Connect with us

Marknadsnyheter

Arjo tilldelas Innovative Technology-kontrakt av Vizient för den nyligen lanserade SEM-skannern

Published

on

Arjo har erhållit ett så kallat Innovative Technology-kontrakt för den nya Provizio® SEM-skannern med Vizient Inc., den största medlemsdrivna inköpsorganisationen som arbetar med att förbättra vårdresultaten i USA. Detta kontrakt är ett ytterligare bevis på SEM-skannerns unika förmåga att tidigt upptäcka risken för trycksår, något som kan hjälpa vårdgivare att säkerställa rätt behandling och därmed minska både patienters lidande och vårdens kostnader.

Vizient är en av USAs största inköpsorganisationer (GPOs), och erbjuder lösningar och tjänster för att sänka kostnaderna samt förbättra vårdkvalitén och resultaten för mer än 50% av USAs akutvårdgivare.

“Vi är mycket glada över att SEM-skannern tilldelats ett Innovative Technology-kontrakt av Vizients medlemsråd. Vizient representerar mer än hälften av landets vårdgivare inom akutsjukvård och kontraktet ökar möjligheten för att denna nya teknologi ska kunna nå fler vårdorganisationer och hjälpa fler patienter”, säger Anne Sigouin, President, Arjo North America.

Kontraktet träder i kraft den 15 september 2021 och bekräftar SEM-skannerns unika potential att kunna bidra till ökad vårdkvalité för Vizients medlemmar.

“Vi vet att förebyggbara trycksår utgör ett stort problem för vårdgivare inom både akut- och långtidsvård. SEM-skannern kan upptäcka risk för trycksår fem dagar tidigare än vid enbart visuell bedömning av huden1, något som kan förbättra både de kliniska och finansiella resultaten för vården”, avslutar Anne Sigouin.

Innovative Technology-kontrakt tilldelas leverantörer baserat på rekommendationer från vårdexperter i Vizients medlemsråd. Rådets uppdrag är att identifiera och granska innovativa produkter och teknologier som kan förbättra de kliniska resultaten, öka säkerheten för såväl patienter som vårdpersonal, samt öka affärsnyttan inom sjukvården.

”En produkt tilldelas denna typ av kontrakt när den uppvisar en unik kvalitet som särskiljer den från andra produkter på marknaden”, säger Debbie Archer, inköpsdirektör och ansvarig för Vizients Innovative Technology Program. ”Vårt medlemsråd har beslutat att Provizio SEM-skannern uppfyller denna standard och ser dess potential att förbättra vårdkvalitén.”

Vizient representerar en omfattande medlemsbas bestående av medicinska institut, barnsjukhus, vårdcentraler, integrerade vårdnätverk och andra vårdgivare, vars årliga inköpsvolym överstiger 110 miljarder dollar. Genom sitt Innovative Technology-program utvärderar Vizient tillsammans med medlemsledda råd och arbetsgrupper olika produkters potential att öka innovationskraften inom vården. Vizient kan tilldela ett kontrakt till produkter som anses utgöra Innovative Technology utanför upphandlingsperioden.

Om Provizio SEM-skannern

Under 2020 förvärvade Arjo ett aktieinnehav i Bruin Biometrics (BBI), vilket gav Arjo exklusiva distributionsrättigheter för BBIs bärbara SEM-skanner, vars teknik kan identifiera en ökad risk för trycksår, vilket kan hjälpa till att reducera både patienters lidande såväl som vårdens kostnader.

Arjo påbörjade lanseringen av SEM-skannern i början av 2021, med väldigt positiv respons från kunder. I nuläget har mer än 150 kunder världen över slutfört eller planerat utvärderingar av SEM-skannern.

1. Okonkow H., et al. 2020. WRR

För mer information, vänligen kontakta:

Kornelia Rasmussen, EVP Marketing Communications & Public Relations
Tel: +46(0)10 335 4810
E-mail: kornelia.rasmussen@arjo.com

Maria Nilsson, Investor Relations & Corporate Communications
Tel: +46 (0)10 335 4866
Email: maria.nilsson@arjo.com

Om Arjo

På Arjo är vi övertygade om att goda förutsättningar för mobilitet i vårdmiljöer är en central del av att erbjuda vård av hög kvalitet. Våra produkter och lösningar för patientförflyttning, hygien, desinfektion, diagnostik, behandling av bensår, förebyggande av trycksår och ventrombos samt våra sjukvårdssängar, är utformade för att främja mobilitet, säkerhet och värdighet i alla vårdsituationer. Med 60 års erfarenhet av att förbättra vardagen för patienter och vårdgivare, och ett globalt team på över 6 000 personer arbetar vi ständigt för att skapa bättre resultat för människor som möter utmaningar inom mobilitet.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.