Connect with us

Marknadsnyheter

AVIAREPS lanserar SwayFluence för att förenkla marknadsföring av influencers

Published

on

Ny matchmaking-plattform kopplar samman välrenommerade varumärken och influencers runt om i världen

AVIAREPS, världens ledande sälj-, marknadsförings- och kommunikationsbyrå för rese- och livsstilsvarumärken, lanserar en ny matchmaking-plattform för influencer marketing, SwayFluence. Den nya plattformen gör det möjligt att skapa kvalitetsförbindelser mellan varumärken och influencers för mer autentiska och effektfulla kampanjer. Mikroinfluencers ökar i betydelsen och gör marknadsföring av influencers ännu mer lättillgänglig. Men även om de flesta företag har en särskild budget för influencer marketing, har många inte de interna resurserna eller expertisen för att hantera komplexa influencer-kampanjer och att hitta influencers är fortfarande den största utmaningen för varumärken1.  SwayFluence gör det enkelt att hitta rätt influencer, som att fylla i ett formulär. När ett varumärke har en idé för en influencer-kampanj kan de snabbt och enkelt skicka in formulären på SwayFluence-webbplatsen. Det dedikerade expertteamet använder sedan sin globala databas med stora och små influencers för att hitta den perfekta matchningen – eller matchningarna – för den kampanjen, oavsett var i världen de befinner sig.

Influencers har också nytta av att gå med i det växande SwayFluence-nätverket. Bedrägliga förfrågningar och meddelanden är tyvärr vanliga på sociala medier, men influencers som går med i SwayFluence-nätverket kan vara säkra på att de bara får samarbetserbjudanden av hög kvalitet, utan att behöva skriva på ett kontrakt med en managementbyrå. Oavsett om det är en mikroinfluencer som fortfarande utvecklar sin följarskara eller en etablerad personlighet i sociala medier har medlemmarna i SwayFluence-nätverket tillgång till unika möjligheter att samarbeta med välrenommerade, internationella företag och skapa intressant innehåll för att engagera sin publik.: SwayFluence erbjuder ett komplett utbud av flexibla tjänster för influencer marketing. För de mer erfarna varumärken med ett dedikerat team för influencer marketing kan SwayFluence matchmaking vara det perfekta valet. För dem som behöver lite mer stöd kan teamet också ge strategisk rådgivning eller hantera kampanjen från början till slut. Genom att arbeta med SwayFluence är varumärken garanterade matchningar med granskade kvalitetsprofiler som effektivt kan förkroppsliga deras kampanj och influencers är garanterade fler möjligheter med spännande varumärken.

Slut-

Om SwayFluence

SwayFluence är en matchningsplattform som förenklar marknadsföring av influencers. Med hjälp av sitt växande internationella nätverk av bloggare, mikroinfluencers, journalister och tankeledare kopplar SwayFluence samman lokala influencers och spännande varumärken, så att de kan berätta sina historier tillsammans – oavsett var i världen de befinner sig. Genom att arbeta med SwayFluence är varumärken garanterade matchningar med granskade kvalitetsprofiler som effektivt kan förkroppsliga deras kampanj och influencers är garanterade fler möjligheter med spännande varumärken, oavsett hur stor deras följarskara är.

Ta reda på mer om SwayFluence och hela dess utbud av flexibla tjänster för influencer marketing, från matchmaking till strategisk rådgivning och kampanjhantering.: https://www.swayfluence.com

@Brands: Upptäck ditt varumärkes potential med SwayFluence!

@Influencers: Gå med i vårt nätverk för att arbeta med fler spännande varumärken!

 

Om AVIAREPS

AVIAREPS är världens ledande byrå för försäljning, marknadsföring och kommunikation för rese- och livsstilsvarumärken. Företaget grundades i Tyskland 1994 med ambitionen att hjälpa kunderna att ta steget in på de globala marknaderna och har nu ett globalt nätverk som sträcker sig över sex kontinenter.

AVIAREPS tjänsteportfölj omfattar omfattande expertis inom representation och försäljning, marknadsföring och kommunikation, affärsutveckling, IT-lösningar och finansiella tjänster. Utöver sina väletablerade tjänster som general sales agent (GSA) och representation för marknadsföring av turism erbjuder AVIAREPS mer än 250 kunder stöd inom digital marknadsföring, reklam, PR, kriskommunikation, hantering av sociala medier, evenemangskoordinering, försäljning, webbdesign med mera.

För mer information om hur AVIAREPS påverkar var och hur resenärer väljer att spendera sin tid och sina pengar, besök följande webbplats www.aviareps.com. Håll dig uppdaterad genom att besöka vår Newsroom, eller följa oss på Facebook, LinkedIn och Instagram.

För högupplösta bilder och logotyper vänligen Kontakta oss.

Sources:1Influencer Marketing Hub

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

LumenRadio skapar ny ledningsroll och tillsätter en Chief Commercial Officer

Published

on

By

LumenRadio utnämner Peter Andersson till Chief Commercial Officer (CCO), vilket samtidigt innebär införandet av en ny ledningsroll. Den nyinrättade befattningen syftar till att förstärka företagets tillväxt med fokus på försäljning och att optimera den övergripande kommersiella prestandan inom organisationen.

I sin nya befattning kommer Peter att ansvara för ledning och utveckling av försäljning och marknad. Huvuduppgiften för rollen är att formge och genomföra företagets kommersiella strategi, med särskilt fokus på att intensifiera arbetet med att implementera den indirekta säljstrategin för Building och Infrastructure Control Systems (B&ICS).

Peter har en gedigen erfarenhet av liknande befattningar och kommer senast från sin roll som CCO på teknologiföretaget Metry, som genomgått en snabb expansion och som nyligen förvärvades av Evora, en ledande leverantör av teknikbaserade hållbarhetslösningar för fastighetsbranschen. Tidigare har han innehaft liknande befattningar inom Thales, en global teknikledare som utvecklar och investerar i digitala systemlösningar och ”deep tech” innovationer. Peter tillträder den nya rollen den 1:a maj 2024.

”Potentialen för LumenRadios produkter på existerande och nya marknader är hissnande, tekniken är marknadsledande och kan revolutionera flera industrier”, säger Peter Andersson. “Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med detta fantastiska team vara med och utveckla bolaget till nästa nivå, geografiskt och intäktsmässigt”. 

”Vi är väldigt glada över att välkomna Peter och dra nytta av hans omfattande erfarenhet av att driva tillväxt och utveckla kommersiella strategier. Peter kommer att spela en nyckelroll i att accelerera takten och intensifiera vår fortsatta tillväxtresa”, säger Alexander Hellström, VD på LumenRadio.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Hellström, VD LumenRadio AB

Email: alexander.hellstrom@lumenradio.com

Susanne Gerdin, IR, Communication & Marketing Director

Email: susanne.gerdin@lumenradio.com

Tel: +46 70-723 09 30

Om LumenRadio

LumenRadio är ett svenskt teknologibolag som erbjuder tillförlitliga trådlösa produkt-till-produkt-uppkopplingar för verksamhetskritiska IoT applikationer. Våra skalbara lösningar bygger på patenterad trådlös teknologi för ljusstyrning, fastighetsautomation och industriell kommunikation. Vi har en noll vision vad gäller kablar och erbjuder våra kunder ett trådlöst alternativ som fungerar lika bra som den traditionella kabeln – eller bättre. Med huvudkontor i Göteborg, Sverige, och försäljningskontor i Norge, Tyskland, USA, och Kina levererar våra cirka 70 passionerade medarbetare varje dag – Wireless Without Worries.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Cell Impact har tecknat avtal om leveranser till ett värde av 3,2 MSEK

Published

on

By

En ledande japansk global leverantör har lagt en order hos F.C.C. som omfattar design, verktyg och prototyper – vilket Cell Impact kommer att leverera.

Ordern är en direkt följd av det fördjupade samarbetet mellan Cell Impact AB (publ) och japanska F.C.C. Co., Ltd. som inleddes med den demonstrationslina som installerades hos F.C.C. i slutet av 2022.

– Bolaget som har lagt ordern var ett av de företag som utvärderade Cell Impact Forming™, vår unika och patenterade formningsteknologi, hos F.C.C. Ordern omfattar design av verktyg och flödesplattor, tillverkning av formningsverktyg och en prototypserie av kundanpassade flödesplattor, säger Daniel Vallin, tillförordnad vd för Cell Impact.

I den här affären tog F.C.C. emot ordern från den globala leverantören och Cell Impact fick sedan en order från F.C.C. Ordervärdet uppgår till 3,2 miljoner kronor och leveranserna förväntas ske under fjärde kvartalet 2024. Verktygen kommer att tillverkas av Cell Impact i Karlskoga och produktionen av prototyper kommer att ske både i Karlskoga och hos F.C.C. i Hamamatsu, Japan, med den Cell Impact Forming-lina som finns i F.C.C:s fabrik till den globala leverantören.

F.C.C. är en globalt etablerad leverantör till fordonsindustrin. Några av bolagets framträdande styrkor är dess storlek, infrastruktur och de sedan länge etablerade kontaktnäten inom Automotive.

Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Om Cell Impact
Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Electrolux Professional Group förvärvar Adventys – specialist inom induktionsteknologi

Published

on

By

Electrolux Professional Group har idag förvärvat Adventys – en fransk tillverkare av utrustning för matlagning med induktionsteknologi.

“Matlagning med induktionsteknologi reducerar CO2-utsläppen väsentligt jämfört med annan teknik, som exempelvis gas, eftersom den endast använder energi när spisytan är aktiverad. Detta gör den till en teknologi för framtidens hållbara matlagning. Med förvärvet av Adventys får vi tillgång till egen utveckling av induktionsteknologi samtidigt som vi behåller och stärker vårt ledarskap inom matlagning på spisar och stekbord,” säger Alberto Zanata, VD och Koncernchef för Electrolux Professional Group.

Adventys, grundat 1999, designar och tillverkar utrusning för matlagning med induktion, och har cirka 40 anställda, varav flertalet inom FoU (R&D), baserat med en fabrik i Seurre, Frankrike. Företaget har en global försäljning om cirka 70 Mkr, och en EBITA-marginal som är högre än Electrolux Professionals EBITA-marginalmål om 15%.

Electrolux Professional förvärvar Adventys från P3F Sarl (ägd av Adventys VD) och andra investerare för ca 260 Mkr (22,1 MEur).

För ytterligare information, vänligen kontakta Jacob Broberg, Chief Communication & Investor Relations Officer +46 70 190 00 33

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 13 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på https://www.electroluxprofessionalgroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.