Connect with us

Marknadsnyheter

Bokslutskommuniké EatGood Sweden AB

Published

on

20200101 – 20201231

Viktiga händelser under helåret 2020

  • Ny kedjekund i Sverige, Bless Burgers
  • Första ordern av Lightfry till Australian Navy
  • Ny distributör inom marinmarknaden i Storbritannien, Southern contracts
  • Nya kontakter för produktutveckling av silikonlister i Italien för optimerad funktion
  • Ny leverantör av rostfria detaljer
  • Konsumentmarknaden för luftfritöser, fortsatt stark tillväxt
  • Ny distributör i Thailand & Grönland

VD’n har ordet

Försäljning under 2020 uppgick till 3,52 Msek vilket självklart var långt under våra förväntningar när vi klev in i 2020. I utgången av 2019 hade vi en bra magkänsla, med en del case, med ett antal större kunder som hade drivit oss upp emot en omsättning som vi hade varit nöjda med. Sedan kom Corona och slog undan marknaden rejält vilket inte hjälpte oss, vår bransch eller våra kunder alls utan tvärt om. Men på slutet av detta kvartal Q4 2020 så kändes det som att det började röra sig lite på hela den globala marknaden från olika håll vilket gör att det känns som en skön start in på 2021 med stor tillförsikt om framtiden som är – Air Fry Technology!

Bless Burgers

Ett stort glädjeämne under året var Bless Burgers som bytte ut alla oljefritöser till fyra Lightfry-enheter var i deras fem restauranger. Vilka föregångare till vad som komma skall mot hälsosammare och bättre mat. EatGood ser fram emot ett fortsatt gott samarbete och vill fortsätta att växa och utvecklas tillsammans.

Australian Navy

I början av 2020 fick vi den första ordern från den Australienska flottan till deras landbaserade stationer och utbildningsenheter. Detta efter presentation och demonstration av Lightfry för deras försvarsminister samt amiralen för hela flottan. Vi ser en stor potential i att leverera fler Lightfry-enheter till flottan på de landbaserade anläggningarna men även till fartygen för marina installationer som amiralen visade stort intresse för.

Ny distributör inom marinbranschen

Southern Contracts som är ett etablerat namn inom marinutrustning för matlagning och restaurang blev distributörer under 2020. Marinmarknaden är otroligt intressant både gällande färjor, kryssningsfartyg, lastfartyg men även för den militära sidan. Southern Contracts levererar till den brittiska marinen redan idag och kan följa den Australienska flottans val av utrustning, Lightfry.

Ny leverantör för silikonlister

Silikonlister till ugnar är för alla producenter av ugnar en utmaning. Nu har vi hamnat rätt med den bästa leverantören i Italien och världen, där vi har testat av kvaliteten under 2020 och därigenom känner oss trygga i att lägga produktionen hos dem. Lightfry med nya lister och mycket bättre funktion innebär stora steg framåt och en ännu bättre upplevelse för kunder och användare.

Ny leverantör av rostfria detaljer

Under 2020 så har EatGood tagit strategiska steg mot ytterligare leverantörer av rostfria plåt- och stålkomponenter för att säkerställa att leveranser kan ske i tid och enligt utfästelser med hög kvalitet. Där är vi vid utgången av 2020 i princip helt klara med flytten av produktionen av rostfria komponenter till nya leverantörer för ett bra 2021. Detta ger oss styrka för att kunna växa under kontrollerade former vilket i sin tur innebär att vi kan skala upp produktion i takt med ökad försäljning.

Luftfritöser på konsumentmarknaden växer så det knakar

De senaste 5-6 åren så har marknaden fullständigt exploderat för Luftfritöser till konsument. Luftfritering har blivit mycket populärt och uppskattat. Tack vare denna trend och utveckling så behöver vi inte förklara att det går att fritera med luft utan idag är det en självklarhet. Konsumentmarknaden leder allt som oftast utvecklingen kring ny innovativ teknik på marknader och vi är redo för detta teknikskifte på den kommersiella marknaden, med andra ord konvertering till luftfritering fullt ut.

Nya distributörer i Thailand och Grönland

Vi har fått två nya distributörer på två mindre marknader som även börjat köpa Lightfry-maskiner. Thailand och Grönland låg inte högst av marknader att lägga fokus på. Under en 12 månaders period i Thailand fram till juli 2020 så växte marknaden för konsument-luftfritöser med mer än 1000 procent. Det är en utveckling som vi drar nytta av globalt men som vår distributör i Thailand vill se till att ligga i framkant med när trenden väl når den kommersiella marknaden och dess aktörer. Det visar sig verkligen att marknaden och möjligheterna är globala för Lightfry och Air Fry Technology.

Henrik Önnemark, VD

Försäljning

Under helåret så uppgick försäljningen till c:a 3,52 Msek. Försäljningen skedde till största del, detta år, till den svenska marknaden. Största marknaden under året var Sverige som stod för 50% av

försäljningen. Resultatet för 2020 om -2,78 Msek (-4,5 Msek 2019) är en förbättring jämfört med 2019 och vi ser det som en positiv vändning med ett lägre underskott och en fortsatt strävan mot att nå breakeven i ett första steg, och vidare mot svarta siffror för en långsiktigt positiv utveckling.

Kostnads och likviditets-påverkande aktiviteter

En kombination av genererad försäljning och sänkta kostnader, genom uteblivna möjligheter bl.a till marknadsaktiviteter så som mässor och därtill kopplade resekostnader, har bidragit till att bolaget  kunnat bibehålla en nödvändig likviditetsnivå för att hantera de löpande utgifterna. Vi har under året dragit nytta av regeringens program avseende korttidspermittering men även tagit del av omställningsstödet. Under majoriteten av 2020, efter utbrottet av pandemin, så har vi även gjort löpande genomgång av kostnader och inköp för att minska belastningen avseende likviditet i väntan på signaler om en vändning på marknaden och en positiv utveckling i hanteringen av Covid-19 och utrullningen av ett vaccinationsprogram som drog igång sent i december 2020.

Utsikter och aktiviteter 2021

Även om USA-marknaden har tagit mycket stryk under Covid-19 pandemin så är det fortfarande en jättemarknad med potential. USA är fortsatt en av huvudmarknaderna som vi prioriterar och där vi ser ett väldigt tydligt intresse för Lightfry. En potential med stora volymer bara genom ett fåtal stora kunder gör USA-marknaden extra intressant för oss. Det är i USA försäljningen kommer drivas uppåt på nya nivåer. Det var här krutet skulle läggas 2020 och även nu ett år senare så ligger den planen fast. HB Specialty Foods har tagit steg på marknaden och anpassat sig och sin interna organisation till att bli och att kunna agera fullt ut som en leverantör med fokus på restaurangutrustning.

Skandinavien

Skandinavien kommer vi prioritera då det är i vårt närområde och att därigenom kan vi lära oss väldigt mycket om kunder och deras behov och beteenden på nära håll utan mellanhänder. All den erfarenhet som vi bygger upp i relationen med slutanvändare i avseende på behov av service, support, tjänster, utbildning, uppföljning etcetera har vi möjligheten att ta oss med ut globalt som tydliga framgångsexempel och lärdomar.

Marinmarknaden

Försäljning till marina marknaden och installationer på bland annat färjor och fartyg är en intressant marknad då varje fartyg behöver anpassade enheter beroende på elsystem ombord avseende volt och hertz. Vi hanterar alla förekommande elsystem och konfigurationer och kan testköra alla i skarpt läge i vår produktions- och testanläggning i Borås. Komplexiteten i branschen gör också att priser på marina produkter ligger högre vilket bidrar till en högre marginal. Vi ser att Lightfry kan göra en extremt stor skillnad inom marinmarknaden då vi bidrar till att eliminera risken för brand och arbetsmiljöproblem relaterad till oljefritöser bland annat. En ytterligare bidragande faktor till vårt intresse inom marinmarknaden är behovet av bättre och hälsosammare mat för passagerare och personalen.

Övrig marknad

Vi arbetar även på andra marknader med väl utvalda projekt, men vi är mycket selektiva, för att bli effektiva. Vi bygger vidare med försäljningsaktiviteter nationellt via återförsäljare och internationellt via distributörer vilket är vår huvudstrategi för att kunna agera på flera marknader, på ett mer kraftfullt sätt, och för att få utväxling och en större genomslagskraft. Fokus på vår egen aktivitet med insatser avseende sälj och marknadsaktiviteter följer intäkter, intresse och försäljningsframgångar och läggs till övervägande del på USA och förhoppningsvis även Kanada under 2021. Parallellt vill jag också lyfta Australien och Mexico som nytillkomna intressanta marknader med stor potential samt väldigt kvalificerade och aktiva distributörer.

Vi ser fram emot att mässor kan hålla öppet 2021, under Covid-19 säkra former, och att vi kan ställa ut med våra distributörer eller i egen regi. Med hög marknadsnärvaro skapar bolaget brus och uppmärksamhet och EatGood fortsätter på så sätt att bygga upp ett nätverk och kännedom om produkten Lightfry vilket är starten på säljprocessen.

Följande viktiga mässor är önskvärda att delta i, under förutsättning att de inte ställs in eller skjuts upp, för marknadsbearbetning och försäljning av Lightfry-ugnen tillsammans med EatGood’s distributörer under 2021/2022 enligt nedanstående schema:

  • NRA Show, 22-25 maj 2021, Chicago, USA
  • The NAFEM Show, 26-28 augusti 2021, Orlando, USA
  •  Cruise Ship Hospitaly Expo, 8-9 juni 2021, Miami Beach, USA
  • International restaurant and food service of New York, 18-20 juli 2021, USA
  •  NAC’s Show, 5-8 oktober 2021, Chicago, USA
  •  HOST, 22-26 oktober 2021, Milano, Italien

Ekonomi, balans och resultaträkning i sammandrag kvartal 4 och helåret 2020,

1 januari –31 december 2020 i KKR

Resultaträkning                                                    Q4 2020         Q4 2019          Helår 2020        Helår 2019                                                                                                                                                                     

S:a Rörelseintäkter och lagerförändring               452                     257                  3 522                4 150

S:a Rörelsens kostnader inkl råvaror mm        -1 099                 -1 727                – 5 852               -8 153

Rörelseresultat före avskrivningar                      -647                 -1 470                  -2 330               -4 003

Avskrivningar                                                          -52                      -50                     -210                  -198

Rörelseresultat efter avskrivningar                    -699                 -1 520                  -2 540               -4 201

Övriga rörelsekostnader                                           0                          0                     – 47                 – 154

Rörelseresultat före finansiella intäkter             -699                 -1 520                 -2 587                -4 355

och kostnader

S:a finansiella intäkter och kostnader                – 49                      -14                    -194                    -161

Resultat efter finansiella kostnader                   -748                 -1 534                 -2 781                -4 516

Balansräkning i sammandrag samt med nyckeltal helår 20201231, KKR

                                                       20201231                                     20191231                                    

Anläggningstillgångar                      452                                                586                                          

Lager                                               7 916                                             8 886                                          

Fordringar                                          438                                               177                                          

Kassa bank                                         55                                                  45                                          

S:a tillgångar                                  8 861                                            9 694                                           

Eget kapital                                    3 268                                             6 048                                           

Krediter bank                                 3 575                                              1972                                           

Kortfristiga skulder                       2 018                                             1 674                                           

S:a Skulder och

eget kapital                                    8 861                                             9 694                                           

Soliditet                                          37%                                                62%                                           

 

Ställning per 20201231 avseende:

Likvida medel inklusive outnyttjad checkkredit                             55 000

Antal utestående aktier                                                                   11 300 806

Resultat per aktie                                                                             -0,25kr (jan – dec)

Styrelsen kommer att föreslå årsstämman att ingen utdelning lämnas för 2020

 

KASSAFLÖDESANALYS

 Not  2020  2019
Den löpande verksamheten
Resultat före skatt 2 781 359 4 514 840
Justeringar för poster som inte ingår i kassaflödet, m mKassaflöde från den löpande verksamheten före 257 555 378 685
förändringar av rörelsekapital 2 523 804 4 136 155
Kassaflöde från förändringar i rörelsekapital
Ökning (-)/Minskning (+) av varulager 969 991 2 905 960
Ökning (-)/Minskning (+) av rörelsefordringar 118 860 778 989
Ökning (+)/Minskning (-) av rörelseskulder 226 722 1 860 300
Kassaflöde från den löpande verksamheten 1 445 951 8 123 426
Investeringsverksamheten
Förvärv av materiella anläggningstillgångar 103 900 174 595
Kassaflöde från investeringsverksamheten 103 900 174 595
Finansieringsverksamheten
Nyemission 8 668 268
Återbetalda aktieägartillskott
Resultat terminskontrakt 47 555 152 816
Upptagna lån 2 139 875 1 000 000
Amortering av lån 537 538 1 218 519
Kassaflöde från finansieringsverksamheten 1 554 782 8 296 933
Periodens kasssaflöde 4 931 1 088
Likvida medel vid periodens början 50 000 51 088
Likvida medel vid periodens slut 54 931 50 000

 

Kommande informationstillfällen

Publiceringsdatum för kommande ekonomisk information:

18 maj 2021                                 Årsredovisning för 2020 kommer finnas som nerladdningsbar pdf-fil på Eatgoods hemsida

30 juni 2021                                 Bolagsstämma på Eatgood kl. 14.00, Källbäcksrydsgatan 6 i Borås

25 maj 2021                                 Kvartalsrapport Q1 2021

Styrelsen och verkställande direktören försäkrar att kvartalsrapporten och bokslutskommunikén ger en rättvisande översikt av företagets verksamhet, ställning och resultat.

Borås den 26 januari 2021

EatGood Sweden AB

Henrik Önnermark, VD

Denna bokslutskommuniké har inte varit föremål för granskning av bolagets revisor.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 Thinc Collective AB (publ)

Published

on

By

Report this content

Idag tisdagen den 23/4 2024 publicerar Thinc Collective AB (publ) årsredovisningen för 2023.

Årsredovisningen finns tillgänglig på bolagets hemsida www.thinccollective.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 Thinc Collective AB (publ)

Published

on

By

Report this content

Idag tisdagen den 23/4 2024 publicerar Thinc Collective AB (publ) årsredovisningen för 2023.

Årsredovisningen finns tillgänglig på bolagets hemsida www.thinccollective.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

UPS RELEASES 1Q 2024 EARNINGS

Published

on

By

  • Consolidated Revenues of $21.7B, Compared to $22.9B Last Year
  • Consolidated Operating Margin of 7.4%; Adjusted* Consolidated Operating Margin of 8.0%
  • Diluted EPS of $1.30; Adj. Diluted EPS of $1.43, Compared to $2.20 Last Year
  • Reaffirms Full-Year 2024 Financial Guidance

ATLANTA – April 23, 2024 – UPS (NYSE:UPS) today announced first-quarter 2024 consolidated revenues of $21.7 billion, a 5.3% decrease from the first quarter of 2023. Consolidated operating profit was $1.6 billion, down 36.5% compared to the first quarter of 2023, and down 31.5% on an adjusted basis. Diluted earnings per share were $1.30 for the quarter; adjusted diluted earnings per share of $1.43 were 35.0% below the same period in 2023. 

For the first quarter of 2024, GAAP results include a total charge of $110 million, or $0.13 per diluted share, comprised of after-tax transformation and other charges of $75 million and a non-cash, after-tax impairment charge of $35 million, driven by plans to consolidate certain acquired brands within the company’s healthcare portfolio.

“I want to thank all UPSers for their hard work and efforts,” said Carol Tomé, UPS chief executive officer. “Our financial performance in the first quarter was in line with our expectations, and average daily volume in the U.S. showed improvement through the quarter. Looking ahead, we expect to return to volume and revenue growth.”

U.S. Domestic Segment

1Q 2024 Adjusted1Q 2024 1Q 2023 Adjusted1Q 2023
Revenue $14,234 M $14,987 M
Operating profit $825 M $839 M $1,466 M $1,488 M
  • Revenue decreased 5.0%, driven by a 3.2% decrease in average daily volume.
  • Operating margin was 5.8%; adjusted operating margin was 5.9%.

International Segment

1Q 2024 Adjusted1Q 2024 1Q 2023 Adjusted1Q 2023
Revenue $4,256 M $4,543 M
Operating profit $656 M $682 M $828 M $806 M
  • Revenue decreased 6.3%, driven by a 5.8% decrease in average daily volume.
  • Operating margin was 15.4%; adjusted operating margin was 16.0%.

Supply Chain Solutions1

1Q 2024 Adjusted1Q 2024 1Q 2023 Adjusted1Q 2023
Revenue $3,216 M $3,395 M
Operating profit $132 M $226 M $247 M $258 M

1 Consists of operating segments that do not meet the criteria of a reportable segment under ASC Topic 280 – Segment Reporting.

  • Revenue decreased 5.3% primarily due to market rate declines in forwarding.
  • Operating margin was 4.1%; adjusted operating margin was 7.0%.

2024 Outlook

The company provides certain guidance on an adjusted (non-GAAP) basis because it is not possible to predict or provide a reconciliation reflecting the impact of future pension adjustments or other unanticipated events, which would be included in reported (GAAP) results and could be material.

For 2024, UPS reaffirms its full-year, consolidated financial targets:

  • Consolidated revenue to range from approximately $92.0 billion to $94.5 billion
  • Consolidated adjusted operating margin to range from approximately 10.0% to 10.6%
  • Capital expenditures of approximately $4.5 billion

* “Adjusted” or “Adj.” amounts are non-GAAP financial measures. See the appendix to this release for a discussion of non-GAAP financial measures, including a reconciliation to the most closely correlated GAAP measure.

Contacts:

UPS Media Relations: 404-828-7123 or pr@ups.com

UPS Investor Relations: 404-828-6059 (option 4) or investor@ups.com

# # #

Conference Call Information

UPS CEO Carol Tomé and CFO Brian Newman will discuss first-quarter results with investors and analysts during a conference call at 8:30 a.m. ET, April 23, 2024. That call will be open to others through a live Webcast. To access the call, go to www.investors.ups.com and click on “Earnings Conference Call.” Additional financial information is included in the detailed financial schedules being posted on www.investors.ups.com under “Quarterly Earnings and Financials” and as furnished to the SEC as an exhibit to our Current Report on Form 8-K.

About UPS

UPS (NYSE: UPS) is one of the world’s largest companies, with 2023 revenue of $91.0 billion, and provides a broad range of integrated logistics solutions for customers in more than 200 countries and territories. Focused on its purpose statement, “Moving our world forward by delivering what matters,” the company’s approximately 500,000 employees embrace a strategy that is simply stated and powerfully executed: Customer First. People Led. Innovation Driven. UPS is committed to reducing its impact on the environment and supporting the communities we serve around the world. UPS also takes an unwavering stance in support of diversity, equity and inclusion. More information can be found at www.ups.com, www.about.ups.com and www.investors.ups.com.

Forward-Looking Statements

This release, our Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2023 and our other filings with the Securities and Exchange Commission contain and in the future may contain “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Statements other than those of current or historical fact, and all statements accompanied by terms such as “will,” “believe,” “project,” “expect,” “estimate,” “assume,” “intend,” “anticipate,” “target,” “plan,” and similar terms, are intended to be forward-looking statements. Forward-looking statements are made subject to the safe harbor provisions of the federal securities laws pursuant to Section 27A of the Securities Act of 1933 and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934.

From time to time, we also include written or oral forward-looking statements in other publicly disclosed materials. Forward-looking statements may relate to our intent, belief, forecasts of, or current expectations about our strategic direction, prospects, future results, or future events; they do not relate strictly to historical or current facts. Management believes that these forward-looking statements are reasonable as and when made. However, caution should be taken not to place undue reliance on any forward-looking statements because such statements speak only as of the date when made and the future, by its very nature, cannot be predicted with certainty.

Forward-looking statements are subject to certain risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from our historical experience and our present expectations or anticipated results. These risks and uncertainties include, but are not limited to: changes in general economic conditions in the U.S. or internationally; significant competition on a local, regional, national and international basis; changes in our relationships with our significant customers; our ability to attract and retain qualified employees; strikes, work stoppages or slowdowns by our employees; increased or more complex physical or operational security requirements; a significant cybersecurity incident, or increased data protection regulations; our ability to maintain our brand image and corporate reputation; impacts from global climate change; interruptions in or impacts on our business from natural or man-made events or disasters including terrorist attacks, epidemics or pandemics; exposure to changing economic, political, regulatory and social developments in international and emerging markets; our ability to realize the anticipated benefits from acquisitions, dispositions, joint ventures or strategic alliances; the effects of changing prices of energy, including gasoline, diesel, jet fuel, other fuels and interruptions in supplies of these commodities; changes in exchange rates or interest rates; our ability to accurately forecast our future capital investment needs; increases in our expenses or funding obligations relating to employee health, retiree health and/or pension benefits; our ability to manage insurance and claims expenses; changes in business strategy, government regulations or economic or market conditions that may result in impairments of our assets; potential additional U.S. or international tax liabilities; potential claims or litigation related to labor and employment, personal injury, property damage, business practices, environmental liability and other matters; and other risks discussed in our filings with the Securities and Exchange Commission from time to time, including our Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2023, and subsequently filed reports. You should consider the limitations on, and risks associated with, forward-looking statements and not unduly rely on the accuracy of predictions contained in such forward-looking statements. We do not undertake any obligation to update forward-looking statements to reflect events, circumstances, changes in expectations, or the occurrence of unanticipated events after the date of those statements, except as required by law.

From time to time, we expect to participate in analyst and investor conferences. Materials provided or displayed at those conferences, such as slides and presentations, may be posted on our investor relations website at www.investors.ups.com under the heading ”Presentations” when made available. These presentations may contain new material nonpublic information about our company and you are encouraged to monitor this site for any new posts, as we may use this mechanism as a public announcement.

Reconciliation of GAAP and Non-GAAP Financial Measures

We supplement the reporting of our financial information determined under generally accepted accounting principles (”GAAP”) with certain non-GAAP financial measures.

Adjusted financial measures should be considered in addition to, and not as an alternative for, our reported results prepared in accordance with GAAP. Our adjusted financial measures do not represent a comprehensive basis of accounting and therefore may not be comparable to similarly titled measures reported by other companies.

Forward-Looking Non-GAAP Metrics

From time to time when presenting forward-looking non-GAAP metrics, we are unable to provide quantitative reconciliations to the most closely correlated GAAP measure due to the uncertainty in the timing, amount or nature of any adjustments, which could be material in any period.

Incentive Compensation Program Design Changes

During 2022, we completed certain structural changes to the design of our incentive compensation programs that resulted in a one-time, non-cash charge in connection with the accelerated vesting of certain equity incentive awards that we do not expect to repeat. We supplement the presentation of our operating profit, operating margin, income before income taxes, net income and earnings per share with non-GAAP measures that exclude the impact of these changes. We believe excluding the impacts of such changes allows users of our financial statements to more appropriately identify underlying growth trends in compensation and benefits expense.

Long-lived Asset Estimated Residual Value Changes

During the fourth quarter of 2022, we incurred a one-time, non-cash charge resulting from a reduction in the estimated residual value of our MD-11 fleet. We supplement the presentation of our operating profit, operating margin, income before income taxes, net income and earnings per share with non-GAAP measures that exclude the impact of this charge. We believe excluding the impact of this charge better enables users of our financial statements to understand the ongoing cost associated with our long-lived assets.

Transformation and Other Costs, and Asset Impairment Charges

We supplement the presentation of our operating profit, operating margin, income before income taxes, net income and earnings per share with non-GAAP measures that exclude the impact of charges related to transformation activities, asset impairments and other charges. We believe excluding the impact of these charges better enables users of our financial statements to view and evaluate underlying business performance from the perspective of management. We do not consider these costs when evaluating the operating performance of our business units, making decisions to allocate resources or in determining incentive compensation awards.

One-Time Compensation Payment

We supplement the presentation of our operating profit, operating margin, income before income taxes, net income and earnings per share with non-GAAP measures that exclude the impact of a one-time payment made to certain U.S.-based, non-union part-time supervisors following the ratification of our labor agreement with the Teamsters. We do not expect this or similar payments to recur. We believe excluding the impact of this one-time payment better enables users of our financial statements to view and evaluate underlying business performance from the same perspective as management.

Defined Benefit Pension and Postretirement Medical Plan Gains and Losses

We recognize changes in the fair value of plan assets and net actuarial gains and losses in excess of a 10% corridor (defined as 10% of the greater of the fair value of plan assets or the plan’s projected benefit obligation), as well as gains and losses resulting from plan curtailments and settlements, for our pension and postretirement defined benefit plans immediately as part of Investment income (expense) and other in the statements of consolidated income. We supplement the presentation of our income before income taxes, net income and earnings per share with adjusted measures that exclude the impact of these gains and losses and the related income tax effects. We believe excluding these defined benefit pension and postretirement plan gains and losses provides important supplemental information by removing the volatility associated with plan amendments and short-term changes in market interest rates, equity values and similar factors.

Free Cash Flow

We calculate free cash flow as cash flows from operating activities less capital expenditures, proceeds from disposals of property, plant and equipment, and plus or minus the net changes in other investing activities. We believe free cash flow is an important indicator of how much cash is generated by our ongoing business operations and we use this as a measure of incremental cash available to invest in our business, meet our debt obligations and return cash to shareowners.

Adjusted Return on Invested Capital

Adjusted ROIC is calculated as the trailing twelve months (“TTM”) of adjusted operating income divided by the average of total debt, non-current pension and postretirement benefit obligations and shareowners’ equity, at the current period end and the corresponding period end of the prior year. Because adjusted ROIC is not a measure defined by GAAP, we calculate it, in part, using non-GAAP financial measures that we believe are most indicative of our ongoing business performance. We consider adjusted ROIC to be a useful measure for evaluating the effectiveness and efficiency of our long-term capital investments.

Adjusted Total Debt / Adjusted EBITDA

Adjusted total debt is defined as our long-term debt and finance leases, including current maturities, plus non-current pension and postretirement benefit obligations. Adjusted EBITDA is defined as earnings before interest, taxes, depreciation and amortization adjusted for the impacts of incentive compensation program redesign, one-time compensation, goodwill & asset impairment charges, transformation and other costs, defined benefit plan gains and losses and other income. We believe the ratio of adjusted total debt to adjusted EBITDA is an important indicator of our financial strength, and is a ratio used by third parties when evaluating the level of our indebtedness.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.