader

LINDEX GROUP Abp, Delårsrapport 26.4.2024 kl. 8.30 EEST

 

Lindexkoncernens delårsrapport 1.1–31.3.2024

 

Lindexkoncernen uppvisade en underliggande omsättningstillväxt under första kvartalet, men resultatet påverkades av timingen för Galna Dagar samt fraktkostnader

 

Januari–mars 2024:

  • Den 21 mars 2024 beslöt bolagsstämman att ändra namnet på koncernens moderbolag från Stockmann Oyj Abp till Lindex Group Abp.
  • Lindexkoncernens omsättning uppgick till 192,8 (198,5) miljoner euro. Omsättningen minskade med -2,8 % och i lokala valutor med -3,2 %. Koncernens underliggande omsättning, dvs. omsättningen utan inverkan av timingen för Galna Dagar, ökade.
    – Lindexdivisionens omsättning ökade till 130,6 (126,5) miljoner euro. I lokala valutor ökade omsättningen med 2,7 %, och försäljningen ökade på alla huvudmarknader.
    – Stockmanndivisionens omsättning minskade till 62,2 (72,0) miljoner euro främst på grund av tidpunkten för kampanjen Galna Dagar.
  • Koncernens bruttomarginal var på samma nivå som under jämförelseperioden och uppgick till 56,3 % (56,4).
  • Koncernens justerade rörelseresultat minskade till -6,5 (-2,4) miljoner euro, valutakurserna hade ingen väsentlig inverkan.
    – Lindexdivisionens justerade rörelseresultat minskade till 4,2 (5,6) miljoner euro, vilket främst berodde på högre fraktkostnader på grund av de oväntade logistiska utmaningarna på Röda havet.
    – Stockmanndivisionens justerade rörelseresultat minskade till -9,4 (-7,0) miljoner euro på grund av timingen för kampanjen Galna Dagar. År 2003 pågick Galna Dagar delvis i mars, medan kampanjen år 2024 inleddes i början av andra kvartalet i april.
  • Rörelseresultatet var -7,6 (-2,9) miljoner euro.
  • Nettoresultatet minskade till -15,4 (19,5) miljoner euro främst till följd av en positiv inverkan av ett skattebeslut för Stockmann Sverige AB under jämförelseperioden.
  • Resultatet per aktie minskade till -0,10 (0,13) euro.

 

Resultatprognos för 2024 (oförändrad):
Lindexkoncernen förväntar sig att omsättningen kommer att öka med 1–3 % i lokala valutor år 2024 jämfört med år 2023. Koncernens justerade rörelseresultat uppskattas vara 70–90 miljoner euro. Valutakursfluktuationer kan ha en stor inverkan på det justerade rörelseresultatet.
 

Marknadsutsikter för 2024:
Marknadsläget väntas vara fortsatt tufft år 2024. Det makroekonomiska läget i Europa förblir osäkert på grund av det fortsatt instabila geopolitiska läget. Höga räntenivåer och inflationen håller tillbaka den ekonomiska tillväxten, och detaljhandeln kan påverkas av en lägre konsumtionsefterfrågan. Prognoserna indikerar en stagnerad BNP-utveckling (bruttonationalprodukt) eller en svag tillväxt på bolagets huvudmarknader. Inflationen förväntas fortsätta att avta från en hög nivå till målsättningsnivåer. Läget kan variera mellan koncernens marknader. Störningar i leveranskedjor och internationell logistik kan inte heller uteslutas under året.

 

Verkställande direktör Susanne Ehnbåge:
Under det första kvartalet gjorde vi goda framsteg i implementeringen av strategierna i bägge divisionerna. Bolagsstämman beslöt att ändra moderbolagets namn från Stockmann Oyj Abp till Lindex Group Abp den 21 mars 2024. Namnändringen återspeglar Lindexdivisionens stärkta roll inom koncernen och understryker att koncernen har kommit in i en ny strategisk fas som siktar på att öka aktieägarvärdet ytterligare.

 

Ändringen av moderbolagets namn var en del av en strategisk utvärdering som siktar på att förtydliga aktieägarvärdet genom att omfokusera koncernens affärsverksamhet på Lindex. Koncernen fortsätter att utreda strategiska alternativ för Stockmanns varuhusverksamhet, och utvärderingen förväntas slutföras inom år 2024. Vi strävar också efter att avsluta skuldsaneringsprogrammet så fort som möjligt. Efter rapportperioden nådde vi en överenskommelse med Nordika II SHQ Oy, vilket innebär att endast ett bestritt yrkande kvarstår.

 

Utmaningarna fortsatte på marknaden i januari–mars, och utvecklingen var anspråkslös eller negativ på Lindexkoncernens huvudmarknader. Koncernens underliggande omsättning ökade dock om man exkluderar den negativa inverkan av timingen för kampanjen Galna Dagar. Dessutom överträffade Lindexdivisionen marknadsutvecklingen än en gång och uppvisar fortsatt tillväxt.

 

Lindexkoncernens justerade rörelseresultat minskade till -6,5 (-2,4) miljoner euro. Huvudorsakerna till nedgången var timingen för Stockmanndivisionens kampanj Galna Dagar samt högre fraktkostnader på grund av oväntade logistiska utmaningar på Röda havet som påverkade Lindexdivisionen. Lindexdivisionens omsättning ökade liksom den strategiskt viktiga andelen digital omsättning, och divisionen fortsatte att expandera sin marknadsnärvaro genom partnerskap. Stockmanndivisionen presterade positivt både när det gäller omsättningen och det justerade rörelseresultatet, om man exkluderar inverkan av timingen för Galna Dagar. Stockmanndivisionens kampanj Galna Dagar ordnades efter rapportperioden, och den lyckades bättre än året innan. Vi har vidare en gedigen handlingsplan för att förbättra lönsamheten under de kommande kvartalen.

 

Lindexkoncernen har ett klart mål: hållbar och lönsam tillväxt. Jag är nöjd med vårt teams engagemang för implementeringen av strategin samt våra finansiella mål och hållbarhetsmål. Koncernens förbättrade finansiella ställning bildar en solid grund för vidareutveckling och investeringar i bland annat processeffektivitet och digitalisering, vilket möjliggör eftersträvad tillväxt. Byggandet av Lindex nya omnikanalbaserade distributionscenter på 110 miljoner euro framskrider väl och planeras vara i drift hösten 2024.

 

Jag är personligen imponerad över det hårda arbete som våra teammedlemmar har utfört för att implementera våra divisioners strategier. Jag är övertygad om att de beslut som har fattats stöder oss på resan mot en ännu starkare Lindexkoncern.

 

NYCKELTAL

 

 

1–3
2024

1–3
2023

1-12
2023

Omsättning, milj. euro

192,8

198,5

951,7

Omsättningstillväxt, %

-2,8

1,2

-3,1

Tillväxt i lokala valutor, %

-3,2

5,5

1,6

Andel digital omsättning, %

18,8

17,8

16,8

Digital omsättningstillväxt i lokala valutor, %

2,4

-3,3

2,7

Bruttovinst, milj. euro

108,5

112,0

554,2

Bruttomarginal, %

56,3

56,4

58,2

Justerat rörelseresultat, milj. euro

-6,5

-2,4

80,0

Justerad rörelsemarginal, %

-3,3

-1,2

8,4

Rörelseresultat, milj. euro

-7,6

-2,9

76,5

Rörelsemarginal, %

-3,9

-1,4

8,0

Periodens nettoresultat, milj. euro *)

-15,4

19,5

51,7

Nettoskulder exklusive IFRS 16-poster, milj. euro

-10,6

-35,7

-65,6

Soliditet, %

28,2

27,9

29,9

Soliditet (exklusive IFRS 16-poster), %

60,5

58,7

60,5

Handelslager, milj. euro

179,7

186,2

162,9

Fritt rörelsekassaflöde, milj. euro

-39,2

-40,5

70,8

Investeringar, milj. euro

6,8

13,6

65,1

Vinst per aktie, grundläggande, euro **)

-0,10

0,13

0,33

Antal anställda i genomsnitt

5 947

5 997

5 801

 

*) Nettoresultatet för perioden minskade på grund av lägre rörelseresultat och ökade skatteutgifter. Under jämförelseperioden påverkades skatteutgifterna av ett positivt skattebeslut för Stockmann Sverige AB.
**) Vinsten per aktie minskade till -0,10 (0,13) euro på grund av ett lägre nettoresultat, som förklaras ovan, och ett större antal aktier jämfört med föregående period.
 

POSTER SOM INVERKAR PÅ JÄMFÖRBARHETEN (IAC)

 

Milj. euro

1–3/
2024

1–3/
2023

1–12/
2023

Rörelseresultat

-7,6

-2,9

76,5

Justeringar av rörelseresultatet

 

 

 

Kostnader relaterade till saneringsprogrammet och övriga tvister

2,8

0,5

2,6

Kostnader relaterade till strategisk och organisatorisk utveckling

2,8

 

2,3

Förlikning av försäkringsyrkanden på grund av förluster relaterade till covid-19

-4,5

 

 

Förlust vid avyttring av dotterbolagsaktier

 

 

0,6

Övriga rörelseintäkter från hyresmodifikationer relaterade till försäljnings- och tillbakahyrningsposter

 

 

-2,1

Justerat rörelseresultat

-6,5

-2,4

80,0

 

STRATEGI

 

Lindexkoncernens två divisioner, Lindex och Stockmann, har separata strategier för en hållbar och lönsam tillväxt. Lindexdivisionens strategi bygger på Lindex syfte, som är att stärka och inspirera kvinnor överallt. Divisionens tre viktigaste strategiska mål är att driva tillväxt, övergå till en hållbar affärsmodell och särskilja kostnader från tillväxt. Stockmanndivisionens kundfokuserade strategi bygger på Stockmanns syfte att vara en marknadsplats för ett bra liv. Divisionens tre viktigaste strategiska mål är att utveckla sortimentet, utöka och tillvarata den lojala stamkundkretsen och säkerställa en smidig omnikanalbaserad kundupplevelse. Dessutom fokuserar koncernen på operativ effektivitet.  

Bägge divisionerna har förbundit sig till Lindexkoncernens vetenskapligt baserade klimatmål för att minska utsläppen av växthusgaser från sin egen verksamhet och sin värdekedja med 42 % fram till år 2030 jämfört med år 2022. Lindexkoncernen förväntar sig att Science Based Targets initiative (SBTi) kommer att validera klimatmålen under år 2024.

 

I september 2023 påbörjade Lindexkoncernen en strategisk utvärdering i syfte att förtydliga aktieägarvärdet genom att omfokusera koncernens affärsverksamhet på Lindex. I samband med utvärderingen ändrade koncernen moderbolagets namn från Stockmann Oyj Abp till Lindex Group Abp på bolagsstämman den 21 mars 2024. Koncernen fortsätter att utreda strategiska alternativ för Stockmanns varuhusverksamhet. Lindexkoncernen förväntar sig att den strategiska utvärderingen kommer att slutföras inom år 2024 och ger ytterligare information om utvärderingen om och när det är aktuellt.

 

Delårsrapport
Detta börsmeddelande är ett sammandrag av Lindexkoncernens delårsrapport 1.1–31.3.2024 och innehåller dess väsentliga uppgifter. Delårsrapporten är i sin helhet bifogad detta börsmeddelande som ett pdf-dokument, och finns dessutom tillgänglig på bolagets webbplats lindex-group.com.

 

Finansiell rapportering 2024
Lindexkoncernen publicerar sina finansiella rapporter år 2024 enligt följande tidsschema:
– 19 juli 2024 halvårsrapport januari–juni
– 25 oktober 2024 delårsrapport januari–september

 

Webcast för analytiker och medier
En engelskspråkig media- och analytikerträff ordnas i dag, den 26 april 2024 kl. 10.00 EEST som en direktsänd webcast som kan följas via denna länk. Inspelningen och presentationsmaterialet finns tillgängliga på bolagets webbplats efter evenemanget.

 

LINDEX GROUP Abp

 

Susanne Ehnbåge
verkställande direktör

 

Ytterligare information:
Susanne Ehnbåge, verkställande direktör
Annelie Forsberg, ekonomidirektör
Kontakt via Lindexkoncernens MediaDesk info@stockmann.com, tel. +358 50 389 0011
Marja-Leena Dahlskog, Head of Communication & IR, tel. + 358 50 502 0060

 

Distribution:
Nasdaq Helsinki
Centrala massmedia

Lindex Group Abp är en internationell flerkanalig detaljhandelskoncern som består av två divisioner: Lindex och Stockmann. Lindex är ett globalt modebolag vars syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt. Bolagets tre starka produktkategorier är dam- och barnkläder samt underkläder, där bolaget är marknadsledare i Norden. Stockmannvaruhusen är kända för sina högklassiga varumärkesurval i Finland och Baltikum. Bolagets syfte är att vara en marknadsplats för det goda livet. Lindexkoncernens omsättning uppgick år 2023 till 952 miljoner euro och bolaget hade ca 5 800 anställda. Koncernens rötter finns i Stockmannbolaget som grundades år 1862 och vars aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy. www.lindex-group.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.