Connect with us

Marknadsnyheter

Besqab får utmärkelsen Topp3 för branschens nöjdaste kunder

Published

on

Besqab fick idag utmärkelsen ”NKI TOPP 3” av mätinstitutet i Prognoscentret branschmätning för bostadsutvecklare.  Enligt Prognoscentrets årliga undersökning får Besqab ett NKI (Nöjd Kund Index) på 78 (branschindex 76) och är därmed en av Sveriges bostadsutvecklare som har branschens nöjdaste kunder.

– Vi vill först rikta ett hjärtligt tack till våra kunder. Det är tack vare de personliga kontakterna och den nära dialogen med våra kunder, som vi ständigt kan utvecklas i rätt riktning. Vårt mål är självklart att vi ska ha branschens nöjdaste kunder och det jobbar vi för varje dag, säger Besqabs VD Carola Lavén.
 

– Jag är glad över att vårt målmedvetna arbete med kundnöjdhet ger utdelning. Det fina betyget är ett direkt resultat av våra engagerade och duktiga medarbetares dagliga arbete tillsammans med våra kunder. Nu fortsätter vi arbetet mot målet att vara överst på pallen, säger Besqabs chef för Försäljning och Kunderbjudande, Anna Slåtteby.

Därför mäter Besqab NKI
Besqab arbetar ständigt med att hela tiden utvecklas och förbättra oss. Därför är det viktigt för oss att få veta vad våra kunder tycker om oss, vår service, om den nya bostaden och den nya boendemiljön.

För genomförande av undersökningen ansvarar det oberoende analysföretaget Prognoscentret, som sedan 2009 genomför motsvarande undersökning för de flesta bostadsutvecklingsföretag i Sverige.

För mer information:
Anna Slåtteby, Chef Försäljning och kunderbjudande, tel 08-409 415 40, anna.slatteby@besqab.se
Carola Lavén, VD, tel 08-409 415 57  carola.laven@besqab.se                                        
 

Besqab utvecklar bostäder i eftertraktade lägen i Stockholm och Uppsala. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder och vårdboenden. Besqab grundades 1989 och företagets aktie (BESQ) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2014. Mer information på www.besqab.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys